Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Duitse automobielclub wil Nürburgring kopen
    Door: redactie
    11/11/13 - 19u42 Bron: ANP
    © reuters.
    De ADAC, de op één na grootste automobielclub ter wereld, wil de Nürburgring kopen. Het legendarische Duitse autocircuit verkeert in financiële problemen.
    De ADAC bevestigde vandaag bij monde van Lars Soutschka, verantwoordelijk voor de racesport, dat een 'vrijblijvend bod' is uitgebracht om inzicht te krijgen in de boeken. ADAC maakte bekend alleen op te treden in zijn poging om de Nürburgring over te nemen. Er waren speculaties over een samenwerkingsverband met de Duitse automobielindustrie.

Comment

• was die daar weer?
      op die 3/11 was die daar ook en heeft veeeeel rondjes gereden.

oja, bij deze nog een zot filmke.
      Car: Volvo V50 2.0 Executive DeluxeEngine: 176 PK & 423 Nm (By DVX Performance)Suspension: H&R -3.5cmCamera: Drift HD Ghost

Comment

• Vandaag terug van een weekendje ring, zaterdag niet veel gereden wegens de sluitingen
        Zondag was het slecht weer maar toch leuk om dit eens te doen in de regen. Het was heel glad en weinig grip, zeker vanachter bij een clio rs.
        Zondag zijn er toch een paar man aangesproken geweest die aan het driften waren. Er was een belg met een E30 met O platen iemand van hier. Heb hem er op zien gaan en we zijn hem onderweg tegen gekomen met de safety car er achter.
        Last edited by ; 12/11/2013, 07:36.

Comment

• Ik was er afgelopen weekend ook, heb benjie gezien toen ik de baan af kwam en heb de rijder van de gele Fabia de hand geschud en hem een paar keer gegroet toen ie mij inhaalde. :
          Jammer dat de baan zaterdag pas 13.45u opende ipv 12.30u vanwege opruimen en schoonmaken na gebruik van deel NS tijdens een rally maar dat was te verwachten.
          14.15u sluiting van een uur maar daarna heerlijk gereden op droog.
          Zondag heel rustig lijnen gereden op een kletsnatte baan en de JK2014 gekocht. Mijn vriendin heeft haar 25-ronden kaart leeggereden op een natte Ring, ben trots op haar!

Was het eerste weekend op Michelin Super Sport banden dus was sowieso aftasten maar bevallen veel beter dan de runflats.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
            Duitse automobielclub wil Nürburgring kopen
            Door: redactie
            11/11/13 - 19u42 Bron: ANP
            © reuters.
            De ADAC, de op één na grootste automobielclub ter wereld, wil de Nürburgring kopen. Het legendarische Duitse autocircuit verkeert in financiële problemen.
            De ADAC bevestigde vandaag bij monde van Lars Soutschka, verantwoordelijk voor de racesport, dat een 'vrijblijvend bod' is uitgebracht om inzicht te krijgen in de boeken. ADAC maakte bekend alleen op te treden in zijn poging om de Nürburgring over te nemen. Er waren speculaties over een samenwerkingsverband met de Duitse automobielindustrie.
            Hopelijk kan die mogelijke aankoop van Adac de ring veilig stellen voor de toekomst.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• ongelooflijk dat het circuit financiële problemen kan hebben.
              hoeveel wagens gaan er op een drukke dag niet door de poortjes?
              waar gaat al dat geld naartoe?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                ongelooflijk dat het circuit financiële problemen kan hebben.
                hoeveel wagens gaan er op een drukke dag niet door de poortjes?
                waar gaat al dat geld naartoe?
                Was dat niet vooral naar die nutteloze dingen zoals heel dat pretpark en die mall waar geen kat op af komt? Hoort ook bij de infrastructuur van de ring.

Comment

• Comment

• De rollercoaster is trouwens onlangs geopend. Persoonlijk vind ik hier niet veel aan op de acceleratie na dan.

Comment

• Comment

• Zotte filmpjes op dat Youtube kanaal.

Ik zou graag eens meerijden op de Ring, ben er al vaak geweest met de moto (nooit erop).

Is daar hier een soort van "etiquette" voor? Als in ik betaal de helft van de rondes ofzo? En als passagier welteverstaan Is er iemand hier die dat überhaupt al eens gedaan heeft?
                        Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                          Zotte filmpjes op dat Youtube kanaal.

Ik zou graag eens meerijden op de Ring, ben er al vaak geweest met de moto (nooit erop).

Is daar hier een soort van "etiquette" voor? Als in ik betaal de helft van de rondes ofzo? En als passagier welteverstaan Is er iemand hier die dat überhaupt al eens gedaan heeft?
                          Met mij mag je altijd gratis mee, maar het zal ni meer voor dit jaar zijn....

Comment

• Dixie, volgend jaar wil ik zeker eens naast jou plaatsnemen.
                            Lekker stelen met de ogen.

Comment

• Awel das wreed sympatiek Dixie, ik zal het wat in het oog houden en dan zien we volgend jaar wel
                              Mijn Skoda

Comment

• Da komt in orde gasten,vanaf het terug wa goe weer is ben ik er praktisch elk weekend....

Comment

• The Ghost Of Nürburg’s Past: The Südschleife

This was the place considered the safer option in this neck of the German woods. The layout that was only five miles long and had ‘just’ 25 corners. The track that, in relative terms, drivers preferred risking themselves on compared to the alternative to the north: the Nordschleife. This is the Südschleife: the abandoned, emasculated ghost track that clings onto life in the valley shadow of its famous sibling. Safer was a subjective term: the shorter, lower altitude section of the Nürburgring was just as much a challenge – and judging from contemporary reports just as dangerous. But then in the old days everyone was seemingly certifiable anyway…

Full article :
                                  This was the place considered the safer option in this neck of the German woods. The layout that was only five miles long and had ‘just’ 25 corners. The track that, in relative terms, drivers preferred risking themselves on compared to the alternative to the north: the Nordschleife. This is the Südschleife: the abandoned, emasculated …

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Philippe_RS Bekijk Berichten
                                    The Ghost Of Nürburg’s Past: The Südschleife

This was the place considered the safer option in this neck of the German woods. The layout that was only five miles long and had ‘just’ 25 corners. The track that, in relative terms, drivers preferred risking themselves on compared to the alternative to the north: the Nordschleife. This is the Südschleife: the abandoned, emasculated ghost track that clings onto life in the valley shadow of its famous sibling. Safer was a subjective term: the shorter, lower altitude section of the Nürburgring was just as much a challenge – and judging from contemporary reports just as dangerous. But then in the old days everyone was seemingly certifiable anyway…

Full article :
                                    http://www.speedhunters.com/2013/11/...safer-not-safe
                                    Artikel ook al gelezen, volgend bezoek toch eens een kijkje gaan nemen :d

Comment

• Comment

• Wat een bruut ding

Comment

• Vandaag de laatste keer van het jaar naar de ring gegaan.
                                          Zelf 2 rondjes gereden waar ik tevreden van was.
                                          Buiten de baansluiting rond half 1 door een huurwagen die bij pflanzgarten eraf ging.
                                          Zijn airbags waren eruit en heb een ambulance voorbij zien rijden, hopelijk is alles goed met de inzittende(n).

Ook een paar belgen voorbij zien komen.
                                          Een grijze F430
                                          Een e90 M3
                                          En volgende:

Last edited by fuxhound; 16/11/2013, 23:05.

Comment

Working...
                                          X