Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe auto - inrijden, of niet meer nodig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    120 is toch geen hoge toeren? dus maakt weinig uit
    Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
    De tpm maken maar een deel uit, vooral ook niet constant dezelfde tpm aanhouden, dus veel wisselen van belasting en tpm is veel beter dan 100 km aan dezelfde tpm 120kmu te rijden.
    Ooit een 2takt brommer ingereden?
    wat krikkie zegt dus...
    2015 BMW F11 520dA
    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
      Intern wordt bij Audi meestal volgende toegepast: Eerste 1000km half vermogen en half toerental bereik gebruiken. 1000-2000km max vermogen en toerental zoveel mogelijk beperken.

quattro Test wagens voor de pers worden altijd ingereden in Ehra.
      Niet enkel bij audi hoor
      Bij opel ook de eerste 1000 rustig,met advies vd verkoper,hou je gewoon aan de max snelheden.

Verder @ ts : motor warm rijden (iig olie) aan een toerental dat max 3000 trpm voor een benzine en max 2000 trpm voor een diesel ligt.
      Eens warm kan je vlotter gaan rijden,maar ivm snelweg zou ik niet sneller dan 120 rijden (althans werd bij aangeraden en heb ik toegepast)
      Variabele toerentallen houden,dus niet op constante snelheid rijden,en ook voldoende schakelen (dus ook je bak inrijden)
      Na deze 1000 km ken je met warme motor , snelheden opbouwen en toerentallen eveneens (ik heb ook na die 1000 km nog op controle geweest bij opel)
      Voornaamste is gewoon warm rijden en motor koud niet veel belasten,toerentallen niet te hoog laten komen eerste 1000 km,
      genoeg schakelen met variabele toerentallen en dan tijdig op onderhoud oid oid maar dat spreekt voor zich.

Comment

Is een oud topic. maar mijn vraag is niet de moeite om een nieuw te openen...

Iemand zei me dat een nieuwe wagen nog steeds geleverd wordt met inloopolie. En dat die er gewoon op blijft tot het volgende onderhoud. Bij mijn weten klopt dat niet en wordt een nieuwe wagen gewoon geleverd met de door de fabrikant voorgeschreven olie. Inloopolie is volgens mij iets van lang geleden. Wie heeft er nu gelijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Iemand zei me dat een nieuwe wagen nog steeds geleverd wordt met inloopolie. En dat die er gewoon op blijft tot het volgende onderhoud. Bij mijn weten klopt dat niet en wordt een nieuwe wagen gewoon geleverd met de door de fabrikant voorgeschreven olie. Inloopolie is volgens mij iets van lang geleden. Wie heeft er nu gelijk?
          mijn caddy 2006 moest na 1000 a 1500 km binnen voor oliewissel. Caddy 2013 niet meer... het zou ook de normale olie zijn die hiervoor gebruikt wordt. Bij mijn motor die ik in 2008 nieuw had gekocht, was het ook met inrij olie die na 1000km gewisseld werd.

Comment

Toen ik mijn Berlingo in 2010 kocht moest ik niets inrijden of olie op korte termijn laten vervangen.
            Pas na 1 jaar of 20.000 km.
            Het is dus op 1 jaar geworden want hij heeft nu pas 20.000 km.

Comment

Bij onze Focus zei de garagist, nee inrijden moet niet meer. Ik heb dat toch ook mooi naast mij neergelegd. De eerste 1000km, rustig gereden, veel wisselen qua toerentallen (en vooral geen of weinig autosnelweg). Eens de 1000 km over al wat normaler beginnen rijden en na de 1500km gewoon normaal beginnen rijden. (en dan moesten we ook sowieso even langs de garage voor de klein 'gratis check') Better safe than sorry.

Comment

een normale mens doet nix fout met een auto

alleen liefhebbers en misbruikers

Comment

Goeike bobo
                  Ik zou hem wel inrijden, ben dan ook geen liefhebber of normaal mens
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Iemand zei me dat een nieuwe wagen nog steeds geleverd wordt met inloopolie. En dat die er gewoon op blijft tot het volgende onderhoud.
                    er zit misschien gewoon andere olie in (addetieven?) voor de eerste 20k km? mijn opel astra destijds zijn olielampje ging branden na de eerste 7000km. ik naar de garage, kreeg daar gewoon een busje olie bij om bij te gieten. had dan nog een 2de busje gevraagd voor de toekomst, en nooit meer nodig gehad.
                    van 0-15 000 heeft die dus wel olie verbruikt, erna nietmeer. misschien is de eerste originele olie iets dunner? zodat die bij koud starten al direct goed kan rondvloeien.
                    niemand hier die in een productiefabriek van autos werkt?

Comment

Ja... je haalt hier de woorden uit mijn mond. Ik ging net vragen waarom een nieuwe wagen in het begin olie verbruikt. Ik heb nu na 9000 km 750 cc olie moeten bijvullen. Mijn vorige Espace met dezelfde motor deed net hetzelfde. Na het eerste onderhoud heb ik nooit meer moeten bijvullen. Dus ik vermoed dat het bij mijn nieuwe Espace ook zo zal zijn. Net zoals bij u staat mijn litertje olie dat ik bijkocht voor mijn vorige auto hier ook nog altijd. Kan het jammer genoeg niet gebruiken want de nieuwe heeft een roetfilter.

Het was naar aanleiding van deze vraag op een ander forum dat ik dat vroeg over die inloopolie. Daar antwoordde iemand dat het kwam door inloopolie, wat ik niet kan geloven..

Comment

Heb m'n bmw F31 318d van januari 2013.
                        er staan nu 126.000km op.

nul kilometer ingereden.
                        Zit heel regelmatig in Duitsland voor t werk. Heb de wagen dus vorig jaar afgehaald bij bmw in Eupen, en daarna direct naar Hannover gereden: altijd volgas, nog nooit warmgereden (slaapt altijd buiten).

in vergelijk met m'n collega's die ook 318d, en c200cdi rijden, maar op een rustigere manier, heb ik momenteel iets minder problemen met de wagen dan zij... :-), afgezien van m'n bandenslijtage dan.
                        alhoewel, m'n olieverbruik ligt ietsje hoger (1L/15.000km).

dus inrijden...? Voor mij een beetje zoals gematigde godsdienst. Het kan geen kwaad als je er in gelooft, maar of je wagen er ook beter van wordt

Comment

Working...
                        X