Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Motorproblemen Audi A4 Allroad 2.0 TFSI Quattro met 7000 km
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi A5 Bekijk BerichtenUpdate:
Deze namiddag hebben we eindelijk een gesprek gehad met de district-manager van Audi België.
We hebben ons verhaal kunnen doen en naar onze grote verbazing was hij zeer begripvol en luisterde hij echt naar onze uitleg en eisen.
Over het feit dat we nog altijd geen enkele reactie hadden gekregen op de mails was hij niet te spreken en dit ging hij zeker zo niet laten.
Een nieuwe motor is uitgesloten volgens hem omdat er tot nu toe geen schade is aangetoond (compressie- en druktest).
4 jaar extra garantie is wel mogelijk maar dit moet hij eerst voorleggen op de algemene vergadering van volgende week donderdag.
De mail van onze leasingmaatschappij had hij nog niet gelezen maar ik kan jullie verzekeren dat hij die zeker 4 keer gelezen heeft terwijl wij daar zaten.
De mail was inderdaad ook niet mals voor Audi en zeker niet voor Dieteren.
We hebben de auto terug meegenomen en tot onze grote verbazing is het verbruik op autostrade al gezakt met 2 liter ten opzichte van ervoor (We hebben enkel autostrade gedaan van de garage tot thuis).
Ze hebben nu enkel de injectoren gekuist en nieuwe olie op de motor gedaan. Na 1000 km moet ik terug binnen voor een nazicht of eerder indien ik terug een melding krijg van een te hoog oliepeil.
Hun gedacht is dat er een vuildeeltje in een injector is gekomen waardoor deze is blijven openstaan na het stilleggen van de motor. Omdat er dan nog altijd enkele seconden een druk van 1000 bar op de injectie staat blijft er benzine in de cilinder lopen. Deze benzine loopt vervolgens langs de cilinderwand naar het carter.
Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten, iets zullen ze toch moeten doen als compensatie want de leasingmaatschappij laat dit niet rusten.
Beetje laat nu, maar wat je eventueel ook had kunnen doen, is even langsgaan bij een goede chiptuner. Zij gaan je direct veel meer kunnen vertellen over je motor en aanhorigheden. Met die gegevens in je hand klop je dan best inderdaad aan bij een district manager als je bij je dealer geen gehoor krijgt.
Succes en veel geluk verder met de mooie A4 Allroad.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Nogmaals een update!
We zijn de wagen weer kwijt, vandaag al 6 weken ondertussen.
Na het reinigen van de injectoren vorige keer moesten we 1000 km rijden en terug binnenkomen voor een nazicht.
We hebben + 1200 km gereden en op een gegeven ochtend kwam de melding " olie aftappen aub" in het menu van het oliepeil.
Onmiddellijk terug naar de garage gereden en daar stelde ze vast dat het oliepeil 1 cm boven het max stond.
De garage heeft vervolgens contact opgenomen met de technische dienst en zij hebben het probleem weer doorgestuurd naar Duitsland.
Ondertussen hebben we een A4 Allroad 2.0 Tdi als vervangwagen gekregen van Audi België.
De garage heeft verschillende testen moeten uitvoeren en ze stelde vast dat er in 2 cilinders onverbrande brandstof buiten ging, dit hebben ze gemeld aan Audi Duitsland en dan hebben ze 2 weken op een antwoord moeten wachten, uiteindelijk kregen ze de opdracht om de 4 injectoren te vervangen + de brandstofpomp.
Dit hebben ze gedaan en vervolgens hebben ze zelf 400 km test gereden.
Vervolgens het oliepeil nagemeten en het peil stond weer 0,5 cm boven het maximum.
Terug contact opgenomen met de technische dienst en zij hebben de opdracht gegeven om de wagen in Kortenberg (hoofdzetel) binnen te brengen.
Nu het straffe, de wagen kan pas naar Kortenberg op 18 december, de opdracht van de technische dienst is gegeven eind november (Zoveel onoplosbare problemen bij Audi?????)
Ondertussen heb ik ook vernomen dat onze vervangwagen nog gereserveerd is voor ons tot 16 januari, ben benieuwd of ze die deadline gaan halen!
Er komt gewoon geen einde aan de ellende, de oplossing is gewoon simpel: een nieuwe motor!!!
Maar ja, dit kan blijkbaar niet bij Audi!!!
Ik hou jullie op de hoogte!
Comment
-
je hoort bijna niks anders van audi tegenwoordig dus ik kan er wel inkomen dat ze niet telkens een nieuwe motor in een wagen gaan steken. mijn collega is zijn A6 uiteindelijk 9 weken kwijt geweest en heeft al die tijd in een A3tje mogen rondrijden. audi heeft ook vrij weinig details van het mankement vrij gegevenlets have some more member berries
Comment
-
de motor zal mss wel schade hebben opgelopen door de verontreinigde olie en zou dan mss wel moeten vervangen worden maar de motorische hardware zal wel de oorzaak niet zijn hé. Kan bvb ook een bedradingsprobleem zijn of dergelijkeBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Damn hopelijk komt dit snel inorde man!2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Ik heb ooit iets gelijkaardig gehad met een dieselmotor.
Verbruik ca 40% te hoog (12l ipv 8l gemiddeld op Spritmonito), en 25% vermogensverlies.
Uiteindelijk bleek het ook een lekkende injector te zijn.
Het zou ook een haperende ontsteking kunnen zijn bij een benzinemotor. Stel dat één cilinder boven de 2000t/min geen vonk meer krijgt...
Je geeft wat meer gas, verbruikt wat meer, en de benzine zal deels verdampen en weggaan via de uitlaat, en de rest loopt de motor in, om zich met de olie te vermengen.
Als je dan genoeg pk's hebt, zal je dat niet makkelijk merken, tenzij op een vermogenbank, of door de top eens te testen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenJe had ze al lang in gebreke moeten stellen in plaats van zo geduldig te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenJe had ze al lang in gebreke moeten stellen in plaats van zo geduldig te zijn.
Een stroeve communicatie, een hoop stress en een relatie minder.
De garage doet zijn best om het probleem op te lossen en de klant krijgt een degelijke vervangwagen.
Fijn is anders, dat zeker! Maar de klant krijgt toch service...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenEn wat bereik je dan?
Een stroeve communicatie, een hoop stress en een relatie minder.
De garage doet zijn best om het probleem op te lossen en de klant krijgt een degelijke vervangwagen.
Fijn is anders, dat zeker! Maar de klant krijgt toch service...
Wat krijgt ge als ge de mensen te veel vertrouwt? Dan spelen ze met uw voeten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenNope. Wat ge dan krijgt is een oplossing ... omdat ze moeten.
Wat krijgt ge als ge de mensen te veel vertrouwt? Dan spelen ze met uw voeten.
Comment
-
PS: dit is al onze 3de Audi met motorproblemen, mijne A5 van 2008: hogedrukpomp defect op 7000 km, wagen + 5 weken in de garage gestaan (onder garantie). Hogedrukmpomp bij mijn vrouw hare vorige A4 Avant (2009) defect op 60000 km, wagen + 14 dagen in de garage gestaan + de werkuren voor onze rekening. En nu dit![/QUOTE]
Begrijp niet waarom je dat merk dan blijft kopen. Ik heb tot nu toe 1 BMW gehad met ernstige mankementen, had dit bij een tweede nog gebeurd had ik een ander merk gekozen, zeker weten!!!!1976 Porsche 924(verkocht)
2006 BMW Z4 2.2(verkocht)
2011 Volvo V60 T6 AWD
2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhij heeft het al een keer vermeld op de eerste pagina waarom
Ok overgelezen, mijn schuld.Veranderen van vrouw zou ik dan zeggen, twee kosten uitgespaard.
1976 Porsche 924(verkocht)
2006 BMW Z4 2.2(verkocht)
2011 Volvo V60 T6 AWD
2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)
Comment
-
Waarom mensen zoveel geld geven aan een Audi heb ik nooit begrepen.
Een kwalitatief product zou toch meer moeten zijn dan een schone buitenkant. Dit is niet de eerste die met een vrij nieuwe audi, met relatief zware motor, grote problemen heeft. Hun 'lichte' motoren zoals de 1.6 TDI zijn op zo'n grote schaal toegepast en uitontwikkeld dat kinderziektes er naderhand wel uit zijn.
Kwalitatieve merken die geen fortuin kosten:
Mazda, Toyota, Honda, Volvo..
Wil je meer power/luxe:
Lexus, BMW, Porsche (hoewel die laatste 2 ook geen toppers zijn qua storingsgevoeligheid).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenWaarom mensen zoveel geld geven aan een Audi heb ik nooit begrepen.
Een kwalitatief product zou toch meer moeten zijn dan een schone buitenkant. Dit is niet de eerste die met een vrij nieuwe audi, met relatief zware motor, grote problemen heeft. Hun 'lichte' motoren zoals de 1.6 TDI zijn op zo'n grote schaal toegepast en uitontwikkeld dat kinderziektes er naderhand wel uit zijn.
Kwalitatieve merken die geen fortuin kosten:
Mazda, Toyota, Honda, Volvo..
Wil je meer power/luxe:
Lexus, BMW, Porsche (hoewel die laatste 2 ook geen toppers zijn qua storingsgevoeligheid).
Ik ken iemand met een toyota RAV4 naft die al zo veel problemen heeft gehad met injectoren, pomp, ecu, cat, etc. Nu mag hij van toyota alleen nog maar bij shell gaan tanken ...
Plezant he ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenElk merk heeft zo zijn problemen. Vooral met commonrail diesels, en directe injectie naftjes.
Ik ken iemand met een toyota RAV4 naft die al zo veel problemen heeft gehad met injectoren, pomp, ecu, cat, etc. Nu mag hij van toyota alleen nog maar bij shell gaan tanken ...
Plezant he ...
Onze ervaringen met toyota zijn heel positief, zeker op de lange termijn, mijn beide ouders hebben er een van bj. 1998 en die wagens zijn nog steeds 100% betrouwbaar.
Comment
Comment