Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorproblemen Audi A4 Allroad 2.0 TFSI Quattro met 7000 km

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Motorproblemen Audi A4 Allroad 2.0 TFSI Quattro met 7000 km

    Sinds maart dit jaar heeft mijn vrouw een Audi A4 Allroad 2.0 TFSI Quattro.
    Het verbruik was sinds het begin aan de serieus hoge kant, 12 à 13 liter/100km terwijl de fabrieksopgaven 7,5 gemiddeld zeggen, we doen wel veel korte afstanden (thuisverpleging) maar toch.
    Nu heeft de wagen + 7000 km op de teller en het verbruik is nog altijd hetzelfde, + 400 km en de bak is leeg, echt niet normaal.
    Ik had dit al enkele keren aangehaald bij onze concessiehouder en zij stelden mij voor om het verbruik volgens de boorcomputer te vergelijken met het reëel verbruik als ik getankt had, dit klopte als een bus.
    14 dagen geleden heb ik de wagen binnengebracht bij de concessiehouder om dit probleem eens na te kijken.
    De dag voordien keek ik toevallig naar het oliepeil op het MMI scherm en daar stond de melding: gelieve olie af te tappen. Dit vond ik zeer verontrustend!
    Ik heb dit gemeld en ze gingen het bekijken. 's Avonds kreeg ik telefoon van de garage met als mededeling dat er geen meter meer met de wagen mocht gereden worden, er zat namelijk 2 à 3 liter teveel olie in het carter vermengd met benzine!
    Ze hebben dit probleem doorgestuurd naar de technische dienst van Audi en het heeft vervolgens tot vorige week dinsdag gestuurd eer dat ik antwoordt heb gekregen. Van service gesproken!!!
    Ondertussen hadden we ook als eens het probleem voorgelegd bij mensen met kennis van zaken. Deze vertelden ons unaniem dat de motor al die tijd een slechte smering had gekregen door de verdunde olie waardoor er beschadigingen waren opgetreden die vroeg of laat boven water zouden komen. Ze raden mij aan om een nieuwe motor te eisen aangezien de motor nog maar 7000 km had.
    De uiteindelijke oplossing van de technische dienst was: injectoren controleren en zuiver maken, olie vervangen en de klant vervolgens 1000 km laten rijden, dan terug binnen komen om alles na te kijken.
    We zijn hier dus niet mee akkoord gegaan, we zijn diezelfde avond ons beklag nog gaan doen bij de concessiehouder. Zij vertelden ons dat ze zelf geen initiatief konden nemen omdat het een garantiegeval was maar dat we een mail moesten sturen naar de dienst na verkoop van Audi met onze eisen. We moesten daarin zeker melden: graag een antwoord binnen de 24 uur!
    Ik kan jullie zeggen, tot op dit moment heb ik nog altijd geen antwoordt gehad op die mail (1 week later).
    De concessiehouder heeft uiteindelijk vorige week zelf contact opgenomen met de dienst na verkoop en zij gaven de opdracht om een compressie- en lektest uit te voeren om eventuele schade aan te tonen want volgens hun is er geen schade.
    Deze test hebben ze gisteren uitgevoerd en deze was normaal.
    De injectoren zijn wel aan de zwarte kant wat niet normaal is voor een wagen met 7000 km.
    Ze gaan ze nu morgen proper maken met een ultrasoon toestel, olie wisselen en vervolgens de klant er 1000 km mee laten rijden.
    Daarmee zou volgens Audi het brandstofverbruik zakken en het probleem met benzine in de olie opgelost zijn, DIKKE BULLSHIT NOEM IK DAT !!!

    Dit is totaal geen oplossing want ze hebben nog altijd geen oorzaak van het probleem gevonden.

    Vorige week hadden we ook een gesprek gevraagd met de districtverantwoordelijke van Audi België maar tot op vandaag heb ik daar nog niks van gehoord. De klantendienst van Audi gaat mij al 2 dagen contacteren volgens de concessiehouder maar hiervan heb ik ook nog altijd niks gehoord!!! Audi en service naar de klant toe: 0,0 !!!
    De leasingmaatschappij hebben we ook al ingelicht ondertussen, hopelijk kunnen zij wat druk zetten bij Audi.

    In ieder geval, onze eisen blijven toch hetzelfde, een nieuwe motor of 5 jaar totaalgarantie op de motor en zolang we deze voorwaarden niet krijgen, weigeren we terug met de wagen te rijden.

    PS: dit is al onze 3de Audi met motorproblemen, mijne A5 van 2008: hogedrukpomp defect op 7000 km, wagen + 5 weken in de garage gestaan (onder garantie). Hogedrukmpomp bij mijn vrouw hare vorige A4 Avant (2009) defect op 60000 km, wagen + 14 dagen in de garage gestaan + de werkuren voor onze rekening. En nu dit!

  • #2
    Heeft dit iets met een slechte carterontluchting/carterventilatie te maken?

    Comment


    • #3
      Een oplossing of oorzaak ken ik niet, wel vind ik het vreemd om terug een Audi te kopen bij 2 eerdere slechte ervaringen.

      En ik blijf erbij dat als ge een probleemloze motor wilt men beter een atmosferische benzine koopt. Helaas is het aanbod daarvan serieus aan het slinken en bieden een hoop autofabrikanten ze niet meer aan en worden vervangen door kleinere turbomotoren onder de dictatuur van de CO2-uitstoot.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Een oplossing of oorzaak ken ik niet, wel vind ik het vreemd om terug een Audi te kopen bij 2 eerdere slechte ervaringen.

        En ik blijf erbij dat als ge een probleemloze motor wilt men beter een atmosferische benzine koopt. Helaas is het aanbod daarvan serieus aan het slinken en bieden een hoop autofabrikanten ze niet meer aan en worden vervangen door kleinere turbomotoren onder de dictatuur van de CO2-uitstoot.
        Ik ben persoonlijk naar een ander merk gegaan maar mijn vrouw wou niks anders dan Audi, nu weet ze natuurlijk ook beter!

        Comment


        • #5
          Dat benzine zich in de carter vermengt met de smeerolie spreekt boekdelen : dit is typisch van een poreuse of lekkende cylinderkop of pakking
          Daar de wagen geleased wordt, zou ik weigeren de wagen verder te gebruiken, met als reden dat het niet aan de klant-huurder is de kosten van een defekt (in casu een abnormaal hoog verbruik) te dragen
          Zo wordt het probleem verplaatst naar de lease-firma, deze is in se de eigenaar van het voetuig

          Comment


          • #6
            service at audi.de mail die even in het engels die zijn echt hulpvaardig en zo kom je misschien wel bij de juist persoon terecht.
            (en ik moet zeggen dat je via ingolstadt veel meer gedaan krijgt dan van dieteren)

            Vorige woensdag een mail gestuurd vrijdagmorgen bellen ze mij uit mijn bed gisteren alweer ze zijn er wel met bezig en ze laten u ook uw kant van het verhaal doen ze leven zicht wel in in de situaties hoewel in mijn geval het deksel wel op de neus zal krijgen maar ik kan maar proberen natuurlijk. En moest het lukken
            Dieteren - ik
            0-1
            Last edited by verbatim2; 18/09/2013, 02:01.
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              dieteren hun service trekt op weinig. al veel horrorverhalen van gehoord, op hen moet je niet rekenen
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

              Comment


              • #8
                Ik zie niet in waarom je niet zou meewerken met de concessiehouder. Wat kan je verliezen door 1000km met de wagen te rijden en hem dan weer binnen doen zodat ze kunnen kijken of alles in orde is? Als de compressie-en lektest in orde zijn dan zijn de motorblok en de injectoren in principe in orde. Het is niet omdat "mensen met kennis van zaken" op basis van een mondelinge beschrijving beweren dat de motor in de soep is gedraaid dat dit effectief zo is. Hedendaagse motoren zijn zeer sterk en kunnen heel wat hebben.

                Wat betreft de afhandeling van dergelijk garantiegeval heb je natuurlijk wel degelijk reden tot klagen maar dat is iets wat veel mensen zeer goed weten: de service van Audi in België trekt op niks.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  de service van Audi in België trekt op niks.
                  En die lijn kan je doortrekken naar 90% van de Belgische bedrijven, echt te zot voor woorden wat je als consument allemaal meemaakt...
                  Is misschien omdat we met ons bedrijf sterk de nadruk leggen op dienstverlening, dat het eens te meer opvalt hoe bedrijven zo stupide omgaan met klanten.
                  Laatste wat ik meemaakte bij Audi, was dat ik onder mijn voeten kreeg omdat ik geen 0.5liter (!) getankt had met de vervangwagen.
                  Wist niet eens dat ik een halve liter kon tanken (had nog geen 15km gereden), & daarbij, daartegenover stond een kleine onderhoudsbeurt van 400 euro.
                  Ik doe mijn verhaal via mail aan de zaakvoerder, die doet niet eens de moeite om te antwoorden.
                  Net zoals ze daar niet eens de moeite doen om een auto te verkopen, nooit vraagt er iemand wat als ik in de showroom rondloop, dan moet je niet verschieten dat ik m'n auto elders koop waar ze me wel als (potentiële) klant behandelen.

                  Nuja frustraties, frustraties...
                  aan topic-starter, ik vind de eisen die je stelt al wel meteen zeer hoog, wellicht zit je eveneens met gecumuleerde frustraties, wat wel te begrijpen is.
                  Het vervelende van de zaak is dat je nooit zult weten of de motor echt schade opgelopen heeft, zonder ermee te blijven rijden en dus op z'n minst die 1000km te doen.

                  Comment


                  • #10
                    Dit is dus een algemeen probleem waarmee de rechtbanken uiteindelijk een grote achterstand oplopen. Veel rechtzaken zouden kunnen vermeden worden indien men wat meer commercieel aangelegd is, en de zaken probeert op te lossen ipv te ontkennen. Uiteindelijk is een klant, als hij niet gehoord wordt, alleen nog een winstobject.
                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                    Comment


                    • #11
                      Nogmaals, ik begrijp niet goed dat de gebruiker-huurder van de wagen zich druk maakt over een probleem dat de leasemaatschappij dient op te lossen als eigenaar van de auto
                      De huurder betaalt maandelijks een bedrag om een wagen te gebruiken die overeenstemt met de eigenschappen die in de catalogus beschreven zijn, verbruik inbegrepen
                      Maakt dit een probleem, dan gaat de wagen terug naar de leasemaatschappij, en heeft de gebruiker het recht om een vervangwagen van dezelfde categorie te eisen
                      Al het gedoe is dan voor de leasemaatschappij, de huurder hoeft daar geen tijd in te steken
                      De enige omstandigheid waarin de huurder zich wel hoeft te bekommeren met de zaak is dat hij de wagen na afloop van het contract ging overnemen

                      Comment


                      • #12
                        Verbruik kan je weinig over zeggen.
                        Als dit korte ritten zijn en veel stad denk ik dat je dicht bij zo een verbruik komt.

                        Comment


                        • #13
                          voor een reeel verbruik moet je de verbruiksmonitor resetten en 100km autostrade doen aan 120-125 op cruise control
                          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                          Comment


                          • #14
                            Wat dient verklaard te worden is hoe en langs welke weg benzine de smeerolie in de carter zodanig kon verdunnen dat de oliepijl steeg...

                            Comment


                            • #15
                              Wordt het na 3 Audi's met motorproblemen niet eens tijd om naar een ander merk te zien? Zeker als er kosten door u moeten betaald worden. (garantie tot daar aan toe dan ... )

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Wat dient verklaard te worden is hoe en langs welke weg benzine de smeerolie in de carter zodanig kon verdunnen dat de oliepijl steeg...
                                correct!

                                onderhoud en reiniging van dingen is enkel de symptomen verhelpen.
                                je moet de oorzaak van het probleem weten.
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                  voor een reeel verbruik moet je de verbruiksmonitor resetten en 100km autostrade doen aan 120-125 op cruise control

                                  en dan?

                                  als je dan weer gewoon gaat rijden gaat verbruik weer naar 12+ liter ???
                                  en dan sta je daar!

                                  Comment


                                  • #18
                                    En dan merk je hoe optimistisch het normverbruik is.
                                    Dat verbruik lijkt me hier oorzaak noch gevolg van het probleem. Benzine + quattro + stadsverkeer = hoger verbruik.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                                      En dan merk je hoe optimistisch het normverbruik is.
                                      Dat verbruik lijkt me hier oorzaak noch gevolg van het probleem. Benzine + quattro + stadsverkeer = hoger verbruik.
                                      Zou kunnen, idem met diesel + quattro + stadsverkeer... als de motor nog koud staat stijgt het verbruik >14 liter (met fluwelen rechtervoet).
                                      Pas met opgewarmde motor, kan je eens proberen in de buurt van dat normverbruik te komen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk Berichten
                                        Ze gaan ze nu morgen proper maken met een ultrasoon toestel, olie wisselen en vervolgens de klant er 1000 km mee laten rijden.
                                        @Audi A5: En? Begonnen aan die 1000km?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X