Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Taxichauffeur worden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDe fantasie viert hier weer zijn hoogdagen...maar moet gezegd, de Superb is wel superruim.
Nu om eerlijk te zijn, als het aan mij lag zou er hier een uniformiteit moeten zijn wat betreft de gewone taxi. Allemaal hetzelfde en in dezelfde kleur, dat geeft pas uitstraling naar een stad en zijn klanten toe. Niet zoals nu een kakafonie van modellen, uitvoeringen en kleuren.
Probleem natuurlijk is, dat dit niet meer democratisch zal zijn. Bijgevolg mag iedereen zomaar kopen wat hij voor ogen heeft.
Ben ook wel te vinden voor die uniformiteit, ten minste als het over één bepaald merk gaat. Model en kleur mogen ze nog kiezen voor mijn part.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenBen ook wel te vinden voor die uniformiteit, ten minste als het over één bepaald merk gaat. Model en kleur mogen ze nog kiezen voor mijn part.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin apen is volgens mij toch 85% van de vloot zilver mercedes e, kwa uniformiteit toch netjes
ik zag ook de staking van de brusselse taxi's, daar is't heel wat anders, maar de bestikering is toch mooi
wat ik al allemaal heb gezien in brussel (en toch het zelfde (veel te hoge) tarief) van gewone niet VIP taxi's:
cherokee's en een keer nog eens iets zwaarder amerikaans, jaguar xj, nieuwe s klasses, q7 veel mercedessen met amg pakketten, wat koreaanse jeeps, duster, simpele dacia, jetta, superb en al die dingen natuurlijk sowieso..
ik vind het nergens op slaan, geen uniformiteit en als je nieuwe s klasses en xj's ziet weet je dat je in het zak word gezet als klant, de tarieven zijn veel te hoog als met een bovenmodale wagen makkelijk kan laten rondrijden. als hij nu zeer betrouwbaar is valt het al beter mee, maar een xj of cherokee die honderduizenden kms moet doen? je ziet hier echt alles...
allemaal superbs ecoline, prima voor mij, en tarieven omlaag, nu kan ik na een nachtje stappen de taxi niet eens binnen brussel nemen want een rit van 10 minuten met de fiets kost me 15-20 euro (en ik ken de weg hoor, dsu omrijden doen ze niet), als je dat niet deelt met 3/4 telt het al snel zwaar door
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin apen is volgens mij toch 85% van de vloot zilver mercedes e, kwa uniformiteit toch netjes
ik zag ook de staking van de brusselse taxi's, daar is't heel wat anders, maar de bestikering is toch mooi
Als jij dat opvalt dat zij een zilvere kleurig Mercedessen voertuig hebben is volgens mij het doel bereikt. Alle andere taxivoertuigen gaan op in de grijze massa.
De "New Yorkse yellow-cab-taxiblokjes" wil je zeggen? Die hebben ze nog maar enkele jaren geleden collectief "moeten" aanbrengen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenwat ik al allemaal heb gezien in brussel (en toch het zelfde (veel te hoge) tarief) van gewone niet VIP taxi's:
cherokee's en een keer nog eens iets zwaarder amerikaans, jaguar xj, nieuwe s klasses, q7 veel mercedessen met amg pakketten, wat koreaanse jeeps, duster, simpele dacia, jetta, superb en al die dingen natuurlijk sowieso..
ik vind het nergens op slaan, geen uniformiteit en als je nieuwe s klasses en xj's ziet weet je dat je in het zak word gezet als klant, de tarieven zijn veel te hoog als met een bovenmodale wagen makkelijk kan laten rondrijden. als hij nu zeer betrouwbaar is valt het al beter mee, maar een xj of cherokee die honderduizenden kms moet doen? je ziet hier echt alles...
allemaal superbs ecoline, prima voor mij, en tarieven omlaag, nu kan ik na een nachtje stappen de taxi niet eens binnen brussel nemen want een rit van 10 minuten met de fiets kost me 15-20 euro (en ik ken de weg hoor, dsu omrijden doen ze niet), als je dat niet deelt met 3/4 telt het al snel zwaar doorPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDe Taxi in Duitsland nemen kost mij de helft. Daar word ik ook in een E klasse vervoerd.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDe "New Yorkse yellow-cab-taxiblokjes" wil je zeggen? Die hebben ze nog maar enkele jaren geleden collectief "moeten" aanbrengen.
en staat die op gas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenweet jij wie met die new-yorker rijdt ?
en staat die op gasBMW X5 45e
Comment
-
die crown vic van sint job ligt idd op gas en heeft voor de achterbank speciaal een 17" tv laten installeren.
en dan nog een S500. Zou die ook op gas liggen dan?
was eigenlijk een leuke bijverdienste zo privé chauffeur spelen. zeker omdat ik toen met een GL 500 mocht rondrijdenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenweet jij wie met die new-yorker rijdt ?
en staat die op gas
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDa is ene vant st-job. Heeft ook een S klasse, gallardo en een verlengde hummer of 2.Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenokay ! in kallo zit ook zo'n taxi-man met dat soort dingen
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtendie crown vic van sint job ligt idd op gas en heeft voor de achterbank speciaal een 17" tv laten installeren.
en dan nog een S500. Zou die ook op gas liggen dan?
was eigenlijk een leuke bijverdienste zo privé chauffeur spelen. zeker omdat ik toen met een GL 500 mocht rondrijden
Waarom ben je daar dan mee gestopt Kefkie?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
en staat die op gas
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWaarom ben je daar dan mee gestopt Kefkie?
ik werkte normaal voor dat bedrijf als voiturier op het Zuid, en af en toe kreeg ik eens wat opdrachtjes om klanten te vervoeren. Was dus meestal met de GL of anders een 730d.
ze hadden wat problemen met dat restaurant, niet betalen van facturen e.d., dus hebben ze dat contract moeten stopzetten. En aangezien ik niet genoeg werk kreeg om als vaste chauffeur te gaan werken hebben we samen beslist om dat contract stop te zetten.
Vind ik nog altijd best jammer want het was echt een toffe job en daarom dat ik zoiets nog wel zie zitten om in het weekend eens wat bij te verdienen.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenik denk dat hij de optische 'taxi look' a la ny style bedoelt die de taxis in brussel moeten 'dragen', het gaat niet over een new york taxi model.. maar gewoon de stickers die erop plakken. meeste in brussel zijn diesels, ook paar hybrides
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik zag ook de staking van de brusselse taxi's, daar is't heel wat anders, maar de bestikering is toch mooiPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenze hadden wat problemen met dat restaurant, niet betalen van facturen e.d., dus hebben ze dat contract moeten stopzetten. En aangezien ik niet genoeg werk kreeg om als vaste chauffeur te gaan werken hebben we samen beslist om dat contract stop te zetten.
Vind ik nog altijd best jammer want het was echt een toffe job en daarom dat ik zoiets nog wel zie zitten om in het weekend eens wat bij te verdienen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Voor zij die nog geïnteresseerd zijn en het gisteren gemist hebben:
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDe Taxi in Duitsland nemen kost mij de helft. Daar word ik ook in een E klasse vervoerd.
Soms begin ik te twijfelen aan die kritiek op hun "minijobs", gezien de miniprijzen voor basisbehoeften.
Comment
Comment