Zondag misschien aanwezig. Nog mensen van hier?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nurburgring Lovers V3
Collapse
X
-
Goede tips jayv!
Let op! Ook geen "gas los" in een bocht, zowel voor- als achterwielaandrijvers krijgen dan makkelijk overstuur. Wel leuk als je dit heel goed beheerst maar niet iets om op de Ring te oefenen.
Als de snelheid niet heel hoog is dan valt het meestal nog wel op te vangen maar bij hoge snelheden kan dit fataal zijn, bv. bij 130+ bij Schwedenkreuz.
Voldoende snelheid eruit halen doe je voor de bocht en "op gas" maar ook weer niet teveel gas door de bocht.
Bij Brünnchen 2(de rechter bocht naar boven) gaan er veel uit door te hard de bocht in te gaan of teveel op het gas te gaan in de bocht en daardoor te wijd uitkomen en in dus in de grindbak komen.
Let op! Ik ben geen expert/prof maar dit is hetgeen wat ik geleerd en ervaren heb.
De Ring is altijd anders, enkel temperatuur omgeving en asfalt hebben al veel invloed op grip e.d., daarom blijft het zo leuk maar ook LISTIG!
Een enkele keer rijd ik met een beginner mee maar enkel als hij/zij wil luisteren, bij sommigen gaat er een knop om als ze de Ring op gaan en kennen enkel de stand "volgas".
Je moet eerst de ideale lijn leren rijden, dan ga je vanzelf steeds sneller rond met iedere auto. 200pk of meer is niet nodig om het te leren, met bv. een 1.9 TDI of een Swift kun je al heel leuk rijden.
Er valt trouwens niets te winnen, enkel te verliezen en die verliezen kunnen groot zijn in geld of zelfs jouw of iemand anders leven als je geen Respect toont voor de Ring.
Het wordt niet voor niets de Groene HEL genoemd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk BerichtenZondag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenZondag misschien aanwezig. Nog mensen van hier?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk BerichtenLet op! Ook geen "gas los" in een bocht, zowel voor- als achterwielaandrijvers krijgen dan makkelijk overstuur. Wel leuk als je dit heel goed beheerst maar niet iets om op de Ring te oefenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichtentips
Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk BerichtenIdd die was ik vergeten en een andere zeer vaak voorkomende beginnersfout is te vroeg insturen, youtube staat vol met zo'n fails aan Adenauer Forst en Brunchen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sternn Bekijk BerichtenEerste rondje was het ook bijna van dat aan Adenauer, aan lage snelheid zelfs ==> https://www.youtube.com/watch?v=uDX6OcwuOzg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk BerichtenDan DE vraag:
Is je verzekering nu geldig daar of niet?
Btw, toffe instructiefilmpjes!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenIdd, ik rij er alleszinds rond met het gedacht dat ik niet verzekerd ben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk BerichtenGisteren 4 laps gereden in het nat, twas enorm glad (gladder dan normaal daar in de regen) maar twas wel dikke FUN!!!
Aanstaande zaterdag ben ik er weer
Dat het van de week op nat nog gladder was dan wat je gewend bent komt doordat het lang geleden was dat het daar regende.
Alle rubber van de afgelopen weken vormt dan een gladde film op de weg en afgelopen zaterdag was het nog een VLN race die extra veel rubber op de baan achter laat.
Vrijdagavond na de training van de VLN liepen we nog even langs de baan van Breidscheid tot Wehrseifen en dan kon je duidelijk aan het rubberspoor de ideale lijn zien.
Berijdt een natte Ring als een besneeuwde weg, dus alles met beleid.
Rustig en zo weinig mogelijk sturen.
Niet hard remmen.
Niet bruusk op het gas gaan.
Sommige delen van de baan hebben een regenlijn, dus bv. een bocht die naar binnen wat afloopt neem je dan wat ruimer, omdat in de binnenbocht meer water stroomt/staat.
Vooral met achterwielaandrijving is het opletten maar ook voorwielaangedreven auto's gaan makkelijk in de slip op nat.
Als je gecontroleerd slippen(driften) beheerst dan is het mooi natuurlijk maar officieel mag dat niet meer op de Ring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk BerichtenVoordeel van een natte Ring is dat het niet druk is op de baan en er zachter gereden wordt maar het is inderdaad spek en spekglad.
Dat het van de week op nat nog gladder was dan wat je gewend bent komt doordat het lang geleden was dat het daar regende.
Alle rubber van de afgelopen weken vormt dan een gladde film op de weg en afgelopen zaterdag was het nog een VLN race die extra veel rubber op de baan achter laat.
Vrijdagavond na de training van de VLN liepen we nog even langs de baan van Breidscheid tot Wehrseifen en dan kon je duidelijk aan het rubberspoor de ideale lijn zien.
Berijdt een natte Ring als een besneeuwde weg, dus alles met beleid.
Rustig en zo weinig mogelijk sturen.
Niet hard remmen.
Niet bruusk op het gas gaan.
Sommige delen van de baan hebben een regenlijn, dus bv. een bocht die naar binnen wat afloopt neem je dan wat ruimer, omdat in de binnenbocht meer water stroomt/staat.
Vooral met achterwielaandrijving is het opletten maar ook voorwielaangedreven auto's gaan makkelijk in de slip op nat.
Als je gecontroleerd slippen(driften) beheerst dan is het mooi natuurlijk maar officieel mag dat niet meer op de Ring.
Dit kan ik beamen, met de S2000 360° rond gegaan net na de karussel terwijl ik 30 per uur reed op het vlakke stuk.
De TT met voorwiel aandrijving heeft telkens moeite om de heuvels op te rijden zonder dat ESP in overdrive gaat. En ESP afleggen is zelfmoord :p
Comment
-
Heb toch 4 laps kunnen rijden op een uur tijd (aangezien de ring amper 1 uur open was) .. en op die 4 laps meer bijgeleerd, zowel van de ring als de auto, dan in de 30 laps in het droog daarvoor!
Toch een aanrader als je dingen te weten wil komen, die je door enkel in't droog te rijden NOOIT zal weten
Comment
Comment