Vandaag mijn zomerbanden er terug onder laten leggen. Wel gezien dat 1 van de velgen redelijk wat beschadigd is (deuk in), mag nu opzoek naar een andere velg. Al kan ik er voorlopig nog mee rijden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar zomerbanden?
Collapse
X
-
Mijn zomerwielen staan er op van vrijdag ....
50 minuutjes (met hulp van m'n dochter van 13)
Heb een zomer- en wintersetje , ik wissel dus wanneer ik zelf wil .
20€ per band vind ik nu ook wel wat overdreven , lijkt me meer een prijs die je betaalt als je de banden daar ter plaatse zou stockeren en dat ze dan bvb 80€ per "wissel" aanrekenen....
Een collega van mij betaalt voor zijn BMW x3 160€....per wissel !
(2 keer per jaar = 320 € )
Comment
-
Ik betaal 125 euros bij mijn dealer per jaar, dus 2 wissels, stockage, en grondige reiniging van mijn velgen
niet goedkoop, maar ik wordt vrijgesteld van dat lastig en vuil werk, en bespaar kiné-beurten ;-)
ik laat meestal mijn wagen staan en geniet een halve dag lang van een gratis ritje met een of een andere demowagen
of hoe een karwei om te toveren in iets aangenaamers...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk stockeer, wissel en kuis zelf. Kost me 0 euro en 't is nog goed voor de conditie ook. Wisselen en kuisen duurt ongeveer een half uurtje.
een restaurantje is vergeleken enorm duur, maar ook aangenamer
over duur zijn heeft iedereen zijn eigen evaluatie, mijn zus vindt dat ik dure wagens koop, ik vind dat ze dure reizen doet
als je een beroep doet op professionele hulp, moet je aanvaarden dat het niet gratis is
trouwens, gratis is wat je reeds op een ander manier reeds betaald hebt, of later onder een andere vorm zal betalen
there is no free lunch...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenje kunt uiteraard ook steeds zelf koken, dan moet je ook niet afwassen...
een restaurantje is vergeleken enorm duur, maar ook aangenamer
over duur zijn heeft iedereen zijn eigen evaluatie, mijn zus vindt dat ik dure wagens koop, ik vind dat ze dure reizen doet
als je een beroep doet op professionele hulp, moet je aanvaarden dat het niet gratis is
trouwens, gratis is wat je reeds op een ander manier reeds betaald hebt, of later onder een andere vorm zal betalen
there is no free lunch...
Persoonlijk doe ik dat liever zelf. Ik ben er zeker van dat het goed gedaan is (geen beschadigingen door de moersleutel bijvoorbeeld), ik zie niet tegen die klus op, het kost mij niets (ook niet onder uw 'andere vorm') en inderdaad, het is nog goed voor de conditie ook. Dat jij dat graag laat doen tegen betaling, mij niet gelaten hoor.
Comment
-
Ik heb dat ook vroeger gedaan, maar mijn enige troost was dat ik dan zelf mijn velgen beschadigde : het was de tijd van de antidiefstalmoeren met pinnetjes, het eindigde meestal met sparadrap en/of krassen ;-))
mijn dealer mag gerust wat op mijn rug verdienen, ik ben gelukkig dat hij er is als ik hem van doen heb, iedereen moet leven !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtener rijden toch nog heel veel mensen op onveilige winterbanden
Comment
-
Vriend van mij heeft zich een Opel Mokka besteld, en wordt geleverd op winterbanden. Hij is van plan om er voortaan het ganse jaar mee door te rijden.
Uitleg van de verkoper.
"Ja mijnheer, als je niet meteen rond ronde punten gaat vliegen, of 180 op't autostrade gaat rijden, maakt dat allemaal niet uit"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenVriend van mij heeft zich een Opel Mokka besteld, en wordt geleverd op winterbanden. Hij is van plan om er voortaan het ganse jaar mee door te rijden.
Ik dacht dat zowat elke auto geleverd werd met zomerbanden , tenzij je er zelf om vraagt...
Je kan natuurlijk met winterbanden het hele jaar rijden , alleen gaan die wel wat (veel) sneller versleten zijn .
Mijn winterbanden hebben +- 20.000 km gereden en zijn van +- 9.5 naar 6.5 mm profiel gezakt ......in de winterperiode dan nog , als je er ook naar het zuiden van Frankrijk mee trekt kan je er net zo goed elk jaar verse kopen (wil je genoeg profiel dan koop je die dus best net voor de winter begint )
Zo'n Mokka , is dat niet standaard op all-season banden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenIs dit een late 1-aprilgrap of wat ?
Ik dacht dat zowat elke auto geleverd werd met zomerbanden , tenzij je er zelf om vraagt...
Je kan natuurlijk met winterbanden het hele jaar rijden , alleen gaan die wel wat (veel) sneller versleten zijn .
Mijn winterbanden hebben +- 20.000 km gereden en zijn van +- 9.5 naar 6.5 mm profiel gezakt ......in de winterperiode dan nog , als je er ook naar het zuiden van Frankrijk mee trekt kan je er net zo goed elk jaar verse kopen (wil je genoeg profiel dan koop je die dus best net voor de winter begint )
Comment
-
Dit weekend de eend van m'n madam ook terug op zomerrubber gelegd!
Doe het nu ook zelf, mbv een palet en een clarck is dat amper 30 min werk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet was al zo warm dat het wegdek al naar boven kwam op sommige plaatsen
kon er gelukkig op tijd tijd af in herentals
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenIs dit een late 1-aprilgrap of wat ?
Comment
-
Comment
Comment