Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Je vergeet wel 1 ding IMHO.

TF is geen koers ...

Dus ik mis in jouw verhaal nog een mogelijkheid.
    4. Ik hou even in en vergewis mij ervan dat de voorganger mij gezien heeft vooraleer ik hem "veilig" inhaal.

Akkoord, je kan dan niet zo hard door blijven knallen met je voet tegen de grond en ja, je mist een pak snelheid op sommige stukken wat het voor jou minder leuk maakt, maar daarom is het net TF hé. Je gaat toch geen tijden rijden op die dagen met zoveel volk op de baan ...
    tja weet jij dat op voorhand dat er zoveel volk ga zijn???? ik allezins niet en de zaterdag na mijn werk kom ik rechtstreeks naar de ring,tja ben nog zo e sukkelaar die werkt en helaas het woord verlof niet kent,zou ook veel liever op een trakday gaan rijden maarja...en trouwens tf is idd geen koers daarmee dat ik ook wacht tot ze me gezien hebben,in een koers zet ik me er nog veel sneller tussen en haal ik ook langs rechts in wat ik nu NIET doe en nog iets iets,zie je me rijden voor een tijd want volgens je mss wel ziet of niet,ik gebruik geen chrono dus hoe zou ik dan in hemelsnaam voor tijd kunnen rijden???toch wel vreemd dat eigenlijk enkel de belgen er over klagen en de duitsers zelf niet........
    ook zou ik eens aanraden om eens een briefing bij rent4ring te gaan volgen,is een absolute aanrader,duurt plus minus 20 minuten
    Last edited by ; 08/10/2013, 16:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
      Voor de 500ste keer NIEMAND zegt hier toch iets van nen tijd proberen te zetten...
      En je gaat pas naar rechts waar het veilig kan. Flashen is enkel bedoeld om je nog beter zichtbaar te maken
      Laat dit nu duidelijk zijn.

Kris haalt misschien iets brutter in dan dat jullie gewoon zijn
      Alles went wel :-)
      Ik zeg ook niet dat hij tijden probeert te rijden, ik wou zeggen dat hij rijdt "alsof" hij daar persé een tijd wil rijden, en dat is gewoon absurd op een dag als zondag ...

En ik (en nog een paar andere hier) zijn wel wat gewoon hoor... vandaar dat we dit aankaarten

Comment

• hier zitten geen duitsers op het forum he om hun beklag te doen .

vind je nu zelf "normaal" hoe je bv in die E46 zen gat zat te flashen terwijl die zelf niet opzij kon?
        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kris c Bekijk Berichten
          tja weet jij dat op voorhand dat er zoveel volk ga zijn???? ik allezins niet en de zaterdag na mijn werk kom ik rechtstreeks naar de ring,tja ben nog zo e sukkelaar die werkt en helaas het woord verlof niet kent,zou ook veel liever op een trakday gaan rijden maarja...en trouwens tf is idd geen koers daarmee dat ik ook wacht tot ze me gezien hebben,in een koers zet ik die er nog veel sneller tussen en nog iets iets,zie je me rijden voor een tijd want volgens je mss wel ziet of niet,ik gebruik geen chrono dus hoe zou ik dan in hemelsnaam voor tijd kunnen rijden???toch wel vreemd dat eigenlijk enkel de belgen er over klagen en de duitsers zelf niet........

Op deze manier kunnen we nog lang discussieren, de vraag is of we dat willen ...

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              hier zitten geen duitsers op het forum he om hun beklag te doen .

vind je nu zelf "normaal" hoe je bv in die E46 zen gat zat te flashen terwijl die zelf niet opzij kon?
              jullie hebben iets met die m3 xd zoals ralphe al zei ,als je voor jou moet kijken en dan ook nog lijnen rijden kan je achter jou wel eens vergeten,flascht er iemand achter mij,laat ik die door en PROBEER die dan te volgen,je kan nog altijd iets bijleren dan.die m3 ook,toen hij de ruimte had is die ook op kant gegaan en zijn pinker aangezet en toen pas heb ik die voorbij gegaan,vind ik toch beter dan er achter te zitten en dan veronderstellen dat die me gezien heeft en hem dan voorbij gaan en daardoor gaat het vaak fout.heb al gemerkt hoe sneller de wagen hoe minder vaak ze in hun spiegels kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten

Ik probeer het te begrijpen hoor

En ooit zul je dat begrijpen. als je enkele situatie's meegemaakt hebd op de ring zoals deze:

This guy won't live long riding on a race track without using mirrors.I was afraid to overtake him, I didn't want to be scraping him up off the ground.He tak...

dit is dan nog aan een lagere snelheid..
                afgelopen zondag tot 3x toe in 1 ronde gezien, verkeer dat rechts zit, ons niet ziet afkomen ( enkel omdat ze niet in hun spiegels kijken, wat ik bijvoorbeeld doe VOOR het insturen van een bocht ALS bij het uitkomen van een bocht) en plots naar links gaat om de "race-line" te pakken...

Kom daar maar eens aan met een sleheidsverschil van +100km/u of sneller... na enkele jaren nurburgring pak je het zekere voor het onzekere en FLASH je

Comment

• Een motard heeft wel die plaats nodig om zijn bocht uit te komen. Heeft maar 2 wielen hé... . Ideale lijn van een moto heeft weinig gemeen met die van een auto maar soit.

Net de reden waarom die mix zo gevaarlijk is!
                  Last edited by Alfa-Beemer; 08/10/2013, 18:27.
                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Is ook wel absurd dat moto's en auto's op hetzelfde tijdstip op de Ring mogen.
                    In bepaalde bochten toch al levensgevaarlijke dingen gezien en dan vooral auto's die moto's echt bijna omverrijden.

Als motard zou ik echt NOOIT op de Ring willen rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      Ik zeg ook niet dat hij tijden probeert te rijden, ik wou zeggen dat hij rijdt "alsof" hij daar persé een tijd wil rijden, en dat is gewoon absurd op een dag als zondag ...

En ik (en nog een paar andere hier) zijn wel wat gewoon hoor... vandaar dat we dit aankaarten
                      Dat bedoel ik, wat voor u "alsof voor een tijd" lijkt is zijn gewoon rijgedrag hoor... Als Kris voor een tijd rijd gaat het er nogwel anders aan toe zijn "gewoon" rijgedrag gaat alleen een beetje sneller dan bij de doorsnee chauffeur...
                      EN da's nu net wat iedereen toch komt doen op de ring..vlammen..niet dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                        Een motard heeft wel die plaats nodig om zijn bocht uit te komen. Heeft maar 2 wielen hé... . Ideale lijn van een moto heeft weinig gemeen met die van een auto maar soit.

Net de reden waarom die mix zo gevaarlijk is!
                        Absoluut, en heeft niks te maken met auto of moto hoor, wouw gewoon even een voorbeeld laten zien van iemand dat van rechts, naar links gaat, terwijl de auto achter hem "vermoed" dat ie hem laat paseren.. had evengoed een auto kunne zijn die moto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                          Is ook wel absurd dat moto's en auto's op hetzelfde tijdstip op de Ring mogen.
                          In bepaalde bochten toch al levensgevaarlijke dingen gezien en dan vooral auto's die moto's echt bijna omverrijden.

Heb het 2 keer gedaan tijdens TF. Nooit meer!

Volgende keer op de NS is op een moto only trackday.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                            Is ook wel absurd dat moto's en auto's op hetzelfde tijdstip op de Ring mogen.

Ik blijf pleiten voor scheiding van auto/moto op de ring, maar de kassa is belangrijker dan de veiligheid van de motards..

Comment

Absoluut, en heeft niks te maken met auto of moto hoor, wouw gewoon even een voorbeeld laten zien van iemand dat van rechts, naar links gaat, terwijl de auto achter hem "vermoed" dat ie hem laat paseren.. had evengoed een auto kunne zijn die moto
                              Die motard rijdt zijn lijn hé. De gemiddelde koekblik bestuurder snapt dat jammer genoeg niet.

Comment

Die motard rijdt zijn lijn hé. De gemiddelde koekblik bestuurder snapt dat jammer genoeg niet.
                                Dan komen we op het punt dat er tijdens TF geen lijn is.

Comment

• Idd moto's en auto's samen zouden ze moeten verbieden.
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Dan komen we op het punt dat er tijdens TF geen lijn is.
                                    Volledig akkoord. Maar als een motard zijn lijn niet kan rijden is em trager dan de gemiddelde mini one-d over de NS.
                                    Last edited by Alfa-Beemer; 08/10/2013, 18:58.

Comment

Volledig akkoord. Maar als een motard zijn lijn niet kan rijden is em trager dan gemiddelde mini one-d over de NS.
                                      Da's ook weeral waar... Ik kijk altijd dubbel goed uit voor moto's en tot nu toe nog maar 1ne geweten waar ik moest voor passen in't bochtenwerk...
                                      Was nen Italiaan op nen Ducati 999 ... en ge zag direct dat m het kende.. miljaar die ging hard

Comment

Dat bedoel ik, wat voor u "alsof voor een tijd" lijkt is zijn gewoon rijgedrag hoor... Als Kris voor een tijd rijd gaat het er nogwel anders aan toe zijn "gewoon" rijgedrag gaat alleen een beetje sneller dan bij de doorsnee chauffeur...
                                        EN da's nu net wat iedereen toch komt doen op de ring..vlammen..niet dan?
                                        Ik denk dat je toch even je bronnen moet checken

Comment

• ik denk dat het gewoon een verschil in mentaliteit is, als ik achter iemand moet wachten, dan wacht ik efkes tot em zonder veel problemen aan de kant kan gaan, gaat em niet aan de kant omdat em niet in zijn spiegels kijkt, dan ga ik pas flashen. dat is het verschil, ik verlies wel wat tijd tegenover moest ik al van ver en in hun gat hangen faaren, maar ik neem liever geen risico's op tf

Comment

Working...
                                          X