Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kan zijn dak woensdag ook is naar zolder ga.
    Last edited by ; 09/03/2015, 21:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk Berichten
      Thanx!! Als het weer meezit ga ik wellicht ook eens zien ... Maar eerst Woensdag naar zolder voor een halve dag 'track initiatie'.

ben aan't twijfelen om zo'n initiatie te doen (8 april). kunt ge uw ervaringen hier ergens posten en ons vertellen of het de centen waard is? alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
        ben aan't twijfelen om zo'n initiatie te doen (8 april). kunt ge uw ervaringen hier ergens posten en ons vertellen of het de centen waard is? alvast bedankt.
        De eerste keer op circuit (zelf rijden) was voor mij de circuit experience van skylimit op zolder. De uitleg die ge krijgt is wel specifiek gericht op zolder zelf. Maar vond het eigenlijk wel de moeite waard. Ge rijdt bijna een hele voormiddag en dan kreeg ik nog een kaartje om 1u te rijden namiddag of een andere trackday van hun. Het voordeel is dat voormiddag vooral "beginnelingen" zijn

Comment

• Precies niet zo'n goed weer zondag, al kan het nog veranderen mss
          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• 40% kans op regen...hoop weer niet voor niks naar daar te rije pppfffffffffff

Nog eens ergens anders gekeken en het zou alleen bewolkt zijn
            Last edited by ; 10/03/2015, 19:24.

Comment

• in de regen is het daar toch ook dikke fun!
              wordt dan plots een heel andere manier van rijden en je leert het circuit ook op een andere manier kennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                in de regen is het daar toch ook dikke fun!
                wordt dan plots een heel andere manier van rijden en je leert het circuit ook op een andere manier kennen.
                Maar wel iets minder om te kijken

Comment

Ben net terug. Vond het zeker de moeite waard. Bij aankomst even aanmelden; ge krijgt een badge, een drankkaart voor 5 consumpties en een sticker voor op de wagen. Om 8:00 start van de briefing en Q&A. Dan tegen 8:40 naar beneden om uw wagen en uzelf voor te bereiden voor de instructor laps (4-5 rondjes). De instructor - de mijne hete Yves (nen toffe)!! - geeft uitleg over remzones; wanneer insturen; de te volgen lijn; hoeveel en wanneer accelereren. (De mijne zei achteraf dat ie redelijk snel had moeten praten omdat ik toch al redelijk doorgaf ;-) Oops.
                  Dan tegen 09:30 een 4-5 rondjes achter de pace car waarbij na iedere ronde de volgorde wisselde zodat iedereen de kans kreeg om vlak achter de pace car te rijden.
                  Dan vanaf 10:00 tot 12:00 vrij rijden; tegen 11:00 kwamen de snellere mannen ook ertussen en dat was even wennen maar al bij al zeker een prachtervaring!
                  Greetz,
                  Canonball

Comment

Ben net terug. Vond het zeker de moeite waard. Bij aankomst even aanmelden; ge krijgt een badge, een drankkaart voor 5 consumpties en een sticker voor op de wagen. Om 8:00 start van de briefing en Q&A. Dan tegen 8:40 naar beneden om uw wagen en uzelf voor te bereiden voor de instructor laps (4-5 rondjes). De instructor - de mijne hete Yves (nen toffe)!! - geeft uitleg over remzones; wanneer insturen; de te volgen lijn; hoeveel en wanneer accelereren. (De mijne zei achteraf dat ie redelijk snel had moeten praten omdat ik toch al redelijk doorgaf ;-) Oops.
                    Dan tegen 09:30 een 4-5 rondjes achter de pace car waarbij na iedere ronde de volgorde wisselde zodat iedereen de kans kreeg om vlak achter de pace car te rijden.
                    Dan vanaf 10:00 tot 12:00 vrij rijden; tegen 11:00 kwamen de snellere mannen ook ertussen en dat was even wennen maar al bij al zeker een prachtervaring!
                    Oops; deze reactie gaat wel over 'track initiatie circuit Zolder' en geldt dus niet voor Nordschleife/Nurburgring. Maar is even nuttig denk ik en die ervaring kan je overal gebruiken; het gaat er immers om: leer de limieten van jezelf en je wagen kennen.
                    Greetz,
                    Canonball

Comment

bedankt canonball! morgen een half dagske verlof aanvragen op't werk.

Comment

bedankt canonball! morgen een half dagske verlof aanvragen op't werk.
                        moet jij op zondag werken dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                          moet jij op zondag werken dan?

nee. gelukkig niet.
                          misschien efkes post #1522, #1528 en #1529 nog 'ns opnieuw lezen ...

Comment

nee. gelukkig niet.
                            misschien efkes post #1522, #1528 en #1529 nog 'ns opnieuw lezen ...
                            Done that... Ben weer volledig bij

Zie wel dat het morgen koud en slecht weer ga zijn dus ga niet gaan dan. Zal voor volgende maand worde. Zijn er hier die gaan?
                            Last edited by Liquid Li0n; 14/03/2015, 14:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                              Done that... Ben weer volledig bij

Zie wel dat het morgen koud en slecht weer ga zijn dus ga niet gaan dan. Zal voor volgende maand worde. Zijn er hier die gaan?
                              Morgen zal het erg koud zijn ginder en gure oostenwind. Dus ga ook passen. Week na week de zaak bekijken.
                              En morgen Formule 1 met halve Belg en hele Limburger Max Verstappen!!! Dus dat wordt kijken!!
                              Greetz,
                              Canonball

Comment

• Ik ga morgen wel.

Echter nog een kleine vraag: het voorbije jaar ben ik enkel op circuit geweest ipv ook naar fotolocaties. Ik heb wat gegoogeld, maar kom nergens op een website met een gids die de leukste foto plekjes zoals flugplatz, kesselchen etc. Iemand die wel weet heeft van een gids of eventueel kan zeggen welke plekken wel bereikbaar zijn met de wagen (zoals Brunnchen bvb)

EDIT: ondertss via fb eentje gevonden
                                Last edited by Tomskii; 14/03/2015, 22:27.

Comment

• Laat ons maar weten hoe het was met het weer en de drukte daar.

Comment

• Het weer viel eigenlijk mee, het circuit lag in de namiddag vrij droog. wel vrij veel zand op de baan van liquid spills. Qua toeschouwers stond er toch nog wel wat volk (vooral aan Brunnchen uiteraard). Op het circuit was het vrij kalm, maar toch 991 GT3, cayman GT3 een reeks M3's (van E36 tot F80 + M4). Maar uiteraard geen hoogdag. Er was wel een 'zot' die het geriskeerd heeft met zijn Ferrari 458.

Rest zien jullie hier, voor mij de eerste keer achter het stuur ipv op de stoel ernaast. Op film lijkt het natuurlijk altijd trager dan wat je zelf ervaart

Comment

• Fijn zo'n eerste ronde waar de drukte meevalt smaakt naar meer neem ik aan?
                                      Mijn maat heeft zijn eerste ronde gedaan in de zomer vlak na een baansluiting, is er nog niet goed van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                                        Fijn zo'n eerste ronde waar de drukte meevalt smaakt naar meer neem ik aan?
                                        Mijn maat heeft zijn eerste ronde gedaan in de zomer vlak na een baansluiting, is er nog niet goed van
                                        Dan ken je beter ffkes wachten, zeker als het het eerste rondje is
                                        BMW X5 45e

Comment

• Een van de weken ook nog eens afzakken en mijn boot nog eens uitlaten. Hopelijk houdt ie het langer vol dan vorige keer qua remmen
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X