Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Saloncondities 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door astonX Bekijk Berichten
    zijn de gefacelifte touaregs al op stock? voor de facelift was dat executieve pakket +korting maar nu?
    Mijn dealer heeft er toch al eentje binnen gekregen die uit de stock komt. Executive pakket is er ook bij maar ik weet niet hoeveel percent ik zo uit de brand zou kunnen slepen, hij moet niks overnemen of zo he..

    Comment


    • #62
      Saloncondities bij BMW:

      1: gratis option line 1410€ of andere uitrusting
      3: berline en touring: gratis option line, coupé: gratis dakota leder
      5: gratis leder
      x3: gratis leder
      z4: option line bij 2.0i en comfort line bij 3.0si

      Comment


      • #63
        Saloncondities audi:

        A3: Pack Clima-X
        • Metaalkleur,
        • Elektronische klimaatregeling,
        • 9-spakige aluvelgen (Attraction),
        • Snelheidsregelaar,
        • Volumetrisch en perimetrisch alarm (Ambition en Ambiente),
        • Boordcomputer (Ambiente),
        • Tapijten achteraan.
        Uw voordeel tot: € 2.476,00

        Gratis Metaalkleur:
        Uw voordeel: € 713,90

        Radio cd/concert met 8 luidsprekers gratis
        Uw voordeel: € 738,10

        A3 Sportback: idem zoals hierboven

        A4 berline / avant:

        Pack Premium GRATIS
        • metaalkleur,
        • lederen stuur,
        • elektrische buitenspiegels plus ontdooiing,
        • volumetrisch en perimetrisch alarm,
        • snelheidsregelaar,
        • Acoustic Parking System achteraan,
        • 15-spakige 16"-velgen.
        Uw voordeel : tot € 3.575,55

        Pack Discover Plus:
        • Gps Plus met dvd (kleurenkaart),
        • boordcomputer in kleur,
        • Cd-lader (6 cd’s),
        • multifunctioneel stuur.
        Uw voordeel : tot € 3.317,75

        Pack Premium Plus
        • Pack Premium,
        • lederen interieur «Volterra»,
        • verwarmbare voorzetels,
        • achteruitkijkspiegel met aut. dag/nacht stand, regensensor, aut. koplampen.
        Uw voordeel : tot € 5.279,90

        Radio Cd/concert gratis met 8 luidsprekers
        Uw voordeel : € 774,40

        .......

        Comment


        • #64
          @ bmw3adept: dank u

          @rossi, als het exect. pakket er voor niks wordt bijgegeven zal het zeer beperkt worden met die kortingen vrees ik. Mijn tante kreeg 6 maanden geleden nog tot 9,5% op de basisprijs zonder btw op een touareg.
          Last edited by ; 10/01/2007, 03:30.

          Comment


          • #65
            Op de touareg:

            Executive Pack

            Apart verwarmbare zetels vooraan met individuele bediening, • Zetelbekleding in “Cricket-leder� • Acoustic Parking System voor- en achteraan (met optisch en akoestisch signaal) • DVD – navigatiesysteeem met kleurenscherm met optische en stembegeleiding • Delta RDS-radio met frontale DVD ROM-speler • DVD-navigatiesysteem voor West-Europa • Audio-cd-lader (6) in de koffer.
            Voor een supplement van slechts € 990.

            Voordeel +- 4500€

            Comment


            • #66
              Om even te antwoorden op de verhalen betreffende de winstmarges van consessiehouders:

              Het is inderdaad zo dat de winstmarges op wagens bijzonder laag zijn tov wat de meeste mensen denken.
              Een garage verdient vooral geld aan de werkplaats en enkel aan verkoop mits dit
              een langdurige relatie wordt.
              Daarom ook dat je bij "jouw" dealer meer korting kan krijgen; hij wil jou niet verliezen als klant voor onderhoud ed.

              De winstmarges op nieuwe wagens zijn tevens afhankelijk van de afname van de dealer.
              Hij zal minder betalen aan de hoofdleverancier als hij meer omzet heeft.

              Geloof me vrij als ik je vertel dat de winst schommelt tussen 2 à 5% van de totaalwaarde en dat de garage daarbovenop
              ook afleveringskosten, lonen van de verkopers, onderhoud wagens, enzovoort moet incalculeren.

              Ook zijn de systemen van kortingen overal anders. Bij bmw krijg je bvb korting op de basisprijs van je wagen, maar elke
              optie en elk accesoire betaal je volle pot! Bij Audi is er bvb korting op zowel de wagen als de opties, niet op accesoires: dit is trouwens de meest courante vorm!

              Laat je niets wijsmaken over 100.000-en franken winst op een wagen, dat is allemaal piratenpraat.
              Uiteraard verdient een garage wel meer naarmate de waarde van de wagen verhoogt, maar op
              "grotere" modellen is er meestal ook meer korting mogelijk voor de klant.

              Wat fleetkorting betreft; dat is vooral afhankelijk van het bestaande wagenpark (aantal), maar zeker en vast van de intentie
              om in hetzelfde jaar nog wagens af te nemen bij de dealer!

              Ik hoop dat ik een beetje klaarheid heb kunnen brengen met deze samenvatting.
              En ik vertel dit uit ervaring, niet "van horen zeggen"

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Ze zeggen dat doorgaans van VW ook, en toch blijven die verkopen.
                Vanmorgen op de radio een spotje over de saloncondities van VW, dat eindigde met: "Een VW is beter uitgerust en minder duur dan u denkt".

                Hoe verzinnen ze het!!!



                't Is duidelijk dat die gasten geen goeie reclame hoeven te maken om auto's te kunnen blijven verkopen...

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door MiniMe Bekijk Berichten
                  Vanmorgen op de radio een spotje over de saloncondities van VW, dat eindigde met: "Een VW is beter uitgerust en minder duur dan u denkt".

                  Hoe verzinnen ze het!!!



                  't Is duidelijk dat die gasten geen goeie reclame hoeven te maken om auto's te kunnen blijven verkopen...
                  Dat is geen verzinsel maar realiteit.

                  Comment


                  • #69
                    Inderdaad, met de huidige optiepaketten op VW zijn ze zelfs gemiddeld goedkoop! Een polo is nu zeker goedkoper dan clio of 207!
                    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten
                      Ik hoop dat ik een beetje klaarheid heb kunnen brengen met deze samenvatting.
                      En ik vertel dit uit ervaring, niet "van horen zeggen"
                      Haha, ik ruik mijn kans.

                      Het is toch ook zo dat er grote verschillen zijn tussen de verschillende automerken onderling en dat bepaalde merken (de prijsbrekers als citroen vb.) de winstmarge van de dealer op een verkochte wagen meer beperken dan andere merken. (vb. BMW) Dus dat de marge minder is dan de door u genoemde 2,50%.

                      Is het ook niet zo dat bepaalde concessies de dealer verplichten de wagen eerst zelf aan te kopen waarnaar wordt doorverkocht aan de klant en iedere meerwaarde "winst" is (voor belasting en lonen), terwijl andere concessies zelf eigenaar blijven van de wagens die door de dealers als tussenpersoon worden verkocht op commissie.

                      Hoe zit het met aanverwante producten als verzekeringen en financieringen? Bepaalde merken werken d'office met externe partners (vooral Record Bank en Bank van Breda zo te zien) terwijl sommige merken dit in house aanbieden (VAG, renault, volvo, ...). Dealer vangt daar ook op zeker?

                      En tenslotte een stout vraagje. Is een dealer iets met 'zwart' geld. Als je een nieuwe wagen koopt die een catalogusprijs van 30.000 heeft. Kan een dealer dan bepaalde opties of zelfs een gedeelte van de verkoopprijs 'zwart' aanvaarden zodat de cliënt daarop geen BTW moet betalen. Met andere woorden waarop is zijn verkoopscijfer gestoeld, hetgeen op factuur staat of hetgeen binnen komt?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                        Saloncondities audi:

                        A3: Pack Clima-X
                        • Metaalkleur,
                        • Elektronische klimaatregeling,
                        • 9-spakige aluvelgen (Attraction),
                        • Snelheidsregelaar,
                        • Volumetrisch en perimetrisch alarm (Ambition en Ambiente),
                        • Boordcomputer (Ambiente),
                        • Tapijten achteraan.
                        Uw voordeel tot: € 2.476,00

                        Gratis Metaalkleur:
                        Uw voordeel: € 713,90

                        Radio cd/concert met 8 luidsprekers gratis
                        Uw voordeel: € 738,10

                        A3 Sportback: idem zoals hierboven
                        Kleine muggezifterij: Op de A3 Sportback krijg je geen Radio cd/concert met 8 luidsprekers gratis Wat ik totaal niet snap. Heeft iemand hier een verklaring voor

                        Check http://www.audi.be/display.asp?lg=nl...ffer/index.asp en http://www.audi.be/display.asp?lg=nl...ffer/index.asp voor zijn kleine broer.
                        Last edited by ; 11/01/2007, 10:24.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk Berichten
                          Kleine muggezifterij: Op de A3 Sportback krijg je geen Radio cd/concert met 8 luidsprekers gratis Wat ik totaal niet snap. Heeft iemand hier een verklaring voor.

                          Check http://www.audi.be/display.asp?lg=nl...ffer/index.asp en http://www.audi.be/display.asp?lg=nl...ffer/index.asp voor zijn kleine broer.
                          Toen ik een maand geleden infomeerde was het nog gratis op allebei!
                          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                            Dat is geen verzinsel maar realiteit.
                            't Feit dat ze daar nu zulke droevige reclame moeten voor maken wil wel zeggen dat het ooit anders is geweest. Anders zouden ze nét die reclameslogan niet hoeven gebruiken

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                              Inderdaad, met de huidige optiepaketten op VW zijn ze zelfs gemiddeld goedkoop! Een polo is nu zeker goedkoper dan clio of 207!
                              Ik vind dit werkelijk positief, een Volkswagen moest een Volkswagen blijven. Het hoeft niet onder stoelen of banken gestoken te worden dat het de afgelopen jaren de pan aan het uitswingen was.

                              Toen ik in 1999 m'n Passat bestelde kostte die gemiddeld € 4000 meer dan de Opel Vectra, de Ford Mondeo maar ook de Volvo S40. Laatst genoemde was beter uitgerust dan m'n Passat. Dat vond ik erg veel, omdat 'ie ivm de andere modellen zeker niet probleemloos was.

                              Ze zullen 't gemerkt hebben aan hun particuliere verkoop & waarschijnlijk ook occasie-prijzen die de laaste 5 jaar merkelijk gezakt zijn tov hun directe concurenten. We kunnen er uiteraard alleen maar voordeel uithalen.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Toen ik in 1999 m'n Passat bestelde kostte die gemiddeld € 4000 meer dan de Opel Vectra, de Ford Mondeo maar ook de Volvo S40. Laatst genoemde was beter uitgerust dan m'n Passat. Dat vond ik erg veel, omdat 'ie ivm de andere modellen zeker niet probleemloos was.
                                Daarom rijd ik met nen Vectra break...(en dan nog een jonge tweedehands)

                                En men spreekt wel van: je krijgt er meer voor terug als je hem later verkoopt, maar die meerwaarde betaal je wel ruim bij als je hem aankoopt.

                                Dus is het uiteindelijk vooral een kwestie van smaak denk ik...

                                En goede reclame of niet, als klant kan je er maar goed mee zijn, niet?!
                                2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fa820373@SKYNET Bekijk Berichten
                                  Daarom rijd ik met nen Vectra break...(en dan nog een jonge tweedehands)

                                  En men spreekt wel van: je krijgt er meer voor terug als je hem later verkoopt, maar die meerwaarde betaal je wel ruim bij als je hem aankoopt.

                                  Dus is het uiteindelijk vooral een kwestie van smaak denk ik...

                                  En goede reclame of niet, als klant kan je er maar goed mee zijn, niet?!
                                  't Verschil in occasieprijzen VW-concurentie is niet meer zo bijster groot (in het dit-of-dat topic heeft enkele weken geleden iemand op zoek geweest, veel Avensissen kwamen duurder in occasie dan vergelijkbare Passats. 407 was dan weer goedkoper dan de Passat) waardoor het zogenaamde 'voordeel' bij inruil kleiner wordt.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Weet iemand de saloncondities voor de nieuwe Mini Cooper S? Of geven ze hier momenteel geen condities op (terwijl ik het wel een vrijetijdswagen vin )? Indien ze dit jaar geen condities geven, weet iemand dan wat ze vorig jaar gaven?

                                    Bedankt

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                      Haha, ik ruik mijn kans.

                                      1-Het is toch ook zo dat er grote verschillen zijn tussen de verschillende automerken onderling en dat bepaalde merken (de prijsbrekers als citroen vb.) de winstmarge van de dealer op een verkochte wagen meer beperken dan andere merken. (vb. BMW) Dus dat de marge minder is dan de door u genoemde 2,50%.

                                      2-Is het ook niet zo dat bepaalde concessies de dealer verplichten de wagen eerst zelf aan te kopen waarnaar wordt doorverkocht aan de klant en iedere meerwaarde "winst" is (voor belasting en lonen), terwijl andere concessies zelf eigenaar blijven van de wagens die door de dealers als tussenpersoon worden verkocht op commissie.

                                      3-Hoe zit het met aanverwante producten als verzekeringen en financieringen? Bepaalde merken werken d'office met externe partners (vooral Record Bank en Bank van Breda zo te zien) terwijl sommige merken dit in house aanbieden (VAG, renault, volvo, ...). Dealer vangt daar ook op zeker?

                                      4-En tenslotte een stout vraagje. Is een dealer iets met 'zwart' geld. Als je een nieuwe wagen koopt die een catalogusprijs van 30.000 heeft. Kan een dealer dan bepaalde opties of zelfs een gedeelte van de verkoopprijs 'zwart' aanvaarden zodat de cliënt daarop geen BTW moet betalen. Met andere woorden waarop is zijn verkoopscijfer gestoeld, hetgeen op factuur staat of hetgeen binnen komt?
                                      1- ja das waar

                                      2- voor zover ik weet , is het bvb bij VW zo, dat een garage een quotering krijgt: deze
                                      werd bepaald door kwaliteit, misteryshoppers, door de omzet per jaar, enz...
                                      Aan de hand van deze quotering wordt bepaald hoeveel de garage aan Dieterke betaalt.
                                      Bij Renault kopen ze ook rechtstreeks bij Renault, hoewel ik daar weet heb van het
                                      "pivot"-systeem. 1 Centrale garage die tevens andere onder haar hoede neemt.
                                      Zo is er bvb de grote Renaultgarage in Temse (hoofdgarage) en daarvan hangen
                                      er een 10tal garages af, zoals bvb De Laet in Bornem. Zij delen dezelfde kortingen,
                                      condities enz... en schakelen op die manier elkaar als concurrent uit. Je hoort mij
                                      natuurlijk niet zeggen dat ze elkaars klanten weggeven, maar ze hoeven hun prijzen
                                      niet te kelderen om competitief te zijn in hun regio.

                                      3- Verzekeringen enz.. doen soms acties, waardoor de concessie en de verkopers bonussen
                                      kunnen opstrijken, gaande van flessen wijn, tot vakanties (via challenges) tot geld.
                                      Dit is zeker niet overal het geval.
                                      Je noemt bvb Renault Credit Car als een apart orgaan en dat is wel gedeeltelijk zo,
                                      maar steeds hangen de constructeurs af van een bestaande verzekeringsmaatschappij;
                                      dat zijn tenslotte de specialisten.

                                      4- Ik zou geen tijd steken in "zwartgeldpraktijken". Eerst en vooral zal een degelijke garage
                                      dat nooit aanvaarden en ten tweede staat er dan ook niets op papier. Let op met zulke
                                      dingen. Op accessoires zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen, maar ik zou de garage
                                      gewoon nooit vertrouwen moesten ze instemmen met jouw stoute verwachtingen

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten
                                        1- ja das waar

                                        2- voor zover ik weet , is het bvb bij VW zo, dat een garage een quotering krijgt: deze
                                        werd bepaald door kwaliteit, misteryshoppers, door de omzet per jaar, enz...
                                        Aan de hand van deze quotering wordt bepaald hoeveel de garage aan Dieterke betaalt.
                                        Bij Renault kopen ze ook rechtstreeks bij Renault, hoewel ik daar weet heb van het
                                        "pivot"-systeem. 1 Centrale garage die tevens andere onder haar hoede neemt.
                                        Zo is er bvb de grote Renaultgarage in Temse (hoofdgarage) en daarvan hangen
                                        er een 10tal garages af, zoals bvb De Laet in Bornem. Zij delen dezelfde kortingen,
                                        condities enz... en schakelen op die manier elkaar als concurrent uit. Je hoort mij
                                        natuurlijk niet zeggen dat ze elkaars klanten weggeven, maar ze hoeven hun prijzen
                                        niet te kelderen om competitief te zijn in hun regio.

                                        3- Verzekeringen enz.. doen soms acties, waardoor de concessie en de verkopers bonussen
                                        kunnen opstrijken, gaande van flessen wijn, tot vakanties (via challenges) tot geld.
                                        Dit is zeker niet overal het geval.
                                        Je noemt bvb Renault Credit Car als een apart orgaan en dat is wel gedeeltelijk zo,
                                        maar steeds hangen de constructeurs af van een bestaande verzekeringsmaatschappij;
                                        dat zijn tenslotte de specialisten.

                                        4- Ik zou geen tijd steken in "zwartgeldpraktijken". Eerst en vooral zal een degelijke garage
                                        dat nooit aanvaarden en ten tweede staat er dan ook niets op papier. Let op met zulke
                                        dingen. Op accessoires zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen, maar ik zou de garage
                                        gewoon nooit vertrouwen moesten ze instemmen met jouw stoute verwachtingen
                                        Bedankt voor uw antwoorden
                                        zit wel nog altijd redenen te bedenken waarom een dealer geen zwart geld zou aanvaarden en wat het risico is voor de cliënt, allez voor 5000 euro opties, als je daar 21% btw op bespaart dan spaar je 1000 euro, dat is een netto-maandwedde voor veel mensen hé

                                        Comment


                                        • #80
                                          Salon bij Mazda

                                          Op het salon heb je alvast de presentatie van:

                                          - De nieuwe... Mazda BT-50 4x4
                                          - ... Mazda MX-5 Roadster Coupé
                                          - ... Mazda3 MPS
                                          - ... Mazda CX-7 (avant-première)

                                          Saloncondities:

                                          Kortingen op de nettoprijs:

                                          - Mazda2 Platinium: - €1400
                                          - Mazda3 Platinium: - €2000
                                          - Mazda5 Platinium: - €2400
                                          - Mazda6: niets
                                          - Mazda MX-5: niets
                                          - Mazda RX-8: niets

                                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X