Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    Beetje geduld is een mooie zaak.
    In uw spiegels optijd kijken ook, zeker als je weet dat je "traag" bent.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      Kheb soms de indruk dat je verwacht dat mensen zichzelf van de baan zouden rijden om jou door te laten.
      Beetje geduld is een mooie zaak.
      jah kweet maar flasch liever eens teveel dan een accedent te hebben omdat die me niet zag....

      Comment


      • @ Nurburgray:

        Maar je moet wel opzij 'kunnen' he, op dat moment.
        Ik heb gisteren ook NOG tragere personen dan mezelf moeten inhalen. Als er dan achter mij zijn die even moeten wachten, dan is daar niets aan te doen.
        Daarna zal ik wel zo snel mogelijk opzij gaan.
        Zij die daar niet tegen kunnen rijden beter niet op dagen dat iedereen mag rijden

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
          @ Nurburgray:

          Maar je moet wel opzij 'kunnen' he, op dat moment.
          Ik heb gisteren ook NOG tragere personen dan mezelf moeten inhalen. Als er dan achter mij zijn die even moeten wachten, dan is daar niets aan te doen.
          Daarna zal ik wel zo snel mogelijk opzij gaan.
          Zij die daar niet tegen kunnen rijden beter niet op dagen dat iedereen mag rijden
          100% gelijk.. de wagen "ertussen" moet zich op dat moment dan ook zeker niet aangevallen voelen hoor...
          En meestal is het dezelfde waar je "moet" voor "flashen" (RSR,RentRaceCar,Porsche's die ne swift nie willen doorlaten,...)
          T'is ook zoals Kris al vermeld, eerder om gewoon te laten zien van; kijk ik ben hier en ik wil door... is niet de bedoeling van opdringerig of ongeduldig te zijn hoor .. enkel een veiligheids regeltje

          Comment


          • Goed om te weten. Want meestal wordt zoiets geassocieerd met agressiviteit.
            Naar mij hebben ze gisteren niet moeten flashen. Ik zou dat ook niet zo goed zien.
            Persoonlijk vind ik het beetje moeilijk om EN de spiegels EN de wagen voor u EN de goede lijn in de gaten te houden.

            Wel jammer dat er soms zo 'gecoupeerd' wordt. Waarschijnlijk weet de inhalende bestuurder perfect waarmee hij bezig is, maar ik zou 's avonds toch graag thuis geraken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
              100% gelijk.. de wagen "ertussen" moet zich op dat moment dan ook zeker niet aangevallen voelen hoor...
              En meestal is het dezelfde waar je "moet" voor "flashen" (RSR,RentRaceCar,Porsche's die ne swift nie willen doorlaten,...)
              T'is ook zoals Kris al vermeld, eerder om gewoon te laten zien van; kijk ik ben hier en ik wil door... is niet de bedoeling van opdringerig of ongeduldig te zijn hoor .. enkel een veiligheids regeltje
              Idd, maar als je toptijden wilt zetten dan kan je dit best op een andere dag doen, niet? Noobs moeten daar ook leren rijden, en de snelle mannen hebben dat vroeger ook daar moeten leren, niet? En door zo opdringerig te zijn gaan de noobs sneller fouten maken.....

              Comment


              • Meestal weten ze inderdaad wel waarmee ze bezig zijn hoor... ge wordt dat gewoon

                Comment


                • Het blijft natuurlijk een openbare weg en iedereen heeft evenveel recht om er te rijden.
                  Als je echt wilt knallen zonder gestoord te worden zal je een andere formule moeten kiezen ipv toeristen rondjes.

                  Zolang jullie er allemaal plezier aan hebben zonder brokken te maken is alles ok.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kris c Bekijk Berichten
                    hierbij een onboard waarbij dixie als copiloot mee was http://www.youtube.com/watch?v=C4crT...ature=youtu.be
                    om 17.30 was de ring terug gesloten tot 18.15
                    serieus gast, is da echt nodig om zo constant te zitten faaren? geef die mensen eens de tijd om aan de kant te gaan.. lik die m3 just achter adenauer forst.. die kon toch nie direct aan de kant? ga dan op trackdays rijden he, tis nog altijd touristenfahren, geen kp van ne rally.

                    Comment


                    • Ik vind het flitsen met de grootlichten handig zo zie je van ver genoeg dat die met een ferme snelheid afkomt en kan ik mij voorbereiden voor deze op een veilige plek door te laten. Ik heb er geen probleem mee op een TF. Ik doe het soms omdat sommigen echt niks zien in hun spiegels..

                      Comment


                      • @ Reservoir Dog:

                        Niemand praat er hier toch over tijden halen?
                        En "noobs" moeten het zeker en vast leren net zoals de meer ervaren rijders het hebben moeten leren, want inderdaad we zijn allemaal met hetzelfde apen-verstand geboren.

                        MAAR ( en hier spreek ik nu uit ervaring ) toen ik nog bij de traagste was op de ring, had ik ook liever gehad dat ze met hun lichten aangaven dat ze er waren.
                        Ik heb het dikwijls genoeg meegemaakt dat ge met ne swift+on-ervaren+weinig/geen circuit-ervaring plots voorbijgestoken word door nen auto die +150km/u harder gaat.. wel DAT is pas schrikken!
                        Als diezelfde wagen aan diezelfde snelheid nu met zijn lichten had geflikkerd had ik die lichten wel duidelijk opgemerkt en gezien van "ah er komt ne rappe aan". Ik voel mij dan ook nooit aangevallen als er iemand dat bij mij doet, aangezien ik grotendeels nog altijd met Swifts rij en dus op de snelle stukken word ingehaald door Gt3's,M3's..etc...
                        jullie hebben precies den indruk dat je jezelf aangevallen hoeft te voelen.. NEE dus
                        T'is ook nie zo dat wanneer iemand met zijn lichten teken doet dat ge DIRECT moet garten he, gewoon op de eerstvolgende plaats waar het veilig kan.


                        Maar om nu effe heel eerlijk te zijn.. is het nu net niet aan die "noobs" om hun dubbel zo goed uit hun doppen te kijken? Ik deed dat allesinds toch automatisch hoor ( en nu nog )

                        t'is heel simpel... 1)Drive safe,2) Have fun... didn't had fun? terug naar punt1 Dus met uw lichten knipperen en laten weten dat ge er bent is safer

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                          serieus gast, is da echt nodig om zo constant te zitten faaren? geef die mensen eens de tijd om aan de kant te gaan.. lik die m3 just achter adenauer forst.. die kon toch nie direct aan de kant? ga dan op trackdays rijden he, tis nog altijd touristenfahren, geen kp van ne rally.
                          Die M3 achter adenauer was toevallig weeral ene van RSR, die krijgen spijtig-genoeg geen briefing en hebben geen flauw benul met wat ze bezig zijn.
                          IN adenauer forst had ie al kunnen zien dat er sneller verkeer achter hem aankwam.. dan is het de moment om naar rechts te gaan (wat perfect kan NA adenauer forst)

                          Daarom dat ik dus ook nog altijd voorstander ben van een globale briefing (wat in de praktijk spijtig genoeg bijna onhaalbaar is voor TF)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                            serieus gast, is da echt nodig om zo constant te zitten faaren? geef die mensen eens de tijd om aan de kant te gaan.. lik die m3 just achter adenauer forst.. die kon toch nie direct aan de kant? ga dan op trackdays rijden he, tis nog altijd touristenfahren, geen kp van ne rally.
                            +1

                            Comment


                            • Ik kan je meestens wel volgen in je verhaal, maar wil toch een kanttekening plaatsen

                              Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                              Maar om nu effe heel eerlijk te zijn.. is het nu net niet aan die "noobs" om hun dubbel zo goed uit hun doppen te kijken? Ik deed dat allesinds toch automatisch hoor ( en nu nog )
                              Andersom zou je van de snelleren en meer ervarenen verwachten dat ze wat meer rekening houden met de langzameren. Natuurlijk moet iedereen in zijn spiegels kijken en ruimte geven wanneer dat kan. Maar ik zie ook te vaak dat het de snellere deelnemer niet bevalt of te lang duurt gefrustreerd omdat z'n snelle B to G tijd eraan gaat en dat die vervolgens maar probeert rechts voorbij te steken of in te halen op plekken waar dat juist extra gevaarlijk is. Je moet er vanuit gaan dat de beginner het al lastig zat heeft met zijn eigen auto op het asfalt te houden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                                Die M3 achter adenauer was toevallig weeral ene van RSR, die krijgen spijtig-genoeg geen briefing en hebben geen flauw benul met wat ze bezig zijn.
                                IN adenauer forst had ie al kunnen zien dat er sneller verkeer achter hem aankwam.. dan is het de moment om naar rechts te gaan (wat perfect kan NA adenauer forst)

                                Daarom dat ik dus ook nog altijd voorstander ben van een globale briefing (wat in de praktijk spijtig genoeg bijna onhaalbaar is voor TF)
                                Daarom heet het ook Touristen Fahrten en niet trackday

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                                  Ik kan je meestens wel volgen in je verhaal, maar wil toch een kanttekening plaatsen



                                  Andersom zou je van de snelleren en meer ervarenen verwachten dat ze wat meer rekening houden met de langzameren. Natuurlijk moet iedereen in zijn spiegels kijken en ruimte geven wanneer dat kan. Maar ik zie ook te vaak dat het de snellere deelnemer niet bevalt of te lang duurt gefrustreerd omdat z'n snelle B to G tijd eraan gaat en dat die vervolgens maar probeert rechts voorbij te steken of in te halen op plekken waar dat juist extra gevaarlijk is. Je moet er vanuit gaan dat de beginner het al lastig zat heeft met zijn eigen auto op het asfalt te houden.
                                  Neem maar van mij aan dat de meer ervaren TF-er niet met zijn BTG bezig is , maar eerder gewoon eens wil losgaan...
                                  Diegenen die perse toch hun tijden willen meten tijdens TF (en zeker op zulke drukke dagen) are doing it wrong!
                                  Safety first en met uw lichten flikkeren om u meer zichtbaarder te maken is IMO meer safe, of zie ik dat verkeerd?

                                  Comment


                                  • Neen, ik volg u wel. Maar op 2 meter afstand van uw voorganger met uw lichten flikkeren om uw zichtbaarder te maken heb ik zo wel mijn twijfels bij......Dat riekt toch meer als "Hee, ga eens even snel aan de kant want ik wil er langs".

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kris c Bekijk Berichten
                                      hierbij een onboard waarbij dixie als copiloot mee was http://www.youtube.com/watch?v=C4crT...ature=youtu.be
                                      om 17.30 was de ring terug gesloten tot 18.15
                                      Was jij die flikkeraar die bij mijn eerste rondje zo lag te pinken in mijn gat ? Enfin ben dus ook eens naar de NS geweest wat was dat daar zeg......

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                                        Neen, ik volg u wel. Maar op 2 meter afstand van uw voorganger met uw lichten flikkeren om uw zichtbaarder te maken heb ik zo wel mijn twijfels bij......Dat riekt toch meer als "Hee, ga eens even snel aan de kant want ik wil er langs".
                                        als ge op 2 meter komt is een teken dat ie de vorige 20 het nog niet gezien heeft, dus blijven proberen is de boodschap.. als er nu nog nen hoop geclaxoneer zou bijzitten dan zou ik ook den indruk krijgen van how, diene heeft geen geduld

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          Was jij die flikkeraar die bij mijn eerste rondje zo lag te pinken in mijn gat ? Enfin ben dus ook eens naar de NS geweest wat was dat daar zeg......
                                          Was jij met je Lotus daar? We hebben een zwarte lotus met belgische plaat ingehaald.. kan ik me nog herrinneren...

                                          En twas een RAMP gisteren.. elke sluiting had weeral met een motor-rijder te maken... ( ja zelf toen die blauwe opel op zijn dak ging, was er in dezelfde ronde een motorrijder van de baan geveegd..)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X