Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chassisnummer doorgeven aan onbekenden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chassisnummer doorgeven aan onbekenden

Beste AF'ers,

In het kader van de verkoop van mijn wagen: Kan het kwaad om een chassisnummer door te geven aan een onbekende particulier?
    Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
    #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
    #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
    #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
    #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
    #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
    #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Neen.

Comment

Ik zou dat niet doen . Kan bij de verkeerde mensen terecht komen.

Comment

Alles kan bij verkeerde mensen terecht komen als je zo gaat denken...

In ieder geval 9/10 word het gebruikt om online te zien wat de inschrijving/wegentaks kost, als je dat vraagt aan de verkoper heeft die er toch meestal geen idee van of zit er 100den euro's naast.
        Velen denken bv nog steeds dat het vanaf 15jaar 61.5euro is...

Comment

En wat zouden verkeerde mensen dan kunnen doen met een chassisnummer? Overal waar ik geparkeerd sta, kan men het chassisnummer van mijn wagen overschrijven (zit in een blokje in de voorruit...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke36 Bekijk Berichten
            Alles kan bij verkeerde mensen terecht komen als je zo gaat denken...

In ieder geval 9/10 word het gebruikt om online te zien wat de inschrijving/wegentaks kost, als je dat vraagt aan de verkoper heeft die er toch meestal geen idee van of zit er 100den euro's naast.
            Velen denken bv nog steeds dat het vanaf 15jaar 61.5euro is...
            Ik vermoed dat het chassisnummer hier zal gebruikt worden om de wagenhistoriek op te vragen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              En wat zouden verkeerde mensen dan kunnen doen met een chassisnummer? Overal waar ik geparkeerd sta, kan men het chassisnummer van mijn wagen overschrijven (zit in een blokje in de voorruit...)

Inderdaad, veel particulieren schijten in hun broek als iemand het chassinr vraagt van hun auto die te koop staat maar meestal is het om de BIV op te vragen en vooral de onderhoudshistoriek. Het is natuurlijk ook wel een feit dat er mensen hun auto te koop zetten en erbij zetten dat de wagen dealeronderhouden is terwijl dit niet zo is...

Wanneer iemand die perfect Nederlands praat je opbelt en je het chassisnr vraagt dan kan je dat gewoon best geven. Aan iemand die dat in het Engels of het Frans per mail vraagt kan je dat best niet geven.

Comment

Bij veel advertenties op Mobile.de staat dit er gewoon bij dus ik zie niet goed in wat er verkeerd mee is
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Je kan er bij bv. BMW, Mini en Mercedes ook de uitrustingslijst van het voertuig mee opvragen. Hoe het zit met andere merken, weet ik niet.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                    Je kan er bij bv. BMW, Mini en Mercedes ook de uitrustingslijst van het voertuig mee opvragen. Hoe het zit met andere merken, weet ik niet.
                    Laatste 7 bij Bmw en Mini, bij Mercedes volledig chassisnummer nodig

Comment

Eerste zaak dat men check bij het kopen van een Porsche is het chassisnummer voor de opties en alle nodige informaties.
                      Dat kan absoluut geen kwaad van dat te geven hoor
                      2014 Porsche Boxster 981
                      2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Sleutel aanvragen als hij connecties heeft bij de dealer. gps pikken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Sleutel aanvragen als hij connecties heeft bij de dealer. gps pikken.
                          Als hij connecties heeft bij de dealer.... dan is die dealer al even corrupt (of zijn medewerkers) en moeten die mensen zo snel mogelijk ontslagen worden.
                          Verse sleutel aanvragen kan (normaal) enkel met het inschrijvingsdocument.

Comment

Waarschijnlijk iemand die zulke connecties heeft bij een dealer zal geen moeite doen om een sleutel aan te vragen en een GPS stelen. Die connecties zullen waarschijnlijk gebruikt worden voor veel zwaardere feiten, zoals stelen van auto's, enz... , denk ik.

Comment

En als er inderdaad zo een corrupte dealer is, kan hij even goed het chassisnummer zelf geven
                              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

"Waarschijnlijk iemand die zulke connecties heeft bij een dealer zal geen moeite doen om een sleutel aan te vragen en een GPS stelen. Die connecties zullen waarschijnlijk gebruikt worden voor veel zwaardere feiten, zoals stelen van auto's, enz... , denk ik."

Hou nu toch es op met overal spoken te zien jongen. Zoals iemand al eerder schreef : van de meeste moderne auto's kan je "gewoon" het chassisnummer aflezen als je voorbij loopt.

En ja, als iemand je belt en je naam vraagt kan het ook zijn dat ie je wil vermoorden ofzo.

Zeiksnor.

Cheers

B

Comment

Working...
                                X