Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
    Kun je verbannen worden vd Ring?!

Leerrijk topic, ik dacht namelijk dat de voorkeur ging om wagens links voorbij te steken. Maar niet dat het een verplichting was...
    Vorige keer kwam er een ruime bocht naar rechts en ik zat net op de rijlijn van een andere (snellere) coureur. Stak vervolgens mn fliche aan naar links om duidelijk te maken dat ik niet ging insnijden waarop hij behoorlijk twijfelde.. Nu versta ik "waarom" :p
    Ale dit forum is toch nog voor iets goed Ja idd je kan idd verbannen worden van de ring,als een baan Marchal opmerkt dat je rechts inhaalt kan je voor enkele dagen gebant worden. Ook als je rechts inhaalt en je raakt elkaar word je automatisch in fout gesteld door de politie die Altijd komt dan.ook als je rechts rijd en je neemt de zogenaamde racelijn om e bocht naar links te nemen en je raakt de auto die jou net Aan het inhalen was ben je in ......fout voor de politie die dan erbij komt.... kweet vrij bizar maar zo ist wel op de ring.grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
      Kun je verbannen worden vd Ring?!
      Absoluut!

1ste waarschuwing is 1dag ban
      2de is Jahreskarte in beslag

en eens gehoord dat iemand levenslang gebanned zou zijn.. of dat waar is weet ik niet, maar nummerke 1 en 2 heb ik alwel eens gezien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
        ben jij de partner van kris c?
        Nee hij woont wa ver weg naar mijn goesting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
          ben jij de partner van kris c?

Comment

• De Kris is mij goeiendag komen zeggen op de parking, hele sympathieke kerel daar niet van, maar ik vind bepaalde knipperacties ook niet nodig.

Ik rijd nu al 3 jaar op de ring (100+ laps). De wagens die (op mij) knipperen zijn op 1 hand te tellen, dus het is zeker niet gebruikelijk van overal en naar elke auto te knipperen. Er zijn snelle wagens die van ver knipperen op bepaalde snelle stukken en dat vind ik OK. Ik doe het zelf ook oa aan Bergwerk, waar er vaak een groot snelheidsverschil is om te verhinderen dat ze van rechts naar links uitwijken, wat bijna iedereen daar doet in de flauwe knikken. Ik heb eens meegemaakt dat ik met 2 wielen door het gras moest omdat iemand net wanneer ik ernaast kom, na even gas te lossen om zeker te zijn dat hij rechts bleef, toch beslist naar links te gaan in de eerste knik.
            Voor dergelijke situaties vind ik even van op afstand knipperen gepast en in zo'n situaties tov mezelf ga ik meteen opzij.
            Maar als er na een bocht plots eentje achter mij opduikt die ik niet eerder kon gezien hebben of wanneer ik zelf wacht om iemand voorbij te gaan en die zit in mijn gat te knipperen voor de dood, gaat die schoontjes mogen afwachten tot ik klaar ben met mijn actie. Ik ga zeker niet in een remzone (zoals de situatie met die Cayman aan Aremberg) plots uitwijken naar rechts met het risico te weinig remweg te hebben of oversturend samen de grindbak in te belanden. Met een Cayman heb je dit heel snel op die plaats, ik spreek uit ervaring. Ook zal ik mijn lijn blijven rijden met de rechter pinker aan om aan te geven dat ik ze wel gezien heb en plaats zal maken wanneer het mij veilig lijkt. Ook wanneer iemand zijn pinker zet zal ik rustig afwachten tot die persoon plaats maakt en niet opdringerig beginnen duwen of knipperen.

Ik knipper zelf ook wel eens als iemand te lang links in de weg blijft rijden op een recht stuk zonder reden. Ik geef iedereen en vooral de beginners en rental cars heel veel tijd en ruimte om mij op te merken voor ik er nog maar aan denk te knipperen of mij er naast te zetten, want ik herinner mij nog goed genoeg mijn eerste rondjes en de fouten die ik daardoor maakte.

Kris je hebt misschien wel een goede wagenbeheersing, maar je zei me dat je nog maar 40 rondes hebt op de NS en dan kan ook jij nog niet alle gevaarlijke plaatsen kennen, dat zie we ook aan je "oopsie" aan de kleine karussel door je foute lijn ;-)
            Hierdoor begrijp je misschien niet altijd waarom iemand zoals bvb die Cayman daar links bleef rijden, daar in die hobbelige remzone aan ~170kmh plaats maken voor iemand is gewoon heel gevaarlijk voor jullie beide ;-).

Doe ermee wat je wil, ik vind dat je op "mijn manier" de ring een aangenamere en veiligere plaats kan maken dan het zottenkot dat het nu soms is met alle sluitingen van dien waar niemand iets aan heeft.

Grtz van de andere zwarte 1M en TF fan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
              en dat verhaaltje van linker en rechtervak, dat is dan waarschijnlijk iets dat enkel van tel is als er effectief een accident gebeurt, heb daar nu nog nooit van gehoord. (nog nooit accident gehad op de ring, mss daarmee).
              Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
              Als ge op 5 jaar tijd nog nooit hebd gehoord van links en rechts op de ring wordt het HOOGTIJD dat ge eens een briefingske krijgt!!!
              Briefing is niet eens nodig, simpelweg op de site van de Ring eventjes de regeltjes doornemen zou al helpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                Briefing is niet eens nodig, simpelweg op de site van de Ring eventjes de regeltjes doornemen zou al helpen
                Of het bord aan de ticket-office lezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                  Als ge op 5 jaar tijd nog nooit hebd gehoord van links en rechts op de ring wordt het HOOGTIJD dat ge eens een briefingske krijgt!!!
                  En ik heb het de race-taxi ( ja die wittte aston V al meermaals weten doen.. als je er wekelijks rijd zie je zulke dingen af en toe wel.
                  Dat er enkel links mag overstoken worden lijkt mij logisch, gebruiken ze dat linker en rechter vak niet gewoon als voorbeeld omdat de mensen het beter zouden begrijpen? Er word toch niet gesproken van vakken? Ik heb dat bord al gelezen hoor, je moet iets doen alst weeral eens gesloten is :p
                  Last edited by ; 09/10/2013, 22:15.

Comment

• Ik ben al vaak naar de ring geweest maar er nog nooit opgereden. Als je geen ervaring hebt gewoon rechts blijven de hele tijd?

'T is dat ik er volgend jaar ook eens de ring opwil (mede doordat mijn broer ook bijna z'n rijbewijs heeft etc...)

Comment

Dat er enkel links mag overstoken worden lijkt mij logisch, gebruiken ze dat linker en rechter vak niet gewoon als voorbeeld omdat de mensen het beter zouden begrijpen? Er word toch niet gesproken van vakken? Ik heb dat bord al gelezen hoor, je moet iets doen alst weeral eens gesloten is :p
                      Nop,voor de duitse wet is dît gewoon een 2baanswegVrij bizar maar is wel zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                        Ik ben al vaak naar de ring geweest maar er nog nooit opgereden. Als je geen ervaring hebt gewoon rechts blijven de hele tijd?

'T is dat ik er volgend jaar ook eens de ring opwil (mede doordat mijn broer ook bijna z'n rijbewijs heeft etc...)
                        Go with the flow en zeker iemand laten meerijden die zowa weet waar ge moet remmen en waar ge volgas kunt geven. Helpt echt, heb mijn eerste rondje met Dr Gonzo van 't forum hier gereden. Hij co en ik rijden, had ervoor nog nooit meegereden of laat staan het eens gespeeld in een spel

Comment

De gewone Duitse verkeersregels zijn van toepassing. Het "Rechtsfahrgebot" wordt zelfs expliciet vermeld. Dat is toch allemaal vrij helder.

Comment

• Dat scheelt inderdaad een pak. De eerste keer kende ik het circuit ook nougatbollen.
                            Voor afgelopen weekend heb ik gemaakt dat ik het circuit grotendeels vanbuiten ken.
                            Dit via filmkes en GT5

Alsook ken ik dit filmpje vanbuiten: http://www.youtube.com/watch?v=5aOLY-98ia8
                            Heb ooit eens een filmpje gevonden (denk via Dixie) waar werkelijk elk instuurpunt en rempunt gezegd werd, alsook waarop te letten.
                            BV een markering op de baan of op de vangrail, maar dat vind ik spijtig genoeg niet meer terug.

Voor de rest wil ik je waarschuwenn: het is een ziekte, een verslaving! En ik heb prijs !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              Dat scheelt inderdaad een pak. De eerste keer kende ik het circuit ook nougatbollen.
                              Voor afgelopen weekend heb ik gemaakt dat ik het circuit grotendeels vanbuiten ken.
                              Dit via filmkes en GT5

Heb ooit eens een filmpje gevonden (denk via Dixie) waar werkelijk elk instuurpunt en rempunt gezegd werd, alsook waarop te letten.
                              BV een markering op de baan of op de vangrail, maar dat vind ik spijtig genoeg niet meer terug.

Voor de rest wil ik je waarschuwenn: het is een ziekte, een verslaving! En ik heb prijs !
                              Me 2 enkel zo ver rijden..

Ik denk dat ik een Autoforum-hotel ga openen daar gegarandeerd succes!

Comment

• 'K zal eens gaan schooien bij Dixie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  Me 2 enkel zo ver rijden..

Ik denk dat ik een Autoforum-hotel ga openen daar gegarandeerd succes!
                                  Valt uiteindelijk toch goed mee? Voor mij is het 350 op de kop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    Dat scheelt inderdaad een pak. De eerste keer kende ik het circuit ook nougatbollen.
                                    Dit via filmkes en GT5

Comment

• Voor mij is het meer als 400 kilometer maar ja dat neem je erbij en als autoliefhebber ver rijden is niet erg.
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Dankzij dit filmpje heb ik ook mijn 4 toerekes so far zonder problemen gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                                          dikke merci!

Comment

Working...
                                          X