Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ben zondag en gisteren geweest. Op de heenweg zondag kwam er een groepje van 3 of 4 Belgische auto's voorbij(oa een Mini en een Focus) op de 61. Later reden we er vlak achter met een Mini en een S2000 op de 257.
    Zondag wilde ik eerst weer eens langs de baan kijken, omdat het zeer druk was.
    Toen ik uiteindelijk wilde rijden kwam de lange sluiting.
    Gisteren was vooral bij aanvang heel rustig op de baan en heb ik lekker gereden maar toen weer een lange sluiting. Daarna nog gereden maar toen brandde het check engine lampje van mijn Mini dus maar rustig naar huis gereden na in Adenau wat gegeten te hebben.
    Morgen auto even na laten kijken, toevallig stond er al een beurtje gepland voor morgen.
    Van mij mag het de volgende keer regenen, minder druk dan en minder (te) fanatieke BTG timers.
    Afgelopen weekend en 2 weken geleden vond ik wel de mindere Ringweekends van dit jaar, daarvoor lekker gereden. Weekend Hemelvaart was ook een ramp heb ik gehoord, gelukkig zat ik dan in de Alpen en de Dolomieten voor een roadtripje.

Comment

Zijn er hier misschien "nurburgring'ers"bekend met "gasthaus Weber"?

Wij hebben dat met wat vrienden een weekend gepland maar we krijgen na herhaaldelijk bellen en mailen geen officiële bevestiging...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianR26 Bekijk Berichten
        Zijn er hier misschien "nurburgring'ers"bekend met "gasthaus Weber"?

Wij hebben dat met wat vrienden een weekend gepland maar we krijgen na herhaaldelijk bellen en mailen geen officiële bevestiging...
        Dan zou ik verder geen moeite meer doen, en een ander gasthaus kiezen hoor

Comment

Vreselijke crash, gelukkig zijn de inzittende ok.

Comment

weeral een goed voorbeeld van een meesterstuk "gezond verstand".. spijtig dat er een passagier bij in zat, met de "piloot" heb ik weinig compassie...

Comment

Eerst leren stappen en dan pas leren lopen!
              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Nurburgring Lovers V3

De kenners zijn er weeral snel bij met hun oordeel .

Iedereen kan een accident hebben op de 'ring.

Wie weet rijdt die piloot 100x beter dan jullie maar heeft die gewoon een foute inschatting gemaakt..
                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Wie weet rijdt die piloot 100x beter dan jullie maar heeft die gewoon een foute inschatting gemaakt..
                  Gelieve dan ook eerst de volledige artikel te lezen op BTG...

- eerste lap op de ring
                  - Weinig circuit ervaring
                  - geen rolkooi
                  - standaard banden
                  - passagier
                  - op voorhand roepen dat je een lap-record gaat rijden
                  - dit allemaal in combinatie tijden TF

Sorry hoor, maar ik denk dat dit wel DE ingrediënten zijn voor het ENORM fout te laten lopen nie?

ps: dit zijn geen speculatie's maar feiten... aangezien ik daarstrax een uur heb gebeld met iemand die er bij was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                    Gelieve dan ook eerst de volledige artikel te lezen op BTG...

- eerste lap op de ring
                    - Weinig circuit ervaring
                    - op voorhand roepen dat je een lap-record gaat rijden
                    Ofwel zie ik er over, maar dat zie ik nergens staan

Comment

'k Denk dat ik na 7 a 8 jaar ongeval vrij op de ring rijden (motor & auto) met gemiddeld 30 rondjes per jaar wel het bovenstaande mag zeggen.

TF is voor de fun, niet om records te rijden, tijden te meten of wat dan ook. Als je echt wil knallen dan moet je deelnemen aan een trackday op de NS of uw eigen team starten.

ps: net voor je boven komt aan Fluhplatz tik je best even de rem aan zodoende de neus duikt. Dat zorgt voor grip op de voortrein zodoende je de bocht kan doorsturen. Precies wat onze ongelukkige vriend met de GT2 niet zal gedaan hebben. Wetende dat een 911 met zijn spreekwoordelijke rugzak op die plaats net dat beetje duiken nodig heeft vooraan om grip te hebben. Iets wat ze je ook leren op de betere circuit cursus.
                      Last edited by Alfa-Beemer; 19/06/2013, 20:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manuelos Bekijk Berichten
                        Ofwel zie ik er over, maar dat zie ik nergens staan
                        Ik heb daarstrax met iemand van Rent4Ring gebeld, en die vertelde me dat.
                        Hij heeft de man in kwestie op de parking aan de start tegen enkele mensen horen zeggen dat hij niet hoefde te verkennen ondanks het zijn eerste rondje was, en dat ie met zijn 600Pk's wel de snelste ging zijn...

Comment

Mijn conclusie is arme passagier en arme GT2. Beide hadden het niet verdient om in de buurt van zo een idioot te zijn.

Comment

Een Rondje Nordschleife rijden is één, maar met 600 pk is heel wat anders.
                            Als je minder dan 500 ronden heb gereden ben je nog steeds geen volleerd Nordschleife kenner.
                            En super snelle ronden doe je niet met een passagier, die doe je alleen en al helemaal niet tijdens Touristenfahrten.

Comment

Een foute inschatting als je een klein beetje weet hoe de ring in elkaar zit, dan weet ge dat ge op flugplatz niet tegen 250 moet aankomen rijden...
                              Dieje kerel kan duidelijk NIET auto rijden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                ' Iets wat ze je ook leren op de betere circuit cursus.......
                                Waar doe je dit? Heb interesse om dit te doen...

MVg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  'k Denk dat ik na 7 a 8 jaar ongeval vrij op de ring rijden (motor & auto) met gemiddeld 30 rondjes per jaar wel het bovenstaande mag zeggen.

TF is voor de fun, niet om records te rijden, tijden te meten of wat dan ook. Als je echt wil knallen dan moet je deelnemen aan een trackday op de NS of uw eigen team starten.

ps: net voor je boven komt aan Fluhplatz tik je best even de rem aan zodoende de neus duikt. Dat zorgt voor grip op de voortrein zodoende je de bocht kan doorsturen. Precies wat onze ongelukkige vriend met de GT2 niet zal gedaan hebben. Wetende dat een 911 met zijn spreekwoordelijke rugzak op die plaats net dat beetje duiken nodig heeft vooraan om grip te hebben. Iets wat ze je ook leren op de betere circuit cursus.
                                  Idd. Maar die zijn entry speed is toch veel te hoog?!
                                  Of rij ik gewoon als een slak?
                                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Helaas on-topic: overlijden tijdens de VLN race vandaag.
                                    (Duits) http://www.motorsport-magazin.com/vl...e-ursache.html
                                    1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                                    2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                                    2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bwlian Bekijk Berichten
                                      Helaas on-topic: overlijden tijdens de VLN race vandaag.
                                      (Duits) http://www.motorsport-magazin.com/vl...e-ursache.html
                                      Ik was er vandaag, zeer spijtige zaak

Comment

foute inschatting? iedereen die ook maar een beetje het circuit kent, gaat daar niet met zo een snelheid door gaan door die bocht.

Comment

Nog iemand dat op Maandag 8 juli gaat? dag na de F1 dus

Comment

Working...
                                          X