Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar zomerbanden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
    Ik heb deze op mijn auto staan en ben er niet zo tevreden van.
    Zowel in droge als natte omstandigheden heb ik niet veel vertrouwen in deze banden.
    In vergelijking met mijn vorige (bridgestone potenza) heb ik in beide gevallen minder grip.
    Ze liggen er nu net op. Dus kan nog niet veel zeggen.
    Slechter dan die chinese rommel die erop lag kan normaal niet.

    Comment


    • Gvd, mijn twee voorste banden lopen precies langzaam leeg, maar kan geen lek vinden.
      Ook zijn de twee voorbanden in de laatste maand opeens heel veel rubber verloren heb ik gistern gemerkt, ik heb plots maar een goede millimeter meer boven het blokje terwijl dat 1 maand geleden nog dik 3 mm was.
      De laatste maand zijn ze meer versleten dan in de 3 jaar dat ik de auto al heb
      Ze zijn wel volledig gelijk afgesleten, niks schuin of zo.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Gvd, mijn twee voorste banden lopen precies langzaam leeg, maar kan geen lek vinden.
        Ook zijn de twee voorbanden in de laatste maand opeens heel veel rubber verloren heb ik gistern gemerkt, ik heb plots maar een goede millimeter meer boven het blokje terwijl dat 1 maand geleden nog dik 3 mm was.
        De laatste maand zijn ze meer versleten dan in de 3 jaar dat ik de auto al heb
        Ze zijn wel volledig gelijk afgesleten, niks schuin of zo.
        Een band onder een te lage spanning, heeft een pak meer wrijving.
        Gevolg: meer slijtage.

        Leeglopers kunnen ook veroorzaakt worden door het ventiel zelf, even wat water op het ventieltje doen

        Comment


        • of via de rand van de velg. In de bandencentrale zou men altijd de velg proper moeten maken alvorens men er nieuwe monteert.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

            Ze zijn wel volledig gelijk afgesleten, niks schuin of zo.
            De laatste maand een ander traject oid moeten volgen met je wagen ?

            Ik kijk elke maand mijn bandenspanning na en zet er standaard de druk op die ze aanraden als je wagen flink geladen is.........dan is er al zeker niet te weinig spanning op m'n banden.
            Per maand loopt een band toch wat af , al is het 0.05 tot 0.1 bar.....en het scheelt ook in verbruik : hardere banden verbruiken minder

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              of via de rand van de velg. In de bandencentrale zou men altijd de velg proper moeten maken alvorens men er nieuwe monteert.
              Inderdaad, komen het af en toe tegen dat er langs daar heel langzaam lucht ontsnapt.

              Check ook eens je interieurke in je ventiel? Kan héél soms zijn dat het ook wat blijft hangen, en daardoor wat lost.
              Gewoon wat speeksel op je vingers doen, en dat dan in het ventieltje doen. Zie je direct of die daar lekt.

              Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              De laatste maand een ander traject oid moeten volgen met je wagen ?

              Ik kijk elke maand mijn bandenspanning na en zet er standaard de druk op die ze aanraden als je wagen flink geladen is.........dan is er al zeker niet te weinig spanning op m'n banden.
              Per maand loopt een band toch wat af , al is het 0.05 tot 0.1 bar.....en het scheelt ook in verbruik : hardere banden verbruiken minder
              Maar je banden kunnen dan ook sneller in het midden slijten, omdat ze wat boller staan

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                Een band onder een te lage spanning, heeft een pak meer wrijving.
                Gevolg: meer slijtage.

                Leeglopers kunnen ook veroorzaakt worden door het ventiel zelf, even wat water op het ventieltje doen
                Ja, dat weet ik. Probeer ze nu wel op druk te houden door geregeld bij te pompen.
                De ventielen heb ik al nagekeken, maar is niks aan te zien.

                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                of via de rand van de velg. In de bandencentrale zou men altijd de velg proper moeten maken alvorens men er nieuwe monteert.
                Mss dat dat nog mogelijk is ja.
                D'r zijn geen nieuwe banden op gelegd, dus aan de bandencentrale kan het niet liggen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  De laatste maand een ander traject oid moeten volgen met je wagen ?

                  Ik kijk elke maand mijn bandenspanning na en zet er standaard de druk op die ze aanraden als je wagen flink geladen is.........dan is er al zeker niet te weinig spanning op m'n banden.
                  Per maand loopt een band toch wat af , al is het 0.05 tot 0.1 bar.....en het scheelt ook in verbruik : hardere banden verbruiken minder
                  Nee, geen ander traject, hetzelfde van altijd.
                  Ik doe normaal gezien net het zelfde, bij het kuisen van de wagen controleer ik de bandenspanning.
                  Maar het is nu al een tijdje geleden dat het nog gebeurd was.

                  Ik zet er ook altijd een hogere druk op dan die die standaard aangegeven word.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Zou het al de moeite zijn om mijn zomerrubber er alweer onder te zwieren?
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                    Comment


                    • misschien nog een weekje wachten: 's nachts rond het vriespunt of kouder, overdag wel ronduit positieve temperaturen. Daarna lijkt het warmer te worden, ook 's nachts. Maar met het weer is dat koffiedik kijken natuurlijk.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Denk,tot 1 maart zeker wachten.

                        Comment


                        • De mijne zitten erop. Beetje te vroeg maar ik had me voorgenomen om de auto niet te wassen zolang hij op winterbanden stond, nu zo'n drieënhalve maand. Als ik nog langer wachtte dan kreeg ik hem nog moeilijker weer helemaal proper. Mijn Kenotek velgenreiniger blijkt niet krachtig genoeg te zijn om mijn velgen weer te krijgen zoals ze waren.

                          Keek er ook wel erg naar uit om weer met mijn Sport Pilots te rijden. Wat een verschil!
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                          Comment


                          • er was geen nood aan winterbanden, tenzij voor ongeregelden die gaan skieen

                            Comment


                            • Binnenkort nieuwe banden d'r op vooraan.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Mijne liggen erop sinds gisteren.

                                Comment


                                • ik ga toch nog even wachten, al is het op het randje.

                                  Comment


                                  • Mijne er vorige week al op gesmeten, was de winter velgen beu .

                                    Comment


                                    • 20 maart gaat de skoda binnen voor een uitlijning en ineens nieuwe uniroyals rainsport3.

                                      Comment


                                      • Eind maart normaal gezien. Ga deze keer waarschijnlijk de auto laten uitlijnen.

                                        Comment


                                        • Ik hield dit in de gaten en heb verleden week al terug zomerbanden(wielen) geplaatst. Geen vriestemperaturen meer gehad. Vrijdag de 6de zou er nog nachtvorst kunnen zijn maar Brussel is wat kouder dan Oost-Vlaanderen.
                                          30 jaar Mr Yuge!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X