Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Taxichauffeur worden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door yanmik Bekijk Berichten
    Ik veronderstel dat DIV zelf bepaalt welke combinatie je krijgt aan de hand van de soort aanvraag ?

Alvast een dikke merci aan El Greco voor alle advies.
    Als het formulier juist is ingevuld wel. (Eventueel je statuten meenemen naar DIV) Althans, dat zou zo moeten zijn maar blijkbaar is het niet de eerste keer dat zij in de fout gaan. Zelf hebben we vorig jaar ook een verkeerde gekregen (om taxi te rijden).
    En ik heb ook weet van een collega die met drie wagens verkeerde nummerplaten heeft gekregen. Die mag de hele procedure nog eens overdoen.
    Succes!

Sent from somewhere, using Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yanmik Bekijk Berichten
      Ik veronderstel dat DIV zelf bepaalt welke combinatie je krijgt aan de hand van de soort aanvraag ?

Alvast een dikke merci aan El Greco voor alle advies.
      Goede avond Yanmik,

ik hoop dat jij me kan helpen.
      ik wordt binnenkort eigenaar van een RR silver spirit, oldtimer.
      ik zou deze naast (vooral) privé ritten, ook af en toe willen inzetten als ceremoniewagen. Als ik het goed heb, dan moet ik hiervoor een TXL nummerplaat aanvragen?
      Eens ik die heb, mag ik er dan ook privé mee rijden, of enkel professioneel. Dat ik hierdoor maar een deel van de kosten kan inbrengen vind ik niet zo erg.
      Hopelijk tot snel,
      groeten,
      Chris B

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silver spirit Bekijk Berichten
        Goede avond Yanmik,

ik zou deze naast (vooral) privé ritten, ook af en toe willen inzetten als ceremoniewagen. Als ik het goed heb, dan moet ik hiervoor een TXL nummerplaat aanvragen?
        Eens ik die heb, mag ik er dan ook privé mee rijden, of enkel professioneel. Dat ik hierdoor maar een deel van de kosten kan inbrengen vind ik niet zo erg.
        Hopelijk tot snel,
        groeten,
        Chris B
        Oldtimer voor ceremonie moet inderdaad op TX-plaat.
        Houdt ook in dat je 2x per jaar naar de keuring moet met de wagen!
        Verder: "Het voertuig mag zich niet op de openbare weg begeven en niet stilstaan op de weg als het vooraf niet op de zetel van de onderneming verhuurd is."

Zie ook: http://www.vlaanderen.be/nl/mobilite...met-bestuurder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silver spirit Bekijk Berichten
          Goede avond Yanmik,

Hopelijk tot snel,
          groeten,
          Chris B
          Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
          Oldtimer voor ceremonie moet inderdaad op TX-plaat.
          Houdt ook in dat je 2x per jaar naar de keuring moet met de wagen!
          Verder: "Het voertuig mag zich niet op de openbare weg begeven en niet stilstaan op de weg als het vooraf niet op de zetel van de onderneming verhuurd is."

Zie ook: http://www.vlaanderen.be/nl/mobilite...met-bestuurder
          Niet helemaal correct.

Je moet je eerst afvragen wat je met die wagen wil gaan doen, taxi of verhuring van wagen met chauffeur (wat ceremonie feitelijk is).
          In het eerste geval ga je van DIV een T-X**-*** nummerplaat krijgen en moet je je wagen gaan uitrusten met alle officiële taxiatributen (lichtbak + meter). In het andere geval ga je van DIV een T-L**-*** plaat krijgen. Vermits je hem gaat gebruiken voor ceremonie zal je nu een T-L nummerplaat krijgen. Nu, zeker ga je er echter niet van zijn want ook bij DIV twijfelen ze wat ze moeten meegegeven voor ceremoniewagens. Collega van me heeft zo zijn twee voertuigen vorige jaar terug mogen inschrijven (na 3 maanden) omdat ze de verkeerde T-X-nummerplaten hadden meegegeven....

Inderdaad 2 x jaarlijks (eerste keer op dag 1na hem in het verkeer gebracht te hebben) naar de keuring en er mag noch met een taxivergunning, noch met een vergunning voor verhuring van wagen met chauffeur (kortweg, VVB) privé gereden worden.
          VAA en je jaarlijkse verkeersbelastingen ga je dan mogen betalen.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Reclame...

Comment

• Weeral, had het al eens verwijdert.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
              X