Mijn 2e auto heeft sedert het klein onderhoud van januari 2012 slechts 1200 kilometer gereden. Nu is het zo dat binnen korte tijd de wagen weer dagelijks zal worden gebruikt(al zal het nog niet meer dan 5000 km per jaar zijn). Ik was eigenlijk van plan om dit jaar het onderhoud over te slaan, maar nadat ik vorige week een platte batterij had en vandaag het uitlaatgaswaarschuwingslampje is gaan branden ben ik toch aan het twijfelen om onderhoud te doen.
Sowieso moet er naar dat lampje gekeken worden, maar ik vraag me af of het ook niet beter zou zijn om bv de olie enzo te verversen... Groot onderhoud is overigens geleden van januari 2010(22000 km gereden sedert). Maakt het overigens verschil uit om de officiële dealer te laten kijken naar het lampje of kan ik naar een gewone garage gaan?
Kan het trouwens kwaad om eens een serieus stuk te rijden terwijl dat lampje brandt? Ik denk dat het te maken heeft met stil te staan tijdens het vriesweer van afgelopen weken en dat het daarmee misschien weer mee opgelost raakt.
Het gaat overigens over een VW Polo 1.4 44 kw van 2001 met 89000 km.
Sowieso moet er naar dat lampje gekeken worden, maar ik vraag me af of het ook niet beter zou zijn om bv de olie enzo te verversen... Groot onderhoud is overigens geleden van januari 2010(22000 km gereden sedert). Maakt het overigens verschil uit om de officiële dealer te laten kijken naar het lampje of kan ik naar een gewone garage gaan?
Kan het trouwens kwaad om eens een serieus stuk te rijden terwijl dat lampje brandt? Ik denk dat het te maken heeft met stil te staan tijdens het vriesweer van afgelopen weken en dat het daarmee misschien weer mee opgelost raakt.
Het gaat overigens over een VW Polo 1.4 44 kw van 2001 met 89000 km.
Comment