Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Motorproblemen Audi A4 Allroad 2.0 TFSI Quattro met 7000 km
Buiten de motorproblemen gesproken is het hoge verbruik vrij normaal waarvoor de wagen hier gebruikt wordt. De wagen en de motorisatie lijken me niet ideaal voor een thuisverpleegkundige.
als je dan weer gewoon gaat rijden gaat verbruik weer naar 12+ liter ???
en dan sta je daar!
bij 100km met warme motor kun je vergelijken met andere wagens, onder goede omstandigheden, en dan zien of dit sterk afwijkt of niet
in't stad rondrijden verbruikt sowieso veel meer, kun je niets aan doen
Ik heb ooit een auto geweten waar er ook benzine bij de olie zat, reden: nooit verder gereden dan 1km.
Zeg totaal niet dat t daaraan ligt maar er zijn meerdere oorzaken mogelijk.
Normaal gezien verdampt de benzine toch eens de motor warm is?
Wat zijn uw dagelijkse km's? (bij mijn saab 9000 zat er condenswater in de olie, ook van te korte afstanden)
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
En dan merk je hoe optimistisch het normverbruik is.
Dat verbruik lijkt me hier oorzaak noch gevolg van het probleem. Benzine + quattro + stadsverkeer = hoger verbruik.
Door Europa worden de constructeurs verplicht een lage co2 te behalen dus een laag verbruik.
En ik ben zeer blij dat ze het normverbruik zo laag op papier krijgen want wij als consument moeten wel de BIV betalen hé en 10gram co2 kan 1000 euro zijn hoor zeker vanaf 180a200gram.
Verbruik binnen bebouwde kom: 9L doe daar 33% bij en je zit aan 12L
Want zo een CO2 test 0-100 doen ze gerust 1minuut over ipv 8seconden.
Ik heb ooit een auto geweten waar er ook benzine bij de olie zat, reden: nooit verder gereden dan 1km.
Zeg totaal niet dat t daaraan ligt maar er zijn meerdere oorzaken mogelijk.
Normaal gezien verdampt de benzine toch eens de motor warm is?
Wat zijn uw dagelijkse km's? (bij mijn saab 9000 zat er condenswater in de olie, ook van te korte afstanden)
Belangrijk is ook hoeveel km's rijden we aan één stuk . vb. 15 km aan één stuk of 15 x 1 km per dag is een groot verschil voor de motor.
Onlangs zat ik in de zelfde situatie. Rap even 1000km gemaakt in het weekend, resultaat, onmerkbaar verschil in Olieniveau.
Als ge duizend km rijdt op een dag of weekend dan draait uw motor meer als 95% warm. Ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat het olieniveau bij de allroad gelijk zal blijven en het verbruik zal genormaliseerd zijn tijdens de 1000 km rit na al de testen die ze reeds hebben gedaan (compressie/lektest).
12liter/100km voor allroad 2.0TFSI in dorps/stadsverkeer die misschien nooit echt op temperatuur komt lijkt me niet zo onmogelijk.
Hoe het komt dat een koude motor benzine/diesel lekt naar carter weet ik ook niet. Het is wel een soort van bekend gegeven. Mss voor meer smering/verbrandingswarmte tijdens koudlopen en wordt het elektronisch gestuurd?
Ik heb er in elke geval ook last van, ik woon op 10 km van mijn werk.... . Tot voor kort woonde ik op 25 km van mijn werk en had ik er geen last van... .
Aan de andere kant moeten er toch veel mensen dit probleem hebben, moest enkel het koudlopen de oorzaak zijn?
heel spijtig verhaal. hopelijk vinden ze een oplossing en worden ze toch wat correcter naar u als klant toe
wat ik nog gekker vind, het is al je 3de met motorproblemen.... waarom blijven mensen tegenwoordig bij merken of producten waar ze niet tevreden van zijn? als meer en meer mensen dit niet doen heeft niemand nog een reden om in kwaliteit te blijven investeren. niemand kiest hier voor subaru's en andere super betrouwbare wagens maar klagen steen en been (terecht) over wat we wel al jaren kopen en duidelijk minder betrouwbaar is. echt bizar, ik heb alleszins mijn bmw motor weggedaan en een japanse gekocht en ben zo tevreden van die switch, gedaan met problemen en dure reparaties.
Hoe ging dan het spreekwoordelijke lichtje branden? Door het hoge verbruik?
Of kreeg je zoals de TS ook een melding van de boordcomputer?
Gewoon door oliepeil meermaals op een maand te meten.
Het verbruik moet echt geen halve liter op 100km stijgen om een ferm stijgend oliepeil te hebben.
off-topic:
Los daarvan, in Mei hebben ze de DPF kunstmatig gecleaned, en druksensor vervangen die kapot was.
Bij mijn wagen wijst het erop dat DPF en het softwarig matig een overmaat aan diesel inspuiten het probleem zal zijn. Dus een optie voor mij is het software matig en fysisch deleten ervan.
Er wordt in het onderzoek geen onderscheid gemaakt tussen de modellen maar in het geval van Audi maakt de Q7 een opvallend slechte beurt; 10 procent van de auto's kreeg te maken met motorproblemen, zo meldt Autotrust. Het betreft volgens de verzekeraar niet alleen de TSI's van de Volkswagen Groep maar ook de grotere diesels. Het merk Volkswagen eindigde met een schaderatio van 1,91 procent overigens net buiten de Top 10 van minst betrouwbare motorbouwers.
De Top 10 van Autotrust van meest betrouwbare motorbouwers (met daar achter het storingspercentage) ziet er als volgt uit:
Er wordt in het onderzoek geen onderscheid gemaakt tussen de modellen maar in het geval van Audi maakt de Q7 een opvallend slechte beurt; 10 procent van de auto's kreeg te maken met motorproblemen, zo meldt Autotrust. Het betreft volgens de verzekeraar niet alleen de TSI's van de Volkswagen Groep maar ook de grotere diesels. Het merk Volkswagen eindigde met een schaderatio van 1,91 procent overigens net buiten de Top 10 van minst betrouwbare motorbouwers.
De Top 10 van Autotrust van meest betrouwbare motorbouwers (met daar achter het storingspercentage) ziet er als volgt uit:
1. Honda 0,29
2. Toyota 0,58
3. Hyundai 0,70
4. Mercedes 0,84
5. Volvo 0,90
6. Lexus 0,99
7. Kia 1,08
8. Subaru 1,10
9. Fiat 1,17
10. Ford 1,25
De Top 10 van minst betrouwbare motorbouwers:
1. Audi 3,71
2. Alfa 3,26
3. Mini 2,51
4. Saab 2,49
5. Opel 2,46
6. Porsche 2,29
7. Peugeot 2,26
8. BMW 2,20
9. Seat 2,15
10. Renault 2,13
Als mijn vrouwtje een zelfstandige verpleegkundige was kocht ik voor haar een Honda Civic , ook gemakkelijker te parkeren dan een A4 ...
Deze namiddag hebben we eindelijk een gesprek gehad met de district-manager van Audi België.
We hebben ons verhaal kunnen doen en naar onze grote verbazing was hij zeer begripvol en luisterde hij echt naar onze uitleg en eisen.
Over het feit dat we nog altijd geen enkele reactie hadden gekregen op de mails was hij niet te spreken en dit ging hij zeker zo niet laten.
Een nieuwe motor is uitgesloten volgens hem omdat er tot nu toe geen schade is aangetoond (compressie- en druktest).
4 jaar extra garantie is wel mogelijk maar dit moet hij eerst voorleggen op de algemene vergadering van volgende week donderdag.
De mail van onze leasingmaatschappij had hij nog niet gelezen maar ik kan jullie verzekeren dat hij die zeker 4 keer gelezen heeft terwijl wij daar zaten.
De mail was inderdaad ook niet mals voor Audi en zeker niet voor Dieteren.
We hebben de auto terug meegenomen en tot onze grote verbazing is het verbruik op autostrade al gezakt met 2 liter ten opzichte van ervoor (We hebben enkel autostrade gedaan van de garage tot thuis).
Ze hebben nu enkel de injectoren gekuist en nieuwe olie op de motor gedaan. Na 1000 km moet ik terug binnen voor een nazicht of eerder indien ik terug een melding krijg van een te hoog oliepeil.
Hun gedacht is dat er een vuildeeltje in een injector is gekomen waardoor deze is blijven openstaan na het stilleggen van de motor. Omdat er dan nog altijd enkele seconden een druk van 1000 bar op de injectie staat blijft er benzine in de cilinder lopen. Deze benzine loopt vervolgens langs de cilinderwand naar het carter.
Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten, iets zullen ze toch moeten doen als compensatie want de leasingmaatschappij laat dit niet rusten.
Dat zal allemaal wel in orde komen. Ik dacht juist dat een leasing zorgde voor minder zorgen, neen dus
Had een hybride geen logischer keuze geweest voor veel start/stop-werk?
Comment