Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto opnieuw inschrijven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
    Dat is net de keuring voor verkoop(2 maanden geldig), die niet vereist is voor herinschrijving op naam van dezelfde persoon.

De TS had al een plaat en heeft die ingeleverd. Die moet dus een "aanvraag tot inschrijving" opsturen/afgeven zonder eerst langs de keuring te moeten gaan (*)

(*) het zou anders zijn moest zijn keuring reeds vervallen zijn inmiddels:
    KB 15 maart 1968 - Artikel 23ter:
    "§ 3. De voertuigen die overeenkomstig § 1, 1° tot 7° onderworpen zijn aan periodieke keuring en ingeschreven worden op naam van de vorige titularis zonder dat deze laatste in het bezit is van een geldig keuringsbewijs zoals bedoeld in artikel 23novies § 3, dienen te worden vóórgereden voor keuring vooraleer het voertuig in het verkeer wordt gebracht en nadien volgens de periodiciteit die voor de onderscheiden voertuigen bepaald is in § 1, 1° tot 7°."
    En dat is nu het punt, Touring zegt dat ik dat formulier bij de keuring moet gaan halen en bij de keuring zeggen ze dat het gewoon een herinschrijving op dezelfde naam is dus moet alles via de verzekeraar gaan.

En dan deze reactie van het lid Tigra

Uw verzekeraar bedoelt hiermee uw (laatste) inschrijvingsbewijs van de wagen. Dat is, als het nog één van de oude nummerplaten was, roos van kleur. En dat moet je inderdaad mee opsturen naar DIV, samen met het nieuwe ingevulde (door uw verzekeraar) "roos formulier" ofte wel "aanvraag inschrijving wagen".
    Maar als dat zo was dan hadden ze er toch niet bij gezegd dat ik dat bij de keuring moet gaan halen...

Comment

Ik las op dit forum een topic van iemand met hetzelfde probleem, http://www.autoforum.be/showthread.p...lfde-titularis

Comment

Working...
      X