Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën Berlingo versus Renault Kangoo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citroën Berlingo versus Renault Kangoo

We zijn op het punt om een nieuwe wagen te kopen, bij verschillende merken langsgeweest en zowel bij Citroën Berlingo Multispace 1,6 hdI75 Man Vitamin als bij Renault Kangoo Zen Dci 75 krijgen we dezelfde prijs met dezelfde garantievoorwaarden.

Vraag is nu hoe betrouwbaar zijn deze merken? En welke is de beste van de 2? Zie hier mensen die één van deze 2 auto's hebben of hadden?

Want het is vooral belangrijk dat we binnen x aantal jaren niet constant naar de garage moet los van het feit of dit nu in garantie valt of niet.

Zijn er ook Japanse merken die zo'n soortgelijke auto in hun gamma hebben?

de nissan kubistar ? maar das de kangoo met een nissan badge

Comment

Ik weet dat die dci motoren van Renault heel betrouwbaar zijn. Door de samenwerking met Mercedes ontstond de Citan, die eigenlijk een Kangoo is. Ook vind je deze motor terug in Mercedes A classe, in Nissan (dankzij de alliantie), in Dacia die heel erg hoog aangeschreven staat qua betrouwbaarheid. De Citroen ken ik niet en kan ik me niet over uitspreken.

Comment

Al verschillende Renault Kangoo's versleten en nooit pannes gekend. Zowel Kangoo's van eerste als tweede generatie. Rijdt goed maar zeker niet sportief. De diesel 75pk vind ik op het randje van voldoende vermogen want het zijn zware, hoge en brede wagens. De meerprijs met de 90pk versie haal je er volgens mij snel uit door een wat lager verbruik.

De Citroën Berlingo ken ik onvoldoende om een mening te geven. Een vriend heeft een bestelversie bollen van de eerste generatie en ik heb daar totaal geen plaats achter het stuur. Waarschijnlijk ligt dat aan mijzelf...
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Ik weet dat die dci motoren van Renault heel betrouwbaar zijn. Door de samenwerking met Mercedes ontstond de Citan, die eigenlijk een Kangoo is. Ook vind je deze motor terug in Mercedes A classe, in Nissan (dankzij de alliantie), in Dacia die heel erg hoog aangeschreven staat qua betrouwbaarheid. De Citroen ken ik niet en kan ik me niet over uitspreken.
          How, da's enkel de 1.6 CDI in de nieuwe A klasse hoor...

Comment

ik heb een kango gehad van het werk (jaar of 5 terug), een 1.5dci met 69pk.
            is door de leasemaatschappij teruggenomen toen op 114 000km de 2de versnellingsbak kapot was (eerste gesneuveld op <70 000km). beide keren door renaul hersteld in garanty maar men baas was niet happy dat ik al 2keer binnen het jaar niet bij de klant geraakt met een nieuwe wagen.

ik had een gemiddeld verbruik van 4.1liter, dus had echt geen zware voet of vlotte rijstijl.

berlingo heb ik ook gehad, maar dat was een 1.9 platte diesel motor. geen problemen mee gehad. met mijn jumpy dan wel ambras, op 72km ging de servo niet meer (leiding lekte, hersteld in garanty) en wat electrische problemen met de dashboard gehad. als die schuin op de oprit stond, kreeg die water binnen langs de deur.
            met mijn clio 1.5dci 85pk heb ik veel electrische problemen gehad, met mijn megane 1.5dci 85pk ook wat electrische problemen en alweer met de bak miserie gehad (de schakelpook is verbonden met kabeltje en daar komt dan speling op waardoor je niet meer in versnellingen geraakt. ff bijstellen en je bent weer weg.

als ik dus moet kiezen, nooit meer renault.

rijd nu al 3jaar rond met een inmiddels 25jaar oude golf 2. superdegelijk en verkies die altijd boven een nieuwe franse auto.
            je moet er gewoon geluk mee hebben, heb collegas gehad die jaren reden met kangoos en nooit problemen hadden

Comment

Inderdaad, was verkeerd. Is de 1.6 dci in de A klasse. Mijn excuzes...

Comment

Vriend van mij heeft een Kangoo, iets meer dan jaar oud en versnellingsbak is ook al kapot.
                Garage wilde daar eigenlijk niet in tussenkomen, dus heeft hij een 2dehands bij goedkopere garage laten monteren.
                Heeft ook al verscheidene andere, kleinere prulletjes gehad.
                Betrouwbaarheid Renault lijkt me dus ook niet dat.
                Of dan een Citroen betrouwbaarder is...

Comment

En de manuele 180cdi in de A.

Comment

Mijn schoonouders hebben een Citroën Berlingo Multispace HDI 75pk. Ze hebben die nu 3,5 jaar en +/- 60 000 kms geloof ik zonder problemen. Zo'n Berlingo/Kangoo is voor mij een praktische, no-nonsense auto die je van A naar B brengt zonder meer. Comfortabel zou ik ze zeker niet noemen in vergelijking met andere merken/segmenten.

Comment

Blijkbaar is de aankoopprijs (waar sommigen zich blind opstaren en wat ik voor een deel ook kan begrijpen) een heel bepalend argument bij de keuze tussen ....

Als dit element overwegend bepalend is , zou ik me oriënteren bij DACIA. Lijkt me prijs/kwaliteit een goede optie in dat geval.

Kijk je evenwel naar de TCO (total cost of ownership) op langere termijn zou ik de franse aanbiedingen laten voor wat ze zijn.

Afgaande op onze ervaringen met diverse VAG produkten zou ik toch ook even informeren naar een VW Caddy. Wellicht duurder bij aankoop maar op termijn?

Nu alles hangt ervan af hoe intensief je dit voertuig gaat gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                        How, da's enkel de 1.6 CDI in de nieuwe A klasse hoor...
                        in de a zit de oude 1.5
                        de 1.6 is 130 pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Vriend van mij heeft een Kangoo, iets meer dan jaar oud en versnellingsbak is ook al kapot.
                          Of dan een Citroen betrouwbaarder is...
                          Ik ken iemand met een gloednieuwe Opel Mokka en die krijgt binnenkort al een nieuwe versnellingsbak......... en hij is niet de enige.

Mocht het je helpen :een collega van mij heeft jaaaaaaaren met zijn kango gereden ( en nog) naar het werk en gaat nu voor.........Citroën .

Kreeg betere voorwaarden en ging voor een extra lange laadvloer.

Comment

Voordeel van de Kangoo is wel dat deze nu afgeleid werd van de Scenic en in tegenstelling tot vroeger niet afgeleid werd van een bestelwagentje. Qua comfort voel je dit wel. Ik denk dat de horrorverhalen van kapotte versnellingsbakken wel vooral gaan over wagens uit de periode 2000 tot 2006. Hierna zou alles wel sterk verbeterd moeten zijn. Voor zover ik weet hoor je geen klachten over de laatste Kangoo. Renault deed in 2006 enorme inspanningen om de kwaliteit van de produkten te verbeteren. met succes want zelfs de Espace werd plots een superbetrouwbare wagen. Ik wil Renault niet verdedigen, maar het is het enige merk wat ik goed ken doordat ik jaren verkoper in een Renault garage was. En zo heb ik de evolutie op gebied van bedrijfszekerheid goed kunnen volgen. Als je nu bvb op het Renaultforum gaat lezen kom je heel weinig klachten tegen. Een aantal jaren geleden was dat totaal anders. Na een Espace tot volle tevredenheid te hebben verving ik die na ongeval door een Renault Latitude. Ik heb er vertrouwen in eerlijk gezegd. Als ik je nog een raad mag geven... ga met beide wagens eens rijden. En sta open voor het verschil in comfort. Net omdat kangoo afgeleid werd van een personenwagen...

Comment

Vergelijk die dacia maar eens met een kangoo , veel smaller hoor . Ken iemand die had dit jaar een nieuwe kia gekocht en de aflevering werd daags voordien afgeblazen wegens het moeten plaatsen van een nieuwe versnellingsbak .

Comment

't is niet omdat de berlingo is afgeleid van een bestelwagen dat die ook zo rijdt. Voor de bestelwagen wordt trouwens een apart afstelling van het onderstel genomen om zo zware lasten te kunnen dragen. De persoonsvariant is zachter afgeveerd en heeft van de klassieke springerigheid van een bestelwagen niets meer vandoen. Berlingo heeft ook voordeel dat deze 3 aparte zetels heeft achteraan en op die manier evenveel comfort geeft aan de achterste inzittenden, waar ze ook zitten. Ge moet ze trouwens allemaal niet vergelijken met een mpv want ja dan vallen ze zeker door de mand vooral op afwerkingsgebied en werkingsstilte. Maar waar ze wel goed in scoren is de hoeveelheid ruimte die ze aanbieden. Als ik nu achteraf kijk heb ik spijt dat we gegaan zijn voor een C4 picasso. Niet dat het een slechte auto is (verre van zelfs), maar als je kijkt naar het ruimteaanbod in de citroen berlingo/peugeot partner dan is dit zeker een voordeel als je met je gezin onderweg bent. En met de partner heb ik al verschillende malen kunnen rijden en die is me toch goed bevallen. Kies voor de 75pk versie daar deze een gedowntunende 110 pk is. Maw je kan zonder problemen door een chiptuner deze laten opwaarderen naar een hoger aantal pk's zonder schrik te moeten hebben voor stukken.
                                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  de nissan kubistar ? maar das de kangoo met een nissan badge
                                  Dit is volgens de site niet meer in aanbieding.

Comment

Heb een aantal jaren gereden met een berlingo, veel ruimte, maar dat is ook het enige positieve eraan. Heel veel stukken, er brandde altijd wel ergens een lampje. Ik hoorde toen zeggen dat renault-onderdelen wat duurder zijn en koos voor citroën. Rij nu een dik jaar met opel, ben supertevreden. Hij heeft geen distributieriem, maar distributieketting, wat ook scheelt in onderhoudskosten.

Comment

Im auto touring Vergleichstest (mehr Videos auf http://www.oeamtc.at/tv ) tritt der neue Fiat Doblo gegen Citroen Berlingo und Renault Kangoo an - jeweils in...

Comment

Ik ben nu eenmaal een Berlingo-fan dus mij moet je niet overtuigen, ik heb nog steeds mijn Berlingo 1.9D uit 1997 met op de klok 300.000km en bolt nog als nieuw en doe circa 1000km met een volle tank. Blok is nog nooit open geweest en buiten normale slijtage en enkele ongevallekes in mijn voordeel nog niks last mee gehad.

Ik heb er eigenlijk een andere grappige kijk op, een Berlingo is voor mooie mensen, en een Kangoo voor lelijke mensen
                                        Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Working...
                                        X