Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe verkoop ik best een 14 jaar oude auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe verkoop ik best een 14 jaar oude auto?

Dit weekend gemerkt dat onze 14 jaar oude Mitsubishi Space Wagon Benzine 7 pl zijn koppeling begint door te slippen. Verder moeten er nog riemen vervangen worden etc...

Komt er op neer dat de kosten circa 2000€ gaan bedragen om die auto terug betrouwbaar te krijgen, dus dat gaan we maar niet doen.

Met grote waaschijnlijkheid kan ik een auto binnen de familie overnemen.

Waar verkoop ik nu best die auto, zonder dat er om de 3 minuten opkopers aan de deur staan die mij eigenlijk willen overtuigen dat ik de auto gratis moet afgeven.

Ik woon in de omgeving van Vilvoorde, en nee, ik ga niet naar Anderlecht rijden om die daar te verkopen.

Als iemand interesse heeft, stuur me gerust een PM. De auto is zeker niet in nieuwstaat met hier en daar krassen en een paar kleine blutsen.
    Ik wil zeker de laatste euro er niet uitpersen, maar een beetje redelijkheid is niet te veel gevraagd dacht ik.
    Ik dacht er 1000€ voor te vragen, maar heb eigenlijk geen idee of die dat nog echt waard is.
    Last edited by Tommie1; 08/07/2013, 11:45.

Als je in die prijscategorie komt, ga je automatisch met opkopers te doen hebben. Een particulier gaat m.i. geen auto met aangekondigde miserie kopen, ook niet voor 1000 euro.

2dehands.be, kapaza, autoscout24 zijn gratis sites, en je kunt er voor kiezen om een specifiek emailadres aan te maken, en geen telefoonnummer te zetten. Zo krijg je enkel antwoorden per mail, en blijft je eigen mailbox clean en safe.
    Als een geïnteresseerde de auto wil zien, spreek dan af op een neutraal terrein (bv. parking van een warenhuis bij je in de buurt, of op het kerkplein), en ga ook nooit alleen (neem een vriend/familielid mee).
    Laat je ook niet overbluffen: de auto is niet in tiptop-conditie, maar je vraagt er ook de hoofdprijs niet voor.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

OK, kent er iemand betrouwbare opkopers?

Ik zou nooit op 'vreemd' terrein gaan, tenzij bij de opkoper zelf, en dan inderdaad met 2 gaan.

Comment

1000€ wil je voor de auto hebben. er is voor 2000€ kosten aan. dus de koper moet al 3000€ rekenen voor een oude wagen van 14jaar oud. er nog vlot 1000€ bovenop voor inschrijving, verzekering, wegenbelasting...

als je eerlijk bent, en je zet het op kapazaa of 2dehands met de vermelding dat de koppeling vervangen moet worden, gaan ze nog geen 500€ geven.

Comment

Bij VAB-Tweedehands kan je terecht voor kwaliteitsvolle tweedehandsauto's die op meer dan 200 punten getest worden

Comment

Tegen een particulier zal ik wel eerlijk zijn.

Bij een opkoper zal ik eerlijk alle vragen die hij stelt beantwoorden.

Het probleem met die kosten is dat ik zelf geen tijd en materiaal heb om het zelf te doen. Anders zou me dat iets van 500-1000€ aan materiaal kosten, en dan zou ik het nog doen.

Dit is een auto voor export naar Africa, waarik hoop dat ze iets zoeken met 7 plaatsen.
            Werkuren kosten daar niks, en ze steken er waarschijnlijk een chinese piraatkoppeling in.

Comment

Mijn broer heeft dezelfde auto gehad met de 2.0 benzine in (goede motor overigens). Hij kreeg hem bijna aan de straatstenen niet kwijt en heeft er bij een marchand nog 500 voor gekregen.
              Ik zou hem ofwel voor onderdelen verkopen (bel eens naar de mitsubishi garage 'Caliber' in Perk (denk ik). De Colt van mijn moeder moesten ze niet hebben, misschien een spacewagon wel? Anders probeer je eens een paar marchands op de Schaarbeeklei.
              Ik denk dat je met 500 blij mag zijn.

Comment

@tommie
                hoeveel zou je zelf geven aan een weinig gevraagd model van 14 jaar oud en een versleten koppeling ?

Comment

Dat word export. Voor 1500euro heb je al vrij goede exemplaren gekeurd voor verkoop.

Comment

als er kosten aan zijn moet je hem wegdoen voor export vind ik....indien een oude auto in goede staat is verkoop ik hem altijd particulier omdat je dan iemand voordelig aan een goede wagen kan helpen.
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Laat me eens kort hernemen: je zit met een auto die niemand meer wil. Je wil er zo veel mogelijk geld voor krijgen. Je wil er zo weinig mogelijk voor doen. Je bent bang dat er "opkopers" aan je deur zullen komen...

Snap je het plaatje?

Comment

Ikwilvanmijnautoaf

Comment

Aan een autostort verkopen, je kan er vermoedelijk iets tussen 300 en 500€ krijgen.
                          2014 Porsche Boxster 981
                          2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

misschien een bericht plaatsen op een mitsubishi forum, liefhebbers zijn soms toch bereid om meer te betalen

Comment

Gaven €400 voor m'n oude Corsa, terwijl ik hem heb verkocht zonder moeite voor €800 aan een opkoper.

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                              Ikwilvanmijnautoaf
                              Ik denk dat dit een sarcastische tip is?

Beste optie hier is inderdaad gewoon op Kapaza of tweedehands zwieren voor een opkoper. Enja, ik heb ook veel vuiligheid binnen gekregen, maar da's even op je tanden bijten. Wat je ook kan doen is op Kapaza of tweedehands zoeken op "opkoper" of dergelijks. Kom je verschillende gegevens tegen, en kan je diegene selecteren die je het meeste vertrouwd. Uiteindelijk heb ik m'n Corsa verkocht aan 2 Turken (broers). Ze probeerden de prijs nog omlaag te trekken, echter duidelijk gemaakt dat ik nog genoeg andere opkopers had die hem voor €800 wilden meenemen, en 't was in orde. Daarna zelfs nog een SMS gehad dat ze me bedankten voor de eerlijke en vlotte verkoop.
                              Wil je echter écht geen moeite doen, zal VAB je enige optie zijn, maar wees je er dan van bewust dat je minstens de helft meer zou kunnen verdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                Gaven €400 voor m'n oude Corsa, terwijl ik hem heb verkocht zonder moeite voor €800 aan een opkoper.

Ik denk dat dit een sarcastische tip is?

Beste optie hier is inderdaad gewoon op Kapaza of tweedehands zwieren voor een opkoper. Enja, ik heb ook veel vuiligheid binnen gekregen, maar da's even op je tanden bijten. Wat je ook kan doen is op Kapaza of tweedehands zoeken op "opkoper" of dergelijks. Kom je verschillende gegevens tegen, en kan je diegene selecteren die je het meeste vertrouwd. Uiteindelijk heb ik m'n Corsa verkocht aan 2 Turken (broers). Ze probeerden de prijs nog omlaag te trekken, echter duidelijk gemaakt dat ik nog genoeg andere opkopers had die hem voor €800 wilden meenemen, en 't was in orde. Daarna zelfs nog een SMS gehad dat ze me bedankten voor de eerlijke en vlotte verkoop.
                                Wil je echter écht geen moeite doen, zal VAB je enige optie zijn, maar wees je er dan van bewust dat je minstens de helft meer zou kunnen verdienen.
                                Daar zeg je het zelf. Wil je geen moeite doen en vreemden aan je deur, kan je hem overlaten aan VAB. Echter moet je hem achteraf wel binnen brengen in een VAB verzamelpunt.
                                Maar uiteraard, is de prijs er naar.

Comment

Working...
                                X