Sinds maart dit jaar heeft mijn vrouw een Audi A4 Allroad 2.0 TFSI Quattro.
Het verbruik was sinds het begin aan de serieus hoge kant, 12 à 13 liter/100km terwijl de fabrieksopgaven 7,5 gemiddeld zeggen, we doen wel veel korte afstanden (thuisverpleging) maar toch.
Nu heeft de wagen + 7000 km op de teller en het verbruik is nog altijd hetzelfde, + 400 km en de bak is leeg, echt niet normaal.
Ik had dit al enkele keren aangehaald bij onze concessiehouder en zij stelden mij voor om het verbruik volgens de boorcomputer te vergelijken met het reëel verbruik als ik getankt had, dit klopte als een bus.
14 dagen geleden heb ik de wagen binnengebracht bij de concessiehouder om dit probleem eens na te kijken.
De dag voordien keek ik toevallig naar het oliepeil op het MMI scherm en daar stond de melding: gelieve olie af te tappen. Dit vond ik zeer verontrustend!
Ik heb dit gemeld en ze gingen het bekijken. 's Avonds kreeg ik telefoon van de garage met als mededeling dat er geen meter meer met de wagen mocht gereden worden, er zat namelijk 2 à 3 liter teveel olie in het carter vermengd met benzine!
Ze hebben dit probleem doorgestuurd naar de technische dienst van Audi en het heeft vervolgens tot vorige week dinsdag gestuurd eer dat ik antwoordt heb gekregen. Van service gesproken!!!
Ondertussen hadden we ook als eens het probleem voorgelegd bij mensen met kennis van zaken. Deze vertelden ons unaniem dat de motor al die tijd een slechte smering had gekregen door de verdunde olie waardoor er beschadigingen waren opgetreden die vroeg of laat boven water zouden komen. Ze raden mij aan om een nieuwe motor te eisen aangezien de motor nog maar 7000 km had.
De uiteindelijke oplossing van de technische dienst was: injectoren controleren en zuiver maken, olie vervangen en de klant vervolgens 1000 km laten rijden, dan terug binnen komen om alles na te kijken.
We zijn hier dus niet mee akkoord gegaan, we zijn diezelfde avond ons beklag nog gaan doen bij de concessiehouder. Zij vertelden ons dat ze zelf geen initiatief konden nemen omdat het een garantiegeval was maar dat we een mail moesten sturen naar de dienst na verkoop van Audi met onze eisen. We moesten daarin zeker melden: graag een antwoord binnen de 24 uur!
Ik kan jullie zeggen, tot op dit moment heb ik nog altijd geen antwoordt gehad op die mail (1 week later).
De concessiehouder heeft uiteindelijk vorige week zelf contact opgenomen met de dienst na verkoop en zij gaven de opdracht om een compressie- en lektest uit te voeren om eventuele schade aan te tonen want volgens hun is er geen schade.
Deze test hebben ze gisteren uitgevoerd en deze was normaal.
De injectoren zijn wel aan de zwarte kant wat niet normaal is voor een wagen met 7000 km.
Ze gaan ze nu morgen proper maken met een ultrasoon toestel, olie wisselen en vervolgens de klant er 1000 km mee laten rijden.
Daarmee zou volgens Audi het brandstofverbruik zakken en het probleem met benzine in de olie opgelost zijn, DIKKE BULLSHIT NOEM IK DAT !!!
Dit is totaal geen oplossing want ze hebben nog altijd geen oorzaak van het probleem gevonden.
Vorige week hadden we ook een gesprek gevraagd met de districtverantwoordelijke van Audi België maar tot op vandaag heb ik daar nog niks van gehoord. De klantendienst van Audi gaat mij al 2 dagen contacteren volgens de concessiehouder maar hiervan heb ik ook nog altijd niks gehoord!!! Audi en service naar de klant toe: 0,0 !!!
De leasingmaatschappij hebben we ook al ingelicht ondertussen, hopelijk kunnen zij wat druk zetten bij Audi.
In ieder geval, onze eisen blijven toch hetzelfde, een nieuwe motor of 5 jaar totaalgarantie op de motor en zolang we deze voorwaarden niet krijgen, weigeren we terug met de wagen te rijden.
PS: dit is al onze 3de Audi met motorproblemen, mijne A5 van 2008: hogedrukpomp defect op 7000 km, wagen + 5 weken in de garage gestaan (onder garantie). Hogedrukmpomp bij mijn vrouw hare vorige A4 Avant (2009) defect op 60000 km, wagen + 14 dagen in de garage gestaan + de werkuren voor onze rekening. En nu dit!
Het verbruik was sinds het begin aan de serieus hoge kant, 12 à 13 liter/100km terwijl de fabrieksopgaven 7,5 gemiddeld zeggen, we doen wel veel korte afstanden (thuisverpleging) maar toch.
Nu heeft de wagen + 7000 km op de teller en het verbruik is nog altijd hetzelfde, + 400 km en de bak is leeg, echt niet normaal.
Ik had dit al enkele keren aangehaald bij onze concessiehouder en zij stelden mij voor om het verbruik volgens de boorcomputer te vergelijken met het reëel verbruik als ik getankt had, dit klopte als een bus.
14 dagen geleden heb ik de wagen binnengebracht bij de concessiehouder om dit probleem eens na te kijken.
De dag voordien keek ik toevallig naar het oliepeil op het MMI scherm en daar stond de melding: gelieve olie af te tappen. Dit vond ik zeer verontrustend!
Ik heb dit gemeld en ze gingen het bekijken. 's Avonds kreeg ik telefoon van de garage met als mededeling dat er geen meter meer met de wagen mocht gereden worden, er zat namelijk 2 à 3 liter teveel olie in het carter vermengd met benzine!
Ze hebben dit probleem doorgestuurd naar de technische dienst van Audi en het heeft vervolgens tot vorige week dinsdag gestuurd eer dat ik antwoordt heb gekregen. Van service gesproken!!!
Ondertussen hadden we ook als eens het probleem voorgelegd bij mensen met kennis van zaken. Deze vertelden ons unaniem dat de motor al die tijd een slechte smering had gekregen door de verdunde olie waardoor er beschadigingen waren opgetreden die vroeg of laat boven water zouden komen. Ze raden mij aan om een nieuwe motor te eisen aangezien de motor nog maar 7000 km had.
De uiteindelijke oplossing van de technische dienst was: injectoren controleren en zuiver maken, olie vervangen en de klant vervolgens 1000 km laten rijden, dan terug binnen komen om alles na te kijken.
We zijn hier dus niet mee akkoord gegaan, we zijn diezelfde avond ons beklag nog gaan doen bij de concessiehouder. Zij vertelden ons dat ze zelf geen initiatief konden nemen omdat het een garantiegeval was maar dat we een mail moesten sturen naar de dienst na verkoop van Audi met onze eisen. We moesten daarin zeker melden: graag een antwoord binnen de 24 uur!
Ik kan jullie zeggen, tot op dit moment heb ik nog altijd geen antwoordt gehad op die mail (1 week later).
De concessiehouder heeft uiteindelijk vorige week zelf contact opgenomen met de dienst na verkoop en zij gaven de opdracht om een compressie- en lektest uit te voeren om eventuele schade aan te tonen want volgens hun is er geen schade.
Deze test hebben ze gisteren uitgevoerd en deze was normaal.
De injectoren zijn wel aan de zwarte kant wat niet normaal is voor een wagen met 7000 km.
Ze gaan ze nu morgen proper maken met een ultrasoon toestel, olie wisselen en vervolgens de klant er 1000 km mee laten rijden.
Daarmee zou volgens Audi het brandstofverbruik zakken en het probleem met benzine in de olie opgelost zijn, DIKKE BULLSHIT NOEM IK DAT !!!
Dit is totaal geen oplossing want ze hebben nog altijd geen oorzaak van het probleem gevonden.
Vorige week hadden we ook een gesprek gevraagd met de districtverantwoordelijke van Audi België maar tot op vandaag heb ik daar nog niks van gehoord. De klantendienst van Audi gaat mij al 2 dagen contacteren volgens de concessiehouder maar hiervan heb ik ook nog altijd niks gehoord!!! Audi en service naar de klant toe: 0,0 !!!
De leasingmaatschappij hebben we ook al ingelicht ondertussen, hopelijk kunnen zij wat druk zetten bij Audi.
In ieder geval, onze eisen blijven toch hetzelfde, een nieuwe motor of 5 jaar totaalgarantie op de motor en zolang we deze voorwaarden niet krijgen, weigeren we terug met de wagen te rijden.
PS: dit is al onze 3de Audi met motorproblemen, mijne A5 van 2008: hogedrukpomp defect op 7000 km, wagen + 5 weken in de garage gestaan (onder garantie). Hogedrukmpomp bij mijn vrouw hare vorige A4 Avant (2009) defect op 60000 km, wagen + 14 dagen in de garage gestaan + de werkuren voor onze rekening. En nu dit!
Comment