Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar zomerbanden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
    Links voor is vandaag gewisseld.
    Zal nog zien welk wiel ik morgen ga doen.

Sent from here
    Hou ons zeker op de hoogte!

Comment

Sent from here
      Zijt ge zeker dat ge niet wat overhaast te werk gaat? Misschien eerste dag de bouten losdraaien. Tweede dag wiel wisselen. Derde dag weer vast? Wel niet te wild rijden dan.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• morgen uw reservewiel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
          Azo. Om de twee jaar lijkt me wat frequent als ge er geen stoten mee gehad hebt, maar twee jaar vanaf nieuw daar is wel iets voor te zeggen, ik heb niet te veel vertrouwen in hoe de autos nieuw geleverd worden. Ooit eens 4 jaar met slecht afgestelde lichten gereden.. vanaf nieuw tot aan de keuring.
          auto stond schijnbaar vanachter serieus verkeerd. Was ook te merken aan de binnenkant van de banden.
          Ze vroegen of ik ongeval heb gehad. Zo verkeerd vanuit fabriek hadden ze nog niet veel gezien. En voor die 40 euro ga ik het niet laten hoor.

Comment

Sent from here
            Heb 2 dagen voorsprong zit al aan rechts achter .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              het is verboden om op de assen verschillende types te hebben liggen, winter/zomer

ik veronderstel dat all season/zomer ook niet mag...maar is dat zo ?
              Wie zegt dat van die zomer en winterbanden? Niet aan te raden is daarom nog niet verboden he!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                Wie zegt dat van die zomer en winterbanden? Niet aan te raden is daarom nog niet verboden he!

euhm de keuring zegt dat je met geen verschillende banden op dezelfde as mag rijden. Zomer banden en winterbanden hebben toch niet hezelfde profiel denk ik zo.
                Last edited by ; 23/03/2015, 21:28.

Comment

• oke thx, ik dacht ooit gelezen te hebben dat je wettelijk niet mag mixen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                    euhm de keuring zegt dat
                    hoe zit het nu ?

Comment

• Tegen dat je de vier banden gewisseld hebt, is het weer tijd om aan de winterbanden te beginnen. En zo blijft een mens nuttig bezig.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        hoe zit het nu ?
                        Dit staat op site GOCA :

.Keuring van de montage van de banden3.1 Symmetrie
                        De banden en velgen die op eenzelfde as gemonteerd zijn moeten beschikken over dezelfde technische karakteristieken. Dit geldt meer bepaald voor het merk, de afmetingen het draagvermogen en de snelheidsindex. Symmetrische en asymmetrische banden mogen niet op eenzelfde as gemonteerd worden.

Comment

• ja retro sorry mijn vraag was niet echt goed gesteld

per as bedoel ik dus, vooraan winter achteraan zomer bvb, mag dat ?

Comment

• Ah . Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk

Comment

• ...ik ook niet...thx !

Comment

• dat mag!

Comment

• Is't niet zo dat per type auto nog technische eisen zijn aan matchen van banden? Ik heb eens gehoord van een Range Rover waarvan een differentieel oververhitte als het reservewiel erop zat, omdat de omtrek net iets kleiner was. Of de electronische hulpsystemen(stabiliteitscontrole) die niet omkunnen met het verschil tussen voor- en achterbanden.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                    auto stond schijnbaar vanachter serieus verkeerd. Was ook te merken aan de binnenkant van de banden.
                                    Ze vroegen of ik ongeval heb gehad. Zo verkeerd vanuit fabriek hadden ze nog niet veel gezien. En voor die 40 euro ga ik het niet laten hoor.
                                    Da's een extra argument om het bij mij ook eens te laten checken. Mijn winterbanden waren ook nogal versleten langs binnen.
                                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Hou ons zeker op de hoogte!
                                      You can count on it.

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                      Zijt ge zeker dat ge niet wat overhaast te werk gaat? Misschien eerste dag de bouten losdraaien. Tweede dag wiel wisselen. Derde dag weer vast? Wel niet te wild rijden dan.
                                      Goede tip voor als de winterbanden er weer op komen.
                                      Nu kan het niet meer of mijn planning klopt niet meer.

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                      morgen uw reservewiel!
                                      Heb er geen.

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                                      Heb 2 dagen voorsprong zit al aan rechts achter .
                                      Blijven concentreren hé.

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      Tegen dat je de vier banden gewisseld hebt, is het weer tijd om aan de winterbanden te beginnen. En zo blijft een mens nuttig bezig.
                                      Vier ????
                                      Het zijn er acht.

Sent from here
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Blijven concentreren hé.
                                        Ik leg het nu een paar dagen stil , ben bang dat ik val .

Comment

• Vandaag schoongemaakt, morgen staan ze erop.

Dat 'vuil' is nog de bevestiging van de gewichtjes toen we tot vorig jaar de winterbanden op velgen lieten overzetten (hadden toen nog geen wintervelgen)

Comment

Working...
                                          X