Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
    niet iedere wagen leent zich goed tot in de regen rijden, met mijn scooby nu is dat prachtig, maar met mijn mr2 op r888 was dat maar een benauwelijke bedoening...
    Een S2K is net hetzelfde.. ik rij enkel nog in een S2K alsk er tractiecontrole op kan steken :s
    Het eerste weekend dat ik hem had heb ik op de NS (zie vorige post) rondgegaan, en 2 keer naast het circuit. Nooit supersnel maar altijd heel snel controle kwijt
    Last edited by ; 26/07/2013, 02:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
      Heb toch 4 laps kunnen rijden op een uur tijd (aangezien de ring amper 1 uur open was) .. en op die 4 laps meer bijgeleerd, zowel van de ring als de auto, dan in de 30 laps in het droog daarvoor!
      Toch een aanrader als je dingen te weten wil komen, die je door enkel in't droog te rijden NOOIT zal weten
      Met zo'n Swift is het wel te doen als je de baan al wat kent en met beleid rijdt.
      Bij regen rijd ik liever met mijn Mini ipv mijn S2000.
      Een S2000 is op droog al niet de makkelijkste auto om te rijden.
      Bij regen is het niet zo druk, dus dan hoef je niet zo vaak uit te wijken naar rechts voor sneller verkeer waardoor je dus minder ronden nodig hebt om de ideale lijn te leren rijden.

Maar ik wil beginners niet aanmoedigen om maar in de regen de eerste ronden te rijden, want zéker zonder goede begeleiding komen daar toch snel brokken van.

Droge dagen in het voor- en najaar zijn wat dat betreft beter om de ideale lijn te leren. Veel Sommerfahrzeuge staan dan op stal dus oa weinig snelle 911 GT3's op de baan.
      Bij lage temperaturen wel rekening houden met het feit dat de banden geen optimale grip hebben, hoge snelheid is toch niet belangrijk maar focussen op de ideale lijn wél.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten

Maar ik wil beginners niet aanmoedigen om maar in de regen de eerste ronden te rijden, want zéker zonder goede begeleiding komen daar toch snel brokken van.
        100% mee akkoord. de Ring is zowieso al giftig en in de regen wilt de ring u vermoorden in elke bocht

Comment

• Morgen nog iemand van hier op de ring? ben er weer met ne swift van rent4ring... ne krollenbol dat plat kempisch klapt (en een geel t-shirt wss)

Comment

• Comment

• Ik ga misschien morgen ook.
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Filmen is terug toegestaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                  Filmen is terug toegestaan?
                  Ja dit mag terug.
                  Mr Drift

Comment

• Gisteren goei dagske gehad @ the ring... 1 sluiting, goei weer (op 1 regenbui na dan toch) niet teveel verkeer en belachelijk goeie grippende bandjes op de swift (federal semi's)

Comment

• Vandaag naar de ring geweest. Super glad op de baan. 1ste rondje viel mee, op het einde begon het te regen. Hup de baan op dus
                      2de rondje was het echt aan het gieten... Weersomstandigheden waren niet ideaal, maar ik moest dit eens gedaan hebben! DTC OFF en gaan.
                      Wel niet zo simpel als gedacht. Soms loste de achterkant niet, dan weer wel, soms te veel, soms onverwachts en dit in combinatie met geen sper en korte wielbasis.Dan moet je er snel bij zijn. Maar het was leuk, eindelijk

Comment

Vandaag naar de ring geweest. Super glad op de baan. 1ste rondje viel mee, op het einde begon het te regen. Hup de baan op dus
                        2de rondje was het echt aan het gieten... Weersomstandigheden waren niet ideaal, maar ik moest dit eens gedaan hebben! DTC OFF en gaan.
                        Wel niet zo simpel als gedacht. Soms loste de achterkant niet, dan weer wel, soms te veel, soms onverwachts en dit in combinatie met geen sper en korte wielbasis.Dan moet je er snel bij zijn. Maar het was leuk, eindelijk
                        De ring in't nat is ZALIG!!! heb al spijt dak vandaag ook nie geweest ben....
                        Na 4x op een week tijd zijn ze me dara wel beugezien waarschijnlijk

Comment

• @Nürburgray: Mooi rondje en lekker rustig op de baan.

@Alexx: Met welke auto heb je gereden? FWD of RWD?
                          Nat is leuk als het niet mis gaat en sfeer op de baan is super vind ik, veel meer respect onderling dan wanneer het droog is en sommigen ronderecords proberen breken.
                          Met mijn Mini durf ik ook op nat maar mijn S blijft dan in de garage staan.

Comment

• BMW 118D, RWD dus

Comment

@Nürburgray: Mooi rondje en lekker rustig op de baan.
                              Thanks .. Het was inderdaad redelijk rustig... zo'n dagen wil ik nog op de ring

Comment

BMW 118D, RWD dus
                                Extra opletten dus!
                                Maat van me is op nat met zijn BMW gespind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                                  Thanks .. Het was inderdaad redelijk rustig... zo'n dagen wil ik nog op de ring
                                  Ja heerlijk maar ik vind ietwat verkeer toch ook wel leuk. Maar vaak heeft dat ook weer veel sluitingen tot gevolg.
                                  Een zondag of 3 terug was het echter redelijk druk en waren er toch maar een paar sluitingen. Sfeer op de baan was die dag ook super.

Ik ga aanstaande vrijdag t/m zondag. Ik verwacht veel drukte maar het gaat mij niet om zoveel mogelijk en zo snel mogelijke ronden.
                                  De totale sfeer en omgeving is gewoon super, kippenvel.

Comment

• de laatste tijd zie ik vooral dat er enorm veel volk rond de ring is, maar dat het meevalt van het volk dat effectief rijdt.

Comment

Ja heerlijk maar ik vind ietwat verkeer toch ook wel leuk. Maar vaak heeft dat ook weer veel sluitingen tot gevolg.
                                      Een zondag of 3 terug was het echter redelijk druk en waren er toch maar een paar sluitingen. Sfeer op de baan was die dag ook super.

Ik ga aanstaande vrijdag t/m zondag. Ik verwacht veel drukte maar het gaat mij niet om zoveel mogelijk en zo snel mogelijke ronden.
                                      De totale sfeer en omgeving is gewoon super, kippenvel.
                                      Ik kom zowieso zondag 4 augustus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                        de laatste tijd zie ik vooral dat er enorm veel volk rond de ring is, maar dat het meevalt van het volk dat effectief rijdt.
                                        Is mij ook opgevallen. Parkings bij Nürburg staan soms bijna vol maar toch rustig op de baan.
                                        Ik pauzeer altijd in Breidscheid, ken daar al wat mensen en is altijd gezellig.

@NürburgRay: Dan zie ik je misschien wel voorbij komen, ik word regelmatig door Swifts ingehaald.

Comment

• Vandaag ne toer of 12 gedaan in't nat,wel goed voor de remmen en de banden en veel minder benzine verbruikt,heb mijn tijd eens gemeten , 11 min.,was echt touristenfharen vandaag

Comment

Working...
                                          X