Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersbelasting na schrapping nummerplaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Hebt ge eindelijk een W124 naar u zin gevonden ?
    Als je die nu gaat inschrijven, ben je sowieso de BIV kwijt he. Alleen de gewone verkeersbelasting wordt terugbetaald bij uitschrijven.
    Ik denk dat je toch beter wacht tot die effectief 25 jaar is. Zal je wel met Z-plaat moeten laten keuren. Of eerst op O-plaat en dan een gewone keuring (maar komt denk even duur uit als Z-platen).
    Is het niet zo dat je een deel van de BIV (en niet DIV ) kan terug vorderen als de auto niet lang is ingeschreven? Voor de rest weet ik ook niks van deze materie. Hoeveel bedraagt de BIV nu? Want als dat gigantisch hoog is, kan je het inderdaad beter doen eerst op O en daarna de gewone keuring. Het kost u juist 1 extra nummerplaat en de keuringskosten, dus dat valt nog mee in mijn ogen (wat wss niet over die BIV op 24 jaar kan gezegd worden )

Welke Mercedes heb je gevonden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Is het niet zo dat je een deel van de BIV (en niet DIV ) kan terug vorderen als de auto niet lang is ingeschreven? Voor de rest weet ik ook niks van deze materie. Hoeveel bedraagt de BIV nu? Want als dat gigantisch hoog is, kan je het inderdaad beter doen eerst op O en daarna de gewone keuring. Het kost u juist 1 extra nummerplaat en de keuringskosten, dus dat valt nog mee in mijn ogen (wat wss niet over die BIV op 24 jaar kan gezegd worden )

Het zou kunnen, maar ik dacht dat je de BIV enkel kon terugvorderen als je een wagen binnen de 6 maanden uitschrijft en verkoopt voor export. Wat hier al niet het geval is, maar ik kan mis zijn.

Z plaat huren kost +- 150euro.
      Keuren als oldtimer 15euro. Daarbij dan 30euro voor O plaat aan te vragen en rond de 20euro voor ene vanvoor. Dan keuren naar gewoon = keuring v. verkoop (ook al wordt die op dezelfde naam ingeschreven ) 60euro. Das 125 euro totaal. Als je dan nog de brandstofkosten meerekent om 2 keer naar de keuring te gaan, kom je denk ik in totaal al op hetzelfde bedrag uit als ineens met Z plaat te keuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X3m@sniffler Bekijk Berichten
        NIET betalen.
        Bezwaarschrift online indienen met de mededeling dat bewijs van schrapping ontvangen is en de oude wagen niet meer in uw bezit is. Krijg dan binnen de week schriftelijk antwoord dat er een nieuwe overschrijving gaat opgestuurd worden met de werkelijke belasting.
        kan, maar is ook een beetje "gedoe"
        wat als je geen "schriftelijk antwoord" krijgt op betaaldatum?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
          Hebt ge eindelijk een W124 naar u zin gevonden ?
          Jup

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Oeps, foutje

Uni-rode S124 250D

Denk dat de BIV meer dan 200 eur is. Ik dacht dat als ik hem bvb een week zou inschrijven op bestaande plaat, en daarna m'n E30 inschrijf op die plaat, ik dan enkel het stuk BIV moest betalen van de periode dat hij ingeschreven is (omdat ik van de E30 de BIV al betaald heb), maar vrees er nu ook wat voor dat het zowieso de volle pot is. Best eens bellen naar de DIV dan zeker om te vragen hoe het echt zit. En als het volle pot is, zal het wss opnieuw keuring vvk worden (met O-plaat omweg ipv Z-platen).

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer1 Bekijk Berichten
            Gisteren identiek hetzelfde voor gehad. Gebeld naar 1700 en een vriendelijke ambtenaar bevestigde, zoals hierboven al geschreven is, dat er wat vertraging in hun administratie is. Er moet sowieso nog een deel betaald worden omdat de aanrekening steeds ingaat op de eerste dag van de maand. De ambtenaar heeft me aangeraden om nog een week of zes te wachten met betalen (heb 2 maanden tijd om te betalen) en als tegen dan de verrekening nog niet is aangekomen moest ik terug bellen. Dus best even naar het nummer 1700 bellen.
            Update. Deze week een creditnota ontvangen, dus in mijn geval niks meer te betalen.

Comment

Even een bump geven:

Op 2/7/2014 de plaat geschrapt en terugbetaling gaat gebeuren ergens in januari 2015. 7maanden dat ze mooi interest kunnen vangen dieven!
              Maar zelf moet je wel binnen de 14dagen betalen...
              Polo 6n 1.4

Comment

Zo werkt de Belgische staat: als je moet betalen dan moet het snel snel maar als zij moeten betalen dan duurt het eindeloos lang en is er in sommige gevallen zelfs kans dat je nooit geld ziet.

Comment

14 dagen? Ik krijg toch altijd 2 maand de tijd om de biv en taksen enz te betalen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                    Even een bump geven:

Op 2/7/2014 de plaat geschrapt en terugbetaling gaat gebeuren ergens in januari 2015. 7maanden dat ze mooi interest kunnen vangen dieven!
                    Maar zelf moet je wel binnen de 14dagen betalen...
                    Idem hier,deM5 uitgeschreven ,brief gekregen dat ze 6 maand tijd hebben om terug te storten,tegen dan ,als em niet verkocht is tenminminste,zal ie terug ingeschreven worden en heb ik het geld nog niet terug gekregen,idem voor de verkochte E90..achja wrm moet dat altijd zolang duren..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                      14 dagen? Ik krijg toch altijd 2 maand de tijd om de biv en taksen enz te betalen

Was bij mij ook 2weken als ik de Astra inschreef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Was bij mij ook 2weken als ik de Astra inschreef
                        Misschien bij een nieuwe kar dat het maar 2 weken is? Ik kreeg 1 maand na aankoop de factuur, dus begin augustus. En eind september moeten betalen.
                        Zelfde voor m'n E81, was ook een kleine 2 maand.

Comment

het gaat heeel snel als je nog moet betalen.
                          mijn dodge was verkocht, maar moest nog wegenbelasting betalen (brief kwam toe nadat de plaat al een maand terug gestuurd was. ik was nog niet direct van plan te betalen omdat ik weet dat ze snel een rechtzetting opsturen.
                          nog geen week later een nieuwe brief met enkel het deel te betalen dat ik de nr plaat had (30€ ofzo).

als je veranderd van wagen en je kreeg nog terug van de auto, moet je ook nog wachten. er komt namelijk een rechtzetting met hetgeen terug moet gestort worden, en het volledige jaar dat je moet betalen voor de nieuwe.

Comment

Als de schrapping van de nummerplaat door het DIV op de eerste dag of later van een nieuwe maand gebeurd zal men nog wegentaks moeten betalen voor die maand, ook al heb je de plaat op het einde van de maand binnen gebracht.

Comment

Ik bump dit topic maar omdat ik met eenzelfde vraag zit.

Dinsdag haal ik mijn nieuwe wagen uit Duitsland. Nu heb ik amper 2 maand terug mijn verkeersbelasting betaald voor mijn huidige wagen. Omdat ik van verzekering wil overstappen ga ik mijn platen van mijn huidige wagen, die ik particulier verkoop, gewoon laten schrappen.

Ga ik nu de verkeersbelasting voor die nieuwe wagen volledig moeten betalen of gaat men dat inééns verrekenen met het bedrag dat ik al betaald heb 2 maand terug?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk Berichten
                                Ik bump dit topic maar omdat ik met eenzelfde vraag zit.

Dinsdag haal ik mijn nieuwe wagen uit Duitsland. Nu heb ik amper 2 maand terug mijn verkeersbelasting betaald voor mijn huidige wagen. Omdat ik van verzekering wil overstappen ga ik mijn platen van mijn huidige wagen, die ik particulier verkoop, gewoon laten schrappen.

Ga ik nu de verkeersbelasting voor die nieuwe wagen volledig moeten betalen of gaat men dat inééns verrekenen met het bedrag dat ik al betaald heb 2 maand terug?
                                Inderdaad volledig betalen + BIV, nadien zal je de overblijvende rijtaks terug krijgen na opsturen nummerplaat (na enkele maanden)

Comment

Working...
                                X