Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar zomerbanden?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenVolgende week komen er weer echte ijs-dagen, heerlijk. Dan kunnen we weer gaan schaatsen.
Dus die vervelende zomerbanden blijven gelukkig nog een tijdje op stal.
Dat zomerbanden pas nuttig zijn bij 20 graden, dat is dikke marketing zever. Boven de 30 graden is het pas echt zomer.
Zomerbanden zijn pas spectaculair beter als de zon blaren schijnt. Maar wanneer gebeurd dat in België? Hier schijnt de zon niet zo veel. Bij FWD moet je wel zomerbanden hebben, omdat je anders niet vooruit komt op een warm wegdek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk snap het nut van zomerbanden niet, waarom is dat goed?
In de zomer kan het ook hard regenen en koud zijn hoor!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenVraagt het aan Jakkel, hij weet er alles van
Comment
-
Ik rij al een week met zomerbanden. Wat een miserie, had ik die winterbanden maar laten zitten. Onder de 7°C is de auto werkelijk onbestuurbaar! 's Morgens durf ik echt de baan niet op, levensgevaarlijk. Verdorie, had ik toch maar die folder van die winterbanden goed door gelezen, of naar blue8300 geluisterd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk rij al een week met zomerbanden. Wat een miserie, had ik die winterbanden maar laten zitten. Onder de 7°C is de auto werkelijk onbestuurbaar! 's Morgens durf ik echt de baan niet op, levensgevaarlijk. Verdorie, had ik toch maar die folder van die winterbanden goed door gelezen, of naar blue8300 geluisterd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenDat is zelfs geen mening maar een feit. En over een mening kan je discuteren maar over een feit niet ! En al de rest is gefrustreerde zever van mensen met oogkleppen...
En we zijn vertrokken !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk rij al een week met zomerbanden. Wat een miserie, had ik die winterbanden maar laten zitten. Onder de 7°C is de auto werkelijk onbestuurbaar! 's Morgens durf ik echt de baan niet op, levensgevaarlijk. Verdorie, had ik toch maar die folder van die winterbanden goed door gelezen, of naar blue8300 geluisterd.
Comment
-
Volgende week gaat het 's nachts terug vriezen. En overdag gaat de temperatuur niet veel boven het vriespunt uit komen. Bovendien spreken ze zelfs van sneeuw. Ik wacht dus nog even. Ik moet toch niet veel km bollen, deze week.
Comment
-
mijn blijven erop liggen tot de vrieskoude 's nachts grotendeels door is
en ik voel geen verschil tussen de winter en zomerbanden als ze worden gebruikt in de periode dat ze moeten gebruikt worden. Als het koud is rijden de winterbanden minstens zo goed als de zomerbanden bij warm weer gezien met dezelfde bandenmaat. Bij deze hoge temperaturen voelt ge natuurlijk (en horen ook) dat het de winterbanden geen deugd doet.
en voor zij die graag discuteren: ik heb in een ander topic dat gta toen heeft geopend testresultaten neergeschreven waar ge duidelijk de verschillen in meters kunt lezen tussen winter- en zomerbanden. En daaruit blijkt heel duidelijk dat zomerbanden het in de winter moeilijk hebben, en omgekeerd winterbanden in de zomer niet veel moeten onderdoen tov de zomerbanden. Maw prestatiematig gezien doet een winterband het gemiddeld genomen het hele jaar beter dan een zomerband. Ik wil hier helemaal niet mee zeggen dat ge maar met winterbanden moet blijven rijden in de zomer, maar ge moet een kat wel een kat durven noemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenVoor die paar dagen per jaar dat de zon hier schijnt leggen wij geen zomerbanden op.
De winterbanden hier in Belgie zijn makkelijk het heel jaar bruikbaar.
Comment
-
nu zijt ge gewoon onnozele praat aan het verkopen en moedwillig aan het doen om moedwillig te kunnen doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtennu zijt ge gewoon onnozele praat aan het verkopen en moedwillig aan het doen om moedwillig te kunnen doen
Comment
-
Nog eens even het topic van gTa doornomen...
Dit is dus complete onzin hé, vooral dat vetgedrukte!!
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten[*]Zelfs onder het vriespunt (en dus zéker onder de wijd verspreide "magische grens van 7°C" die vooral veel marketing is) zijn goeie zomerbanden op droge en natte ondergrond gemiddeld even goed & veilig en voor zij die een direct/sportief weggedrag op prijs stellen zelfs meestal of beter dan winterbanden. Het bandoppervlak beweegt veel minder, biedt meer stabiliteit, even goeie afwatering, directere respons en betere prestaties. Zomerbanden hebben een rubbermengsel dat doorgaans is afgestemd op temperaturen tussen 30°C en -10°C, winterbanden zijn afgestemd op temperaturen tussen grosso modo 10°C en alles daaronder.
Winterbanden bieden enkel een significant voordeel tegenover zomerbanden op ijs en sneeuw, en dit door de lamellen in het profiel. Het rubbermengsel bij gematigde wintertemperaturen (rond het vriespunt of iets daaronder) is bij winterbanden op droog/nat niet bij machte om het weggedrag van het veel sterker doorsneden bandprofiel te compenseren.
Vermits wij Vlamingen statistisch gezien geen 10 dagen sneeuw/ijs per jaar hebben (West- en grotendeels Oost-Vlaanderen zelfs minder dan 5), is het dus logisch dat winterbanden bij ons niet verplicht zijn.
Discussies, vragen e.a. -> dit lijkt me er het topic wel voor.
Comment
-
ik dacht dat het hier een autoforum was waar er "op niveau' info kon gevonden worden ... ik ben hier nu een tijdje weggebleven en stel vast dat het totaal naar de kloten aan het gaan is ... wat hier allemaal geschreven wordt is echt niet meer normaal ...maar ja ik denk dat de wereld gewoon aan het verzuren is en mensen die nog echt genieten van iets schaars aan het worden zijn ... Natuurlijk zijn winterbanden het ganse jaar even goed als zomerbanden als je overal 10 km per uur onder de toegelaten snelheid rijdt en nooit eens een deftige bocht neemt ..eigenlijk zou je dan ook gewoon volle banden of houten wielen kunnen steken .
Comment
-
Mijn Nokian WR's liggen er al 45700km op en zijn ondertussen dus al een beetje zomerbanden geworden...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Chemiegigant Lanxess gaat in mei zijn rubberfabriek in Zwijndrecht voor een maand stilleggen. De 440 werknemers, arbeiders en bedienden, zullen in die periode een beroep doen op het stelsel van economische werkloosheid. Dat bevestigt woordvoerder Philippe Van Wassenhove op basis van een persbericht van het bedrijf. Over de precieze modaliteiten wordt nog onderhandeld met de vakbonden.
ondanks alle winterbanden-psychoses is het voor de sector zelf blijkbaar nog niet genoeg
rubberfabriek stil
Comment
Comment