Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opel combo tour met 5 zitplaatsen fout ingeschreven als lichte vracht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• opel combo tour met 5 zitplaatsen fout ingeschreven als lichte vracht

ik kocht mij vorige week een nieuwe combo tour l1h1 met 5 zitplaatsen.
    op mijn papieren staat het voertuig beschreven als lichte vracht met 5 zitplaatsen.
    aangezien de laadruimte minder is dan 50% van de wielbasis ging ik er van uit dat ik de gewone inschrijvingstax en verkeersbelasting moest betalen.
    ik kreeg deze week een brief in de bus dat mijn voertuig als bestelwagen is ingeschreven en ik incl opdeciemen een goeie 100 euro moet betalen aan verkeersbelasting.

mag ik het zo laten of kom ik hierdoor in problemen bij de keuring?

of heb ik het fout en kan een nieuwe opel combo tour een lichte vracht zijn?

ik ben hoe dan ook verzekert voor 5 zitplaatsen...

Kijk eens op uw C.O.C. ( gelijkvormigheidsattest ) , daar staat ook in wat de aard van uw voertuig is.
    Het staat een beetje verder van de cil. inhoud. Dat is wat telt, indien er een andere aard dan CT ( lichte vracht ) op staat laat je best uw I.B. corrigeren.
    Je word zowieso afgekeurd voor 3 maand indien dit niet overenstemd.

Comment

Even terug hoorde ik van een bekende hetzelfde verhaal. Ik dacht dat het niet mogelijk was een een auto (ook hier ging het om een combo) in te schrijven als LV met 5 zitplaatsen zonder afscheiding naar de laadruimte.
      Een combo is wel ruim, maar de laadruimte lijkt me toch ook geen halve wielbasis diep...

Comment

heb momenteel ook een combo tour gekocht en is dezelfde situatie, dient eerst gekeurd te worden omdat deze blijkbaar als lichte vracht gekend staat, toch is het een personenwagen, raar hoor

Comment

opel combo tour edition fout

Hallo
          Ik heb nu hetzelfde aan de hand. Ga met papieren van DIV (ingeschreven als lichte vracht blijkbaar, terwijl het wel een personenwagen is) naar de keuring en word NIET goedgekeurd? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Comment

Heeft iemand van jullie al een oplossing hiervoor?
            Op de opel combo tour site kan je de combo samenstellen als lichte vracht N1 met 5 zitplaatsen met extra veiligheidsnet.
            De koffer is slechts 1,34m en de wielbasis meer dan 3m.
            Bij fiat hetzelfde verhaal bij de doblo...

Comment

Dit lijkt me toch een probleem om bij uw dealer aan te kaarten? Zij moeten zorgen dat er correcte documenten zijn voor de wagen.
              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Hallo beste leden.
                Ik ben een nieuwe wagen aan het zoeken. Vandaag kwam ik een opel combo tegen die blijkbaar ook is ingeschreven als lichte vracht. Het is een 5 zitter zonder tussenschot. Hebben jullie ondertussen problemen gehad met de jaarlijkse keuring, BIV, verkeersbelasting enz?
                Wagen ziet der goed uit maar vertrouw het niet om tot aankoop over te gaan.

Comment

Working...
                X