Oorspronkelijk geplaatst door astonX
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Saloncondities 2007
Collapse
X
-
Saloncondities audi:
A3: Pack Clima-X- Metaalkleur,
- Elektronische klimaatregeling,
- 9-spakige aluvelgen (Attraction),
- Snelheidsregelaar,
- Volumetrisch en perimetrisch alarm (Ambition en Ambiente),
- Boordcomputer (Ambiente),
- Tapijten achteraan.
Gratis Metaalkleur:
Uw voordeel: € 713,90
Radio cd/concert met 8 luidsprekers gratis
Uw voordeel: € 738,10
A3 Sportback: idem zoals hierboven
A4 berline / avant:
Pack Premium GRATIS- metaalkleur,
- lederen stuur,
- elektrische buitenspiegels plus ontdooiing,
- volumetrisch en perimetrisch alarm,
- snelheidsregelaar,
- Acoustic Parking System achteraan,
- 15-spakige 16"-velgen.
Pack Discover Plus:- Gps Plus met dvd (kleurenkaart),
- boordcomputer in kleur,
- Cd-lader (6 cd’s),
- multifunctioneel stuur.
Pack Premium Plus- Pack Premium,
- lederen interieur «Volterra»,
- verwarmbare voorzetels,
- achteruitkijkspiegel met aut. dag/nacht stand, regensensor, aut. koplampen.
Radio Cd/concert gratis met 8 luidsprekers
Uw voordeel : € 774,40
.......
Comment
-
Op de touareg:
Executive Pack
Apart verwarmbare zetels vooraan met individuele bediening, • Zetelbekleding in “Cricket-leder� • Acoustic Parking System voor- en achteraan (met optisch en akoestisch signaal) • DVD – navigatiesysteeem met kleurenscherm met optische en stembegeleiding • Delta RDS-radio met frontale DVD ROM-speler • DVD-navigatiesysteem voor West-Europa • Audio-cd-lader (6) in de koffer.
Voor een supplement van slechts € 990.
Voordeel +- 4500€
Comment
-
Om even te antwoorden op de verhalen betreffende de winstmarges van consessiehouders:
Het is inderdaad zo dat de winstmarges op wagens bijzonder laag zijn tov wat de meeste mensen denken.
Een garage verdient vooral geld aan de werkplaats en enkel aan verkoop mits dit
een langdurige relatie wordt.
Daarom ook dat je bij "jouw" dealer meer korting kan krijgen; hij wil jou niet verliezen als klant voor onderhoud ed.
De winstmarges op nieuwe wagens zijn tevens afhankelijk van de afname van de dealer.
Hij zal minder betalen aan de hoofdleverancier als hij meer omzet heeft.
Geloof me vrij als ik je vertel dat de winst schommelt tussen 2 Ã 5% van de totaalwaarde en dat de garage daarbovenop
ook afleveringskosten, lonen van de verkopers, onderhoud wagens, enzovoort moet incalculeren.
Ook zijn de systemen van kortingen overal anders. Bij bmw krijg je bvb korting op de basisprijs van je wagen, maar elke
optie en elk accesoire betaal je volle pot! Bij Audi is er bvb korting op zowel de wagen als de opties, niet op accesoires: dit is trouwens de meest courante vorm!
Laat je niets wijsmaken over 100.000-en franken winst op een wagen, dat is allemaal piratenpraat.
Uiteraard verdient een garage wel meer naarmate de waarde van de wagen verhoogt, maar op
"grotere" modellen is er meestal ook meer korting mogelijk voor de klant.
Wat fleetkorting betreft; dat is vooral afhankelijk van het bestaande wagenpark (aantal), maar zeker en vast van de intentie
om in hetzelfde jaar nog wagens af te nemen bij de dealer!
Ik hoop dat ik een beetje klaarheid heb kunnen brengen met deze samenvatting.
En ik vertel dit uit ervaring, niet "van horen zeggen"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenZe zeggen dat doorgaans van VW ook, en toch blijven die verkopen.
Hoe verzinnen ze het!!!
't Is duidelijk dat die gasten geen goeie reclame hoeven te maken om auto's te kunnen blijven verkopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk BerichtenVanmorgen op de radio een spotje over de saloncondities van VW, dat eindigde met: "Een VW is beter uitgerust en minder duur dan u denkt".
Hoe verzinnen ze het!!!
't Is duidelijk dat die gasten geen goeie reclame hoeven te maken om auto's te kunnen blijven verkopen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk BerichtenIk hoop dat ik een beetje klaarheid heb kunnen brengen met deze samenvatting.
En ik vertel dit uit ervaring, niet "van horen zeggen"
Het is toch ook zo dat er grote verschillen zijn tussen de verschillende automerken onderling en dat bepaalde merken (de prijsbrekers als citroen vb.) de winstmarge van de dealer op een verkochte wagen meer beperken dan andere merken. (vb. BMW) Dus dat de marge minder is dan de door u genoemde 2,50%.
Is het ook niet zo dat bepaalde concessies de dealer verplichten de wagen eerst zelf aan te kopen waarnaar wordt doorverkocht aan de klant en iedere meerwaarde "winst" is (voor belasting en lonen), terwijl andere concessies zelf eigenaar blijven van de wagens die door de dealers als tussenpersoon worden verkocht op commissie.
Hoe zit het met aanverwante producten als verzekeringen en financieringen? Bepaalde merken werken d'office met externe partners (vooral Record Bank en Bank van Breda zo te zien) terwijl sommige merken dit in house aanbieden (VAG, renault, volvo, ...). Dealer vangt daar ook op zeker?
En tenslotte een stout vraagje. Is een dealer iets met 'zwart' geld. Als je een nieuwe wagen koopt die een catalogusprijs van 30.000 heeft. Kan een dealer dan bepaalde opties of zelfs een gedeelte van de verkoopprijs 'zwart' aanvaarden zodat de cliënt daarop geen BTW moet betalen. Met andere woorden waarop is zijn verkoopscijfer gestoeld, hetgeen op factuur staat of hetgeen binnen komt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk BerichtenSaloncondities audi:
A3: Pack Clima-X- Metaalkleur,
- Elektronische klimaatregeling,
- 9-spakige aluvelgen (Attraction),
- Snelheidsregelaar,
- Volumetrisch en perimetrisch alarm (Ambition en Ambiente),
- Boordcomputer (Ambiente),
- Tapijten achteraan.
Gratis Metaalkleur:
Uw voordeel: € 713,90
Radio cd/concert met 8 luidsprekers gratis
Uw voordeel: € 738,10
A3 Sportback: idem zoals hierbovenWat ik totaal niet snap. Heeft iemand hier een verklaring voor
Check http://www.audi.be/display.asp?lg=nl...ffer/index.asp en http://www.audi.be/display.asp?lg=nl...ffer/index.asp voor zijn kleine broer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk BerichtenKleine muggezifterij: Op de A3 Sportback krijg je geen Radio cd/concert met 8 luidsprekers gratisWat ik totaal niet snap. Heeft iemand hier een verklaring voor.
Check http://www.audi.be/display.asp?lg=nl...ffer/index.asp en http://www.audi.be/display.asp?lg=nl...ffer/index.asp voor zijn kleine broer.2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenDat is geen verzinsel maar realiteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk BerichtenInderdaad, met de huidige optiepaketten op VW zijn ze zelfs gemiddeld goedkoop! Een polo is nu zeker goedkoper dan clio of 207!
Toen ik in 1999 m'n Passat bestelde kostte die gemiddeld € 4000 meer dan de Opel Vectra, de Ford Mondeo maar ook de Volvo S40. Laatst genoemde was beter uitgerust dan m'n Passat. Dat vond ik erg veel, omdat 'ie ivm de andere modellen zeker niet probleemloos was.
Ze zullen 't gemerkt hebben aan hun particuliere verkoop & waarschijnlijk ook occasie-prijzen die de laaste 5 jaar merkelijk gezakt zijn tov hun directe concurenten. We kunnen er uiteraard alleen maar voordeel uithalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenToen ik in 1999 m'n Passat bestelde kostte die gemiddeld € 4000 meer dan de Opel Vectra, de Ford Mondeo maar ook de Volvo S40. Laatst genoemde was beter uitgerust dan m'n Passat. Dat vond ik erg veel, omdat 'ie ivm de andere modellen zeker niet probleemloos was.
En men spreekt wel van: je krijgt er meer voor terug als je hem later verkoopt, maar die meerwaarde betaal je wel ruim bij als je hem aankoopt.
Dus is het uiteindelijk vooral een kwestie van smaak denk ik...
En goede reclame of niet, als klant kan je er maar goed mee zijn, niet?!2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fa820373@SKYNET Bekijk BerichtenDaarom rijd ik met nen Vectra break...(en dan nog een jonge tweedehands)
En men spreekt wel van: je krijgt er meer voor terug als je hem later verkoopt, maar die meerwaarde betaal je wel ruim bij als je hem aankoopt.
Dus is het uiteindelijk vooral een kwestie van smaak denk ik...
En goede reclame of niet, als klant kan je er maar goed mee zijn, niet?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk BerichtenHaha, ik ruik mijn kans.
1-Het is toch ook zo dat er grote verschillen zijn tussen de verschillende automerken onderling en dat bepaalde merken (de prijsbrekers als citroen vb.) de winstmarge van de dealer op een verkochte wagen meer beperken dan andere merken. (vb. BMW) Dus dat de marge minder is dan de door u genoemde 2,50%.
2-Is het ook niet zo dat bepaalde concessies de dealer verplichten de wagen eerst zelf aan te kopen waarnaar wordt doorverkocht aan de klant en iedere meerwaarde "winst" is (voor belasting en lonen), terwijl andere concessies zelf eigenaar blijven van de wagens die door de dealers als tussenpersoon worden verkocht op commissie.
3-Hoe zit het met aanverwante producten als verzekeringen en financieringen? Bepaalde merken werken d'office met externe partners (vooral Record Bank en Bank van Breda zo te zien) terwijl sommige merken dit in house aanbieden (VAG, renault, volvo, ...). Dealer vangt daar ook op zeker?
4-En tenslotte een stout vraagje. Is een dealer iets met 'zwart' geld. Als je een nieuwe wagen koopt die een catalogusprijs van 30.000 heeft. Kan een dealer dan bepaalde opties of zelfs een gedeelte van de verkoopprijs 'zwart' aanvaarden zodat de cliënt daarop geen BTW moet betalen. Met andere woorden waarop is zijn verkoopscijfer gestoeld, hetgeen op factuur staat of hetgeen binnen komt?
2- voor zover ik weet , is het bvb bij VW zo, dat een garage een quotering krijgt: deze
werd bepaald door kwaliteit, misteryshoppers, door de omzet per jaar, enz...
Aan de hand van deze quotering wordt bepaald hoeveel de garage aan Dieterke betaalt.
Bij Renault kopen ze ook rechtstreeks bij Renault, hoewel ik daar weet heb van het
"pivot"-systeem. 1 Centrale garage die tevens andere onder haar hoede neemt.
Zo is er bvb de grote Renaultgarage in Temse (hoofdgarage) en daarvan hangen
er een 10tal garages af, zoals bvb De Laet in Bornem. Zij delen dezelfde kortingen,
condities enz... en schakelen op die manier elkaar als concurrent uit. Je hoort mij
natuurlijk niet zeggen dat ze elkaars klanten weggeven, maar ze hoeven hun prijzen
niet te kelderen om competitief te zijn in hun regio.
3- Verzekeringen enz.. doen soms acties, waardoor de concessie en de verkopers bonussen
kunnen opstrijken, gaande van flessen wijn, tot vakanties (via challenges) tot geld.
Dit is zeker niet overal het geval.
Je noemt bvb Renault Credit Car als een apart orgaan en dat is wel gedeeltelijk zo,
maar steeds hangen de constructeurs af van een bestaande verzekeringsmaatschappij;
dat zijn tenslotte de specialisten.
4- Ik zou geen tijd steken in "zwartgeldpraktijken". Eerst en vooral zal een degelijke garage
dat nooit aanvaarden en ten tweede staat er dan ook niets op papier. Let op met zulke
dingen. Op accessoires zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen, maar ik zou de garage
gewoon nooit vertrouwen moesten ze instemmen met jouw stoute verwachtingen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten1- ja das waar
2- voor zover ik weet , is het bvb bij VW zo, dat een garage een quotering krijgt: deze
werd bepaald door kwaliteit, misteryshoppers, door de omzet per jaar, enz...
Aan de hand van deze quotering wordt bepaald hoeveel de garage aan Dieterke betaalt.
Bij Renault kopen ze ook rechtstreeks bij Renault, hoewel ik daar weet heb van het
"pivot"-systeem. 1 Centrale garage die tevens andere onder haar hoede neemt.
Zo is er bvb de grote Renaultgarage in Temse (hoofdgarage) en daarvan hangen
er een 10tal garages af, zoals bvb De Laet in Bornem. Zij delen dezelfde kortingen,
condities enz... en schakelen op die manier elkaar als concurrent uit. Je hoort mij
natuurlijk niet zeggen dat ze elkaars klanten weggeven, maar ze hoeven hun prijzen
niet te kelderen om competitief te zijn in hun regio.
3- Verzekeringen enz.. doen soms acties, waardoor de concessie en de verkopers bonussen
kunnen opstrijken, gaande van flessen wijn, tot vakanties (via challenges) tot geld.
Dit is zeker niet overal het geval.
Je noemt bvb Renault Credit Car als een apart orgaan en dat is wel gedeeltelijk zo,
maar steeds hangen de constructeurs af van een bestaande verzekeringsmaatschappij;
dat zijn tenslotte de specialisten.
4- Ik zou geen tijd steken in "zwartgeldpraktijken". Eerst en vooral zal een degelijke garage
dat nooit aanvaarden en ten tweede staat er dan ook niets op papier. Let op met zulke
dingen. Op accessoires zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen, maar ik zou de garage
gewoon nooit vertrouwen moesten ze instemmen met jouw stoute verwachtingen
zit wel nog altijd redenen te bedenken waarom een dealer geen zwart geld zou aanvaarden en wat het risico is voor de cliënt, allez voor 5000 euro opties, als je daar 21% btw op bespaart dan spaar je 1000 euro, dat is een netto-maandwedde voor veel mensen hé
Comment
-
Salon bij Mazda
Op het salon heb je alvast de presentatie van:
- De nieuwe... Mazda BT-50 4x4
- ... Mazda MX-5 Roadster Coupé
- ... Mazda3 MPS
- ... Mazda CX-7 (avant-première)
Saloncondities:
Kortingen op de nettoprijs:
- Mazda2 Platinium: - €1400
- Mazda3 Platinium: - €2000
- Mazda5 Platinium: - €2400
- Mazda6: niets
- Mazda MX-5: niets
- Mazda RX-8: niets
Comment
Comment