Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Saloncondities 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door mvn17997 Bekijk Berichten
    Gisteren bij BMW in Tongeren (DAVO), leder gratis bovenop de gewone korting.

Weet iemand wat gangbare kortingen zijn bij Audi. De dealer vertelde mij dat er voor de TT geen speciale acties zijn.

Ik heb zelf het geluk diplo kortingen te krijgen bij BMW (15%) en Audi (10%).
    Zoals Tuscan dus leer + korting.

Comment

Vandaag heb ik een offerte laten maken voor een Ford Transit bestelwagen. Bovenop de 13% korting krijgen we ook nog een premie van €1300...

Niet slecht me dunkt.

Morgen ga ik de bestelling plaatsen...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Vandaag heb ik een offerte laten maken voor een Ford Transit bestelwagen. Bovenop de 13% korting krijgen we ook nog een premie van €1300...

Niet slecht me dunkt.

Morgen ga ik de bestelling plaatsen...
        Als vervanging van de 530d? Dat vind ik jammer, David.
        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Een andere dealer wist me te vertellen dat ze onmogelijk nog meer korting konden geven omdat ze zelf 10% krijgen. De dealer hield dus een 0,5% over, wat toen neerkwam op ongeveer 4.000 BF.[/quote]

Daar geloof ik dus niets van....
          Als je ziet hoeveel nieuwe gebouwen er bij de dealers komen,en als je daarvan dan de kostprijs bekijkt -die ken ik redelijk- dan moeten de dealers ofwel dagelijks honderden wagens verkopen, ofwel honderd jaar afbetalen, ofwel enorm veel krijgen van papa of suikernonkel.
          Immers op onderhoud moet je ook niet teveel met een nieuwe wagen, dus daar kan het ook niet van komen.
          Dus..........het zal nog wel meevallen zeker de dealermarge, of heb ik het mis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
            Als vervanging van de 530d? Dat vind ik jammer, David.
            Onnozel manneke...
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Onderhoud, herstellingen, tweedehands, ...

Ik heb ook vernomen dat een dealer niet rijk word van het verkopen van nieuwe wagens, en dat ze met kleine marges werken. Dus het geld moet wel ergens vandaan komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                Onderhoud, herstellingen, tweedehands, ...

Ik heb ook vernomen dat een dealer niet rijk word van het verkopen van nieuwe wagens, en dat ze met kleine marges werken. Dus het geld moet wel ergens vandaan komen.
                zeg nu zelf:
                onderhoud aan een nieuwe wagen ? voor de meeste mensen 1 keer per jaar.
                herstellingen aan een nieuwe wagen ? garantieperiode
                bij ongeval, meestal verzekering
                tweedehands ?
                en veel oude wagens gaan nu ook weer niet naar de officiele dealer ..

dus het klagen zal wel erger zijn dan de werkelijkheid (typisch belg )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                  zeg nu zelf:
                  onderhoud aan een nieuwe wagen ? voor de meeste mensen 1 keer per jaar.
                  herstellingen aan een nieuwe wagen ? garantieperiode
                  bij ongeval, meestal verzekering
                  tweedehands ?
                  en veel oude wagens gaan nu ook weer niet naar de officiele dealer ..

dus het klagen zal wel erger zijn dan de werkelijkheid (typisch belg )
                  - Onderhoud minimaal 1 maal per jaar (gemiddeld met bedrijfsvoertuigen erbij wss 2x)
                  - Garantie eerste 2 jaar bij BMW (uren en stukken betaald door fabrikant, garages werken niet gratis), nadien volle pot betaald door klant
                  - Ongeval idd meestal verzekering (verzekering betaald de herstelling aan de garage)
                  - Tweedehands gaan er toch veel naar een dealer (bij veel dealers is het aanbod tweedehands groter dan het aanbod dat in de showroom staat)
                  - Panne, ongeval, ... dikwijls sleepdienst van de dealer
                  ...

Ze verdienen idd op nieuwe wagens, maar denk dat toch het merendeel van de inkomsten van bovenvermelde zaken komen. Alles is relevant en ik ben ook niet in de positie om de rekening te maken van een dealer.
                  Last edited by ; 03/01/2007, 23:50.

Comment

Iemand enig idee hoeveel korting je ongeveer zou krijgen als gewone particulier bij BMW? 't zou over een 120 d gaan die in totaal op € 34.320 komt volgens de configurator om BMW.be
                    Ik zou dat graag eens weten zonder daarom bij een dealer een offerte te moeten gaan vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvn17997 Bekijk Berichten
                      Gisteren bij BMW in Tongeren (DAVO), leder gratis bovenop de gewone korting.

Weet iemand wat gangbare kortingen zijn bij Audi. De dealer vertelde mij dat er voor de TT geen speciale acties zijn.

Ik heb zelf het geluk diplo kortingen te krijgen bij BMW (15%) en Audi (10%).
                      Audi geeft normaal maar maximaal 7% dus 10 % is zeker niet verkeerd
                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTI Bekijk Berichten
                        Iemand enig idee hoeveel korting je ongeveer zou krijgen als gewone particulier bij BMW? 't zou over een 120 d gaan die in totaal op € 34.320 komt volgens de configurator om BMW.be
                        Ik zou dat graag eens weten zonder daarom bij een dealer een offerte te moeten gaan vragen.
                        mijn god, voor dat geld kun je toch wel een pak beter en mooier kopen hoor. daar heb je zelfs een deftige 3 voor of een férm uitgeruste A3/A4
                        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                          mijn god, voor dat geld kun je toch wel een pak beter en mooier kopen hoor. daar heb je zelfs een deftige 3 voor of een férm uitgeruste A3/A4
                          Ik ga dan eens een 3-reeks configureren, benieuwd aan welke prijs ik dan kom. Denk je echt dat een mooie 3 mogelijk is voor die prijs? En daarna ook eens een A4 proberen. Wist niet dat je deze wagens kunt hebben voor die prijs ongeveer.

Comment

Idd, voor dat geld kan je een héél mooie Audi A4 samenstellen, met de 3-reeks heb ik het toch héél wat moeilijker om de prijs binnen de perken te houden...

Comment

mja, hangt er van af welke opties je wil natuurlijk, maar beetje goed kiezen en je kan veel hoor voor die prijs. boven de 25000 zou ik nooit een bmw 1-serie nemen.... eigenlijk zowiezo niet, overal dat ik er iets over lees is dat ze zwaar overpriced zijn
                              There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
                                overal dat ik er iets over lees is dat ze zwaar overpriced zijn
                                Ze zeggen dat doorgaans van VW ook, en toch blijven die verkopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                  Een andere dealer wist me te vertellen dat ze onmogelijk nog meer korting konden geven omdat ze zelf 10% krijgen. De dealer hield dus een 0,5% over, wat toen neerkwam op ongeveer 4.000 BF.

Daar geloof ik dus niets van....
                                  Als je ziet hoeveel nieuwe gebouwen er bij de dealers komen,en als je daarvan dan de kostprijs bekijkt -die ken ik redelijk- dan moeten de dealers ofwel dagelijks honderden wagens verkopen, ofwel honderd jaar afbetalen, ofwel enorm veel krijgen van papa of suikernonkel.
                                  Immers op onderhoud moet je ook niet teveel met een nieuwe wagen, dus daar kan het ook niet van komen.
                                  Dus..........het zal nog wel meevallen zeker de dealermarge, of heb ik het mis?
                                  gebouwen worden meestal door het concern betaald en niet langer door de dealers. dealers zijn ordinaire verkopers aan het worden ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                    gebouwen worden meestal door het concern betaald en niet langer door de dealers. dealers zijn ordinaire verkopers aan het worden ...
                                    als ik de concessie-overeenkomsten de dag van vandaag lees dan zijn die merkendealers grote sukkelaars
                                    alle macht zit bij de verdelers-regionale hoofdzetel en de dealer is inderdaad louter een verkoper geworden, die mag gebruik maken van een merknaam, van iemand anders zijn producten en iemand anders zijn infrastructuur
                                    bovendien moet je je cijfers halen of ze vervangen u
                                    enkel op onderhoud worden er marges gemaakt
                                    wat een contrast met vroeger (toen was de dealer nog zelf eigenaar van showroom en producten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                      als ik de concessie-overeenkomsten de dag van vandaag lees dan zijn die merkendealers grote sukkelaars
                                      alle macht zit bij de verdelers-regionale hoofdzetel en de dealer is inderdaad louter een verkoper geworden, die mag gebruik maken van een merknaam, van iemand anders zijn producten en iemand anders zijn infrastructuur
                                      bovendien moet je je cijfers halen of ze vervangen u
                                      enkel op onderhoud worden er marges gemaakt
                                      wat een contrast met vroeger (toen was de dealer nog zelf eigenaar van showroom en producten)
                                      klopt als een bus!

Comment

Heeft iemand een idee hoeveel percent korting ik zou mogen vragen bij aankoop van een nieuwe VW Touareg model 2007? Het betreft een stockwagen..

Comment

@rosi

zijn de gefacelifte touaregs al op stock? voor de facelift was dat executieve pakket +korting maar nu?

Comment

Working...
                                          X