Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    Die motard rijdt zijn lijn hé. De gemiddelde koekblik bestuurder snapt dat jammer genoeg niet.
    +100
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Volgens mij is de discussie niet flashen of niet, de meesten hier zullen het er wel over eens zijn dat flashen om te laten zien aan je voorganger eraan komt zinvol is, en geen probleem. Het gaat om de manier van flashen. Flashen terwijl je bij iemand op de kont zit die toevallig ook net iemand aan het inhalen is trekt op niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
        Volgens mij is de discussie niet flashen of niet, de meesten hier zullen het er wel over eens zijn dat flashen om te laten zien aan je voorganger eraan komt zinvol is, en geen probleem. Het gaat om de manier van flashen. Flashen terwijl je bij iemand op de kont zit die toevallig ook net iemand aan het inhalen is trekt op niks.
        Volledig akkoord

Comment

• Als ik er was op 03/09 reed er zelfs een jeep op de ring...Het snelheidsverschil was wel heel erg groot. Ik vindt toch ook dat ze mss beter in klasses opdelen. Wagens apart, motoren apart, en dan al wat daar buiten valt. Moet je persé gaan rijden, zoals bij vrij rijden doen met de motoren, in subklassen (expert -snel - beginner)? Mss wel een idee, maar niet uitvoerbaar. Het is tenslotte ook geen circuit, maar openbare weg.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Touristenfahrten ... . Iedereen is welkom, rechts inhalen is verboden en er is geen snelheidslimiet. 't Is wel geen trackday of wedstrijd.
            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee als mensen hun tijd willen nemen, op voorwaarde dat ze aanvaarden als het eens wat drukker is.
              Ik pak mijn tijd ook. (BTG 10:33:36 )

Is het niet meer gebruikelijk dat je van ver flashed, maar als je er kort achter hangt, je gewoon naar links pinkt?
              Zo weten ze toch ook dat je voorbij wil.
              Ik heb zondag ook voor de eerste keer links mogen pinken.

Comment

• Nog een mooi voorbeeld van dit weekend: http://www.youtube.com/watch?v=w3tl1iQkGWY

Comment

• Hier zitten ook snelle en trage onder mekaar, zie je me nu ook maar 1x flashen of mensen die trager zijn echt opjagen? Zoals ik reeds zei, bewaar uw cool, jij bent sneller en normaal ook de meer ervaren chauffeur. Op dat moment stel je je bescheiden op en gebruik je je inzicht en feeling om eventueel te laten zien dat je er bent..... dat flashen gebruiken wij alleen in de race als we vooraan aan het strijden zijn en dat wordt dan gebruikt om aan te duiden dat de eersten daar zijn, dat er niet "gestreden" moet worden. Op dat moment gebruik je dat als koersstrategie. Als er ene onnodig begint te vechten kost het je mogelijk een plaats en een pak secondes.

Voor de rest blijf ik het nut van flashen niet inzien, totaal niet......

Heb voorbeelden genoeg van situaties waar alleen de cool je helpt en flashen zeker niet. Bovendien ga je met flashen in zulke omgeving evenveel foute als juiste dingen doen.

En net zoals jullie hier voorbeelden aanhalen waarom het zogezegd nuttig is op een TF zal ik je het tegengestelde zeggen:

1. Een brave ziel die daar de eerste keer komt rijden ga je opjagen waardoor die veel meer kans op fouten maakt. Die mens mag rustig zijn lijn rijden laat die doen blijf rustig wachten en kies het juiste moment om je er naast te zetten. Jij bent de snellere man, jij bekijkt hoe je die man voor jou niet in gevaar brengt en gepast kan inhalen

2. Next time dat ik je dat onnodig zie doen ga ik net het omgekeerde doen van wat je verwacht. Laat me eerst mijn actie afmaken, we zijn fair genoeg en laten je dan door. Ga je zo te keer op het moment dat ik niet weg kan, heb je gegarandeerd prijs, ik laat u niet door vanweg je onnodig agressief gedrag.

3. Mensen moeten bezig zijn met hun rijgedrag en lijnen, niet met het achteruitkijken in de spiegels als je het circuit nog niet kent. Op vele cursussen plakken ze zelfs je spiegels af.

Pas op heb ook ooit een periode zo "agressief" gereden, ik neem het niet kwalijk , maar het brengt totaal niks op op zulke dagen, in tegendeel je brengt anderen in gevaar !

100% zeker.

Last edited by Jokke_vlo; 09/10/2013, 01:23.

Comment

• Dit is nog drukker als zondag, met ene die me hier ook bijna van de baan rijdt......altijd proberen rustig te blijven en als je voorbijsteekt snel genoeg op een moment dat er weinig gevaar is...... je moet hier niet proberen lap records te rijden en dan nog (ik neem meestal ook mijn tijd op), dat snelle rondje komt vanzelf wel....

En je leert ondertussen nog veel ook, eens een andere lijn, escape routes, inzicht, uitremmen vs uwen aanloop pakken met uitacceleratie en het spelen met die verschillende mogelijkheden die je krijgt.

In de optiek van hierboven kan je hier gewoon best uw knipperpharen automatiseren

Enfin ik ga het hierbij laten maar hopelijk ga je inzien dat het niet ok is, nogmaals tis u vergeven, maar probeer het gewoon eens anders, je gaat zien dat het werkt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Hier zitten ook snelle en trage onder mekaar, zie je me nu ook maar 1x flashen of mensen die trager zijn echt opjagen? Zoals ik reeds zei, bewaar uw cool, jij bent sneller en normaal ook de meer ervaren chauffeur. Op dat moment stel je je bescheiden op en gebruik je je inzicht en feeling om eventueel te laten zien dat je er bent..... dat flashen gebruiken wij alleen in de race als we vooraan aan het strijden zijn en dat wordt dat gebruikt om aan te duiden dat de eersten daar zijn, dat er niet moet "gestreden" worden. Op dat moment gebruik je dat als koersstrategie. Als er ene begint onnodig begint te vechten kost het je mogelijk een plaats en een pak secondes.

Voor de rest blijf ik het nut van flashen niet inzien, totaal niet......

Heb voorbeelden genoeg van situaties waar alleen de cool je helpt en flashen zeker niet. Bovendien ga je met flashen in zulke omgeving evenveel foute als juiste dingen doen.

En net zoals jullie hier voorbeelden aanhalen waarom het zogezegd nuttig is op een TF zal ik je het tegengesteld zeggen:

1. Een brave ziel die daar de eerste keer komt rijden ga je opjagen waardoor die veel meer kans op fouten maakt. Die mens mag rustig zijn lijn rijden laat die doen blijf rustig wachten en kies het juiste moment om je er naast te zetten. Jij bent de snellere man, jij bekijkt hoe je die man voor jou niet in gevaar brengt en gepast kan inhalen

2. Next time dat ik je dat onnodig zie doen ga ik net het omgekeerde doen van wat je verwacht. Laat me eerst mijn actie afmaken, we zijn fair genoeg en laten je dan door. Ga je zo te keer op het moment dat ik niet weg kan, heb je gegarandeerd prijs, ik laat u niet door vanweg je onnodig gedrag.

3. Mensen moeten bezig zijn met hun rijgedrage en lijnen, niet met het achteruitkijken in de spiegels als je het circuit nog niet kent. Op vele cursussen plakken ze zelfs je spiegels af.

Pas op heb ook ooit een periode zo "agressief" gereden, ik neem het niet kwalijk , maar het brengt totaal niks op op zulke dagen, in tegendeel je brengt anderen in gevaar !

100% zeker.

Respect btw, ik wil graag wel eens meerijden met u

Comment

• ik vind het geflash op veel momenten er ook wel over, en zoals ge ziet vat niet iedereen het op zoals de bestuurder het blijkbaar bedoelt

de manier van opvangen van de wagen na de kleine carouselle is wel echt prachtig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                          Persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee als mensen hun tijd willen nemen, op voorwaarde dat ze aanvaarden als het eens wat drukker is.
                          Ik pak mijn tijd ook. (BTG 10:33:36 )

Is het niet meer gebruikelijk dat je van ver flashed, maar als je er kort achter hangt, je gewoon naar links pinkt?
                          Zo weten ze toch ook dat je voorbij wil.
                          Ik heb zondag ook voor de eerste keer links mogen pinken.
                          ik ben ooit oo beginnen aan zelfs 12 minuten , wat ik eigenlijk best gevaarlijk vond tussen al dat grote geweld.
                          de laatste keer dat ik er was met u en al die andere grote bende zat ik aan 9.40

wat nog altijd traag is
                          Last edited by kefkie; 09/10/2013, 08:26.
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            9.40

wat nog altijd traag is
                            fwd diesel zonder mods?
                            NIET traag hoor

Ken iemand met een vorige generatie leon 150pk tdi (chiptuning tot ???pk's)
                            Rolkooi, semi slicks,KW V3,... noem maar op

Haalt tijdens TD's net 9.15 en is ne ring ancien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                              fwd diesel zonder mods?
                              NIET traag hoor

Ken iemand met een vorige generatie leon 150pk tdi (chiptuning tot ???pk's)
                              Rolkooi, semi slicks,KW V3,... noem maar op

Haalt tijdens TD's net 9.15 en is ne ring ancien
                              idd, 1.9 tdi 105 pk en gechipt naar 135pk ongeveer denkik en 4 Michelin PS2 banden voor de eerste keer. Hebben wel een pak meer grip dan de continental sportcontact 5 die ervoor op lagen en al zeker meer grip dan de bridgestones.

en ja het is niet traag natuurlijk voor een diesel, en er moet nog wel wat meer afkunnen van tijd. Heb nogal redelijk safe gereden -eigen auto en wil nog heel thuis geraken- en de rijlijnen zullen wel beter kunnen op sommige stukken denkik ( nog nooit met een echt ringman meegereden ), maar wel traag voor de meeste M3's, GT3 en ander duur spul dat al eens voorbij durft vliegen, vooral op de iets rechtere stukken
                              Last edited by kefkie; 09/10/2013, 11:52.
                              BMW X5 45e

Comment

Dit is nog drukker als zondag, met ene die me hier ook bijna van de baan rijdt......altijd proberen rustig te blijven en als je voorbijsteekt snel genoeg op een moment dat er weinig gevaar is...... je moet hier niet proberen lap records te rijden en dan nog (ik neem meestal ook mijn tijd op), dat snelle rondje komt vanzelf wel....

En je leert ondertussen nog veel ook, eens een andere lijn, escape routes, inzicht, uitremmen vs uwen aanloop pakken met uitacceleratie en het spelen met die verschillende mogelijkheden die je krijgt.

In de optiek van hierboven kan je hier gewoon best uw knipperpharen automatiseren

Enfin ik ga het hierbij laten maar hopelijk ga je inzien dat het niet ok is, nogmaals tis u vergeven, maar probeer het gewoon eens anders, je gaat zien dat het werkt !
                                vooreerst nice gereden!!
                                ten 2de op 2 min zie je eigelijk de reden dat ik flasch haha zulke zaken wil ik voorkomen,ben nog altijd vant principe beter voorkomen dan genezen xd
                                ten 3de die rode auto op 3 min is dat een ultima?? nice car!! je weet toevallig niet welke motor er in lag?
                                ten 4de haha die witte golf op 5 min ging ik persoonlijk daar niet probeer in te halen hebben.maar dat is elk zijn keuze....
                                btw ik heb ook wel al eens op zolder gereden en daar zou ik ook nie of toch veel minder flaschen want je hebt wat meer ruimte en het is meer overzichtelijk en toch iets minder snel ook..
                                mvg kris
                                Last edited by ; 09/10/2013, 10:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kris c Bekijk Berichten
                                  vooreerst nice gereden!!
                                  ten 2de op 2 min zie je eigelijk de reden dat ik flasch haha zulke zaken wil ik voorkomen,ben nog altijd vant principe beter voorkomen dan genezen xd
                                  ten 3de die rode auto op 3 min is dat een ultima?? nice car!! je weet toevallig niet welke motor er in lag?
                                  ten 4de haha die witte golf op 5 min ging ik persoonlijk daar niet probeer in te halen hebben.maar dat is elk zijn keuze....
                                  die 2e in die chicane met zijn 996 GT3 (RS) haalt wel meer van die fratsen uit is mij al opgevallen, of toch zeker 1 van de rijders.
                                  BMW X5 45e

Comment

• http://www.youtube.com/watch?v=0BvAT72CDB4 op dit filmpje kan je eens de duitser zien die het me eigelijk aangeraden heeft van zo te flaschen xd,de mens rijd al 20jaar op de ring en die rijd elke koers da je kan denken op de ring zoals vln,rcn,24h ect en zelfs nu nog is die daar bijna elk weekend om ts te rijden zoals dit weekend heeft die 4 dagen met de witte artega gereden,als je die zag voorbij flitsen,dat was hem dus denk dat die gast wel meer ervaring heeft of wij hier al bij elkaar!maar hij heeft me toen ook uitgelegd hoe de duitse wet in elkaar zit en dat je absoluut NIET RECHTS mag inhalen en iets wat evident is ook niet onder geel wat die duitser met zijn groene porsche blijkbaar nie wist
                                    kijk ook eens tot het einde,die duitser krijgt daar e preek van menne copiloot,denk dat die het begrepen heeft nu xd

Comment

Idd een Ultima, en geen idee van motor op ten 3de

Die witte Golf haal ik niet in, even uwe neus aan het venster en kijken of hij je gezien heeft. Flashen of niet zou daar niet helpen. Je ziet me perfect van het gas gaan en net niet voorbij steken ! Ik wacht tot hij op de rechte lijn zit

- Nog 1x ik heb geen groot probleem (al ben ik geen fan) van dat flashen. En 1000 jaar ervaring of niet, waar het mij over gaat is dat je dat niet moet doen als diegene voor jou aan een inhaalbeweging bezig is, wat is dan het nut? Denk je echt dat je het niet zit als er ene in je gat ligt te boren?

- Waarom worden de spiegels van beginnelingen op circuit dikwijls afgeplakt? Juist omdat ze riskeren serieuze fouten te maken als ze zich opgejaagd voelen of niet genoeg met zichzelf bezig zijn...... Pas op daar zitten heel veel brave mensen bij (meer dan de bewust "slechte" geesten onder ons) die in halve paniek juist domme dingen doen !

- Bij mij ben je met dat flashen aan het fout adres , ik ga me nog net iets meer focussen op mijn lijn en al mijn tijd pakken aard van het beestje zeker. Ik heb eindeloos respect voor de snelle mannen die komen afgevlogen maar tegelijk respect hebben voor de mensen rond hun. Aan de eindmeet zal die kerel met zekerheid niet trager zijn dan de flasher...... zeker weten.

Comment

Idd een Ultima, en geen idee van motor op ten 3de

Die witte Golf haal ik niet in, even uwe neus aan het venster en kijken of hij je gezien heeft. Flashen of niet zou daar niet helpen. Je ziet me perfect van het gas gaan en net niet voorbij steken ! Ik wacht tot hij op de rechte lijn zit

- Nog 1x ik heb geen groot probleem (al ben ik geen fan) van dat flashen. En 1000 jaar ervaring of niet, waar het mij over gaat is dat je dat niet moet doen als diegene voor jou aan een inhaalbeweging bezig is, wat is dan het nut? Denk je echt dat je het niet zit als er ene in je gat ligt te boren?

- Waarom worden de spiegels van beginnelingen op circuit dikwijls afgeplakt? Juist omdat ze riskeren serieuze fouten te maken als ze zich opgejaagd voelen of niet genoeg met zichzelf bezig zijn...... Pas op daar zitten heel veel brave mensen bij (meer dan de bewust "slechte" geesten onder ons) die in halve paniek juist domme dingen doen !

- Bij mij ben je met dat flashen aan het fout adres , ik ga me nog net iets meer focussen op mijn lijn en al mijn tijd pakken aard van het beestje zeker. Ik heb eindeloos respect voor de snelle mannen die komen afgevlogen maar tegelijk respect hebben voor de mensen rond hun. Aan de eindmeet zal die kerel met zekerheid niet trager zijn dan de flasher...... zeker weten.
                                        Bwa die golf gebruikte ik eigelijk als voorbeeld dat je op elk filmpje wel iets kan aanmerken Mo tis vooral situatie,s als op 2min da ik wil voorkomen.btw op de. Ring zijn er geen race lijnen Voor de duitse wet is dat een 2baansweg,rechts het tragere verkeer links het snellere .als je rechts zit en je neemt de racelijn voor e bocht naar links en je raakt daarbij iemand die je net inhaalt ben. Jij voor de duitse wet in fout hoe bizar het ook klinkt.daarmee dat de politie ook altijd komt bij e ongeluk met meerdere auto,s!

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=0BvAT72CDB4 op dit filmpje kan je eens de duitser zien die het me eigelijk aangeraden heeft van zo te flaschen xd,de mens rijd al 20jaar op de ring en die rijd elke koers da je kan denken op de ring zoals vln,rcn,24h ect en zelfs nu nog is die daar bijna elk weekend om ts te rijden zoals dit weekend heeft die 4 dagen met de witte artega gereden,als je die zag voorbij flitsen,dat was hem dus denk dat die gast wel meer ervaring heeft of wij hier al bij elkaar!maar hij heeft me toen ook uitgelegd hoe de duitse wet in elkaar zit en dat je absoluut NIET RECHTS mag inhalen en iets wat evident is ook niet onder geel wat die duitser met zijn groene porsche blijkbaar nie wist
                                          kijk ook eens tot het einde,die duitser krijgt daar e preek van menne copiloot,denk dat die het begrepen heeft nu xd

Hier wil ik nog even het volgende aan toevoegen...

De duitser die pssagier was bij Kris was dus inderdaad iemand met meer dan 20 jaar ervaring op de ring, en rijd al jaren zowat elke koers die je maar kunt bedenken.
                                          Ik heb enkele laps gedaan als passagier in de Artega met diene mens, en ik kan jullie verzekeren dat die nog 10x erger is met flashen,"aggressief" inhalen,..etc
                                          Nochtans is dat nen hele sympathieke mens hoor en nen hele goeie piloot! Net zoals Kris BTW.

Als nu iemand met zoveel ervaring het doet, en er blijkbaar al 20 jaar mee weg komt (dwz niemand op zijn vingers tikt, niet verbannen wordt vd ring,...) zal dat tochwel ergens zeggen dat dat niet zo abnormaal is he..
                                          EN als ik dan naar andere ring-anciens kijk.. met voorbeeld die twee duitse M3's van team schirmer... die doen net hetzelfde, eveneens de race-taxi en nog enkele die ik er wekelijks zie...

Die doen dat blijkbaar voor een reden... en die reden is omdat het er op de ring nu eenmaal net iets anders kan aan toegaan dan op elk ander circuit.

Dan ivm die spiegels afplakken... moet ge op de ring eens proberen....
                                          En wie lijntjes wil letten/oefenen op de ring kan dat net beter op een trackday doen, aangezien er tijden TF geen lijn is. Enkel een linkervak voor de snelle en een rechtervak voor de tragere.

Maar bon, mensen met jaren ervaring zullen natuurlijk een beetje heel verkeerd bezig zijn zeker... toch komisch hoe ik dikkels lees van mensen die langs de zijlijn staan hoe het WEL zou moeten....

Comment

Working...
                                          X