Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zomerbanden zijn pas nuttig boven de 20°, dat wil zeggen bijna nooit in Belgie.
Het is gewoon dwaas om daarin te investeren voor de 3 tot 4 dagen dat ze echt nodig zijn, men kan beter gewoon iets meer opletten als het te warm wordt.
Maar ik moet zeggen dat ze wel dan veel beter voelen dan gewone banden als het snik heet wordt, het nadeel is dat ze onder de 20° vééééél rapper slijten en de wagen onveilig maken.
De grens is echt 20°.... daaronder zijn ze niets waard en daarboven MOET men wisselen anders houd de wagen de baan niet meer.
In feit moet men met 2 banden set in de auto rijden, om zo direct te kunnen wisselen als de temperatuur veranderd.
Vraagt het aan Jakkel, hij weet er alles van
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Het is eigenlijk niet zozeer de buitentemperatuur die van belang is, maar wel de temperatuur van het asfalt. Het kan 20 graden zijn en bewolkt, of het kan 20 graden zijn en zonnig. Voor de asfalttemperatuur maakt dat een heel erg groot verschil. Zelfs in de zomer zou je feitelijk bandensets met 2 verschillende compounds moeten mee hebben, en nog een setje intermediates en full wets voor het geval ze regen voorspellen. Ik snap niet dat ze dat nog niet verplicht maken
Gisteren de mijne al verwisseld. Was mijn winterbanden zat. Hebben nooit een goeie feel gegeven, hoewel het toch vrij dure banden zijn (Bridgestone Blizzak 235/45 18")
Jammer genoeg zullen ze volgend jaar ook nog wel een winter moeten dienen ...daarna stap ik zéker van de Bridgestones af.
Nu ligt ie weer op Michelin Premacy's en stuurt veel scherper, minder rolgeluid en een comfortabeler gevoel.
Looove the summer.
Zomerbanden zijn pas nuttig boven de 20°, dat wil zeggen bijna nooit in Belgie.
Het is gewoon dwaas om daarin te investeren voor de 3 tot 4 dagen dat ze echt nodig zijn, men kan beter gewoon iets meer opletten als het te warm wordt.
Maar ik moet zeggen dat ze wel dan veel beter voelen dan gewone banden als het snik heet wordt, het nadeel is dat ze onder de 20° vééééél rapper slijten en de wagen onveilig maken.
De grens is echt 20°.... daaronder zijn ze niets waard en daarboven MOET men wisselen anders houd de wagen de baan niet meer.
In feit moet men met 2 banden set in de auto rijden, om zo direct te kunnen wisselen als de temperatuur veranderd.
Was mijn winterbanden zat. Hebben nooit een goeie feel gegeven, hoewel het toch vrij dure banden zijn (Bridgestone Blizzak 235/45 18")
Jammer genoeg zullen ze volgend jaar ook nog wel een winter moeten dienen ...daarna stap ik zéker van de Bridgestones af.
.
De Blizzard zijn geen echte winterbanden maar meer sneeuwbanden, dat is een groot verschil !
Dus niet echt voor hier gemaakt want ze presteren maar goed op sneeuw en ijs.
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
De Blizzard zijn geen echte winterbanden maar meer sneeuwbanden, dat is een groot verschil !
Dus niet echt voor hier gemaakt want ze presteren maar goed op sneeuw en ijs.
daarom dat dat zo'n hopeloze banden zijn om gewoon mee te rijden.
En mij maakte ze maar wijs dat dat de beste winterbanden zijn die men kan kopen
Gisteren de mijne al verwisseld. Was mijn winterbanden zat. Hebben nooit een goeie feel gegeven, hoewel het toch vrij dure banden zijn (Bridgestone Blizzak 235/45 18")
Jammer genoeg zullen ze volgend jaar ook nog wel een winter moeten dienen ...daarna stap ik zéker van de Bridgestones af.
Nu ligt ie weer op Michelin Premacy's en stuurt veel scherper, minder rolgeluid en een comfortabeler gevoel.
Looove the summer.
ik had dit jaar de michelin pilot alpine 4 op mijn viano , en dat zijn super banden !! hierbij voel je niet dat je met winterbanden onderweg bent . Niks van zwalpen of smeren .. gewoon gaan !
Ik heb die Blizzards ook op mijn BMW 3 gehad anders...en daar had ik er geen last van.. waren toen wel geen 18" velgen moet ik toegeven.
Ik rijd minstens 1 keer per maand naar Polen , dus ik kan een goede "sneeuwband" wel gebruiken...maar toch goed om weten dat er ook andere opties zijn.
Als ik nog eens moet wisselen ga ik me toch wat beter informeren.
Zomerbanden zijn pas nuttig boven de 20°, dat wil zeggen bijna nooit in Belgie.
Het is gewoon dwaas om daarin te investeren voor de 3 tot 4 dagen dat ze echt nodig zijn, men kan beter gewoon iets meer opletten als het te warm wordt.
Maar ik moet zeggen dat ze wel dan veel beter voelen dan gewone banden als het snik heet wordt, het nadeel is dat ze onder de 20° vééééél rapper slijten en de wagen onveilig maken.
De grens is echt 20°.... daaronder zijn ze niets waard en daarboven MOET men wisselen anders houd de wagen de baan niet meer.
In feit moet men met 2 banden set in de auto rijden, om zo direct te kunnen wisselen als de temperatuur veranderd.
Volgende week komen er weer echte ijs-dagen, heerlijk. Dan kunnen we weer gaan schaatsen.
Dus die vervelende zomerbanden blijven gelukkig nog een tijdje op stal.
Dat zomerbanden pas nuttig zijn bij 20 graden, dat is dikke marketing zever. Boven de 30 graden is het pas echt zomer.
Zomerbanden zijn pas spectaculair beter als de zon blaren schijnt. Maar wanneer gebeurd dat in België? Hier schijnt de zon niet zo veel. Bij FWD moet je wel zomerbanden hebben, omdat je anders niet vooruit komt op een warm wegdek.
fantastisch hoe mijn p zero nero's aan de weg plakken. rij in de winter met pirelli snowcontrol rond, nu merk je hoeveel grip je verliest in bochten.
ben benieuwd naar het vriesweer volgende week, hoe de p zero nero zich dan zal houden
Mijn liggen d'r al lang op, hebben er de hele winter op gelegen
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment