Mededeling

Collapse
No announcement yet.

car wrapping ervaring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Naar gelang wat je wilt hebben kan je meerdere laagjes van die gloss erop spuiten.
    Gewone lak vraagt ook onderhoud als je die in goede staat wilt houden.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Wij hadden een stockwagen gekocht met gewrapt dak met goedkope brolfolie en hebben letterlijk tientallen uren nodig gehad om het eraf te krijgen, zelfs met verwarmen van de folie. Moraal: laat je wagen wrappen met een degelijke folie die achteraf makkelijk te verwijderen is, het zal je heel wat vloekwerk en verloren tijd uitsparen...
      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Mijn moto heeft zijn wrap ondertussen al 2 jaar. Is nog nergens los gekomen of staat nog nergens getrokken, ondanks de moeilijke vorm (veel kantjes en boordjes). Is folie van 3M. Laten doen bij www.wetint.be
        Mijn helm hebben ze ook gedaan, in 1 stuk, maar daar zat achteraan standaard een kreukje in. Na 2 jaar en zéér intensief gebruik (extreme kou, extreme warmte,...) zit dat kreukje er nog steeds en voor de rest is dat nog niet losgekomen of bewogen. Het kan dus echt goed zijn.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

ik zou graag een 6 reeks grancoupe kopen, in FROZEN BRONZE (dat is mat bruin)
          Nu ik vraag mij af of ik deze wagen kan wrappen als ik de kleur beu ben?
          Lees: Kan men een mat gespoten wagen nog wrappen? Of hecht een wrap daar niet op?

Comment

hecht nog beter op mat denk ik , maar dan achteraf verwijderen......
            1991 Audi S2 coupe
            2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
              Mijn maat heeft een carwrap-firma (stickySigns.be)

Veel mensen klagen over het feit dat hun wrap lost of ogen trekt.

Dit heeft veel te maken met de prijs die je ervoor betaald. Hij is niet de goedkoopste maar levert prima werk. Op onze demo V40 zit de wrap er bijna een jaar op. Staat op allerlei events en er wordt gewoon 2* week gecarwashed. Nog niet gelost buiten 1 keer dat de transporteur een paaltje heeft genomen :-)

Reken gewoon op meer dan 2000 euro voor een volledige colorchange.... alles eronder is bezuinigen op foliekost en afwerking. De afwerking kruipt meestal de meeste tijd in.
              Overdrijf anders nog meer . Voor 2000euro kun je een wagen beter laten spuiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                In Polen zal dat lukken, of hier met buskes van den Brico. Een wagen laat je bij ons niet treffelijk spuiten voor 2000 euro. Zelf onder de 3k wordt het al moeilijk.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Ja ik dacht ook al dat op een matte lak een wrap zou moeten hechten.. maar ik denk zo... mijn matte lak gaat moeilijk te onderhouden zijn en stel dat die lelijk wordt, dan kan ik na een paar jaar gewoon de wagen wrappen.

Maar voor ik hem koop wil ik echt uitsluitsel of het nu gewrapped kan worden of niet.. Zijn jullie zeker? @jlsoundlover?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asthenia Bekijk Berichten
                    ik zou graag een 6 reeks grancoupe kopen, in FROZEN BRONZE (dat is mat bruin)
                    Nu ik vraag mij af of ik deze wagen kan wrappen als ik de kleur beu ben?
                    Lees: Kan men een mat gespoten wagen nog wrappen? Of hecht een wrap daar niet op?
                    Persoonlijk zou ik het in dat geval anders doen. Neem een eenvoudig te onderhouden kleur en wrap hem daarna in het forzen bronze (of iets dat erbij aansluit).
                    Je mag niet vergeten dat matte lakken ENORM gevoelig zijn en erg moeilijk zijn in onderhoud. De minste imperfectie en je kan herspuiten. En dat herspuiten is dan opnieuw erg complex en krijg je nooit meer hetzelfde als het origineel.

Als je dus lijmresten moet verwijderen van je matte lak ga je volgens mij sowieso voor problemen komen te staan.

Comment

Een degelijke wrap heb je niet onder de €3000 excl. BTW.

1) Kwaliteits materiaal (Hexis, 3M, Avery) alleen al kost je ongeveer €1000. En dan hebben we nog geen minuut gewerkt.

2) Werkuren
                      - Voorbereiding: De wagen wassen, kleien, drogen en paint cleanen : kleine dag werk
                      (doe je de voorbereiding niet goed => je wrap zit vol met imperfecties. Zelf het stof uit de kieren, deuropeningen en motorruimte wordt aangetrokken door de folie en komt in de lijmlaag te zitten. Dit tekent zich af met allemaal puntjes in / onder de folie.)
                      - Demontage: Alle onderdelen, bumpers, rooster, klinken, sierlijsten, ... moeten worden gedemonteerd. Doe je dat niet zit je opnieuw met een inferieure kwaliteit waar de originele kleur overal zichtbaar zal zijn. Reken hiervoor een halve dag werk.
                      - Plakken: Dit doe je best met 2 man om zo de folie optimaal te kunnen manipuleren. Dit neemt snel 3 tot 4 dagen in beslag.
                      - Nabewerking: Alle wraps dienen na het wrappen volledig naverwarmd te worden uit overal dubbel gecheckt te worden. Doe je dat niet dan komt hij sowieso los. Wij zetten dan nog eens al onze wrap in de nanocoating om ze te bescherming tegen kalk, vliegen en vogelresten, ... (opnieuw een halve dag werk)

Dus je zit snel aan 5 mandagen werk. Reken zelf even uit wat dat normaal moet kosten per uur bij een kwaliteits vakman en samen met het materiaal je zit snel boven de €3000 excl. BTW waarvan ik sprak!

Om dan terug te komen op jouw opmerking over herspuiten.
                      Herspuiten kan je niet in een andere kleur doen anders moet je de wagen compleet strippen tot op de kas. Incl verwijderen van de motor want anders ga je daar de originele kleur nog zien doorkomen. Dat werkje alleen al is gewoon enkele duizenden euros.
                      Daarna kan je dus de wagen herspuiten in een andere kleur. Enkele duizenden euro's.
                      Eens die in de nieuwe kleur staat kan je beginnen met alle lakfouten eruit te halen. Opnieuw enkele duizenden euro's.

Reken dat een full respray (en dan doen we het nog niet op het niveau met demontage van alle onderdelen en motor) je snel 5000 tot 6000 euro excl. BTW kost.
                      Wil je het goed gedaan zien dan spreken we over een 15K tot 25k afhankelijk van de complexiteit.

Wrappen is dus in sommige gevallen een leuke en betaalbare methode om je wagen een andere kleur of look te geven. Opnieuw rekening houdend met de beperkingen van het wrappen met folie tov. herspuiten.
                      Last edited by ; 15/10/2013, 14:55.

Comment

@Wax-it U wrap van 3000euro exclusief houd ook niet in dat de motor eruit word gehaald en volledig gestript . Alleen de buitenkant laten spuiten lukt voor 2000euro.

Comment

@Wax-it U wrap van 3000euro exclusief houd ook niet in dat de motor eruit word gehaald en volledig gestript . Alleen de buitenkant laten spuiten lukt voor 2000euro.
                          Ja, maar opnieuw, dat is dan enkel in dezelfde kleur als de originele, en ik blijf erbij dat dat niet deftig kan onder de 5 a 6k, wat toch dubbel is van wat een wrap kost.
                          Die wrap kan je dan nog eens op een dagje ongedaan maken

Dus zoals ik aangaf, het is in sommige gevallen een leuke en betaalbare methode om je wagen een andere kleur of look te geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Naar gelang wat je wilt hebben kan je meerdere laagjes van die gloss erop spuiten.
                            Gewone lak vraagt ook onderhoud als je die in goede staat wilt houden.
                            Ge krijgt plasti-dip nooit zo glanzend als gewone lak, heb mij er genoeg over geinformeert want twijfelde hier ook nog over.
                            Met de Glossifier erover is het wel een stuk makkelijker te onderhouden. Ik heb gewoon mat gepakt en is snel vuil, kruipt in de poriën.. opzich niks erg maar vraagt meer onderhoud dan gewone lak .
                            Het wassen gaat dan weer vlot, gewone hoge druk niks nodig van spons ofzo gewoon achteraf met een zeemvel drogen en klaar. (Ook zéér zwak voor kalk!!)
                            Maar 1h hete zon erop en vogeluitwerpselen = Grote vlek

Comment

leuk alternatief voor wrap ?

Comment

Ik vraag me altijd af: als je na een paar jaar die wrap verwijdert, ga je dan nergens lakschade hebben?
                                Hetzelfde met plastidippen van velgen: ook nergens schade als je die verwijdert?

Comment

Wat ik me afvraag bij wrapping van auto's.
                                  Men gebruikt mesjes om de folie af te snijden, enkel snijden ze hier toch altijd wel ietwat door je lak (vernislaag).

Na verwijdering van de wrap moet dit toch zichtbaar zijn?

Comment

Working...
                                  X