Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GSM in de auto...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Indrukwekkend hoe gedisciplineerd zowat iedereen hier is....
    Zo indrukwekkend dat ik moeite heb om het te geloven .

Ik zelf bel via bluetooth in mijn Sprinter, bel meestal uit verveling, doe dagelijks tussen de 200 en 300km, op den duur steekt dat wel eens tegen...
    Sms-en doe ik ook wel, maar op al die kilometers nog niet in de problemen gekomen, heb wel cruisecontrol, dus zowiezo blijf je constant rijden.
    En in de file neem ik al eens mijn tablet om mail te checken en het forum hier .

Het is inderdaad wel zo dat je niet handsfree bellers er soms van ver uithaalt, op het 1e vak aan 90km/h, denkende dat ze dan veiliger zijn maar hinderen dan wel dikwijls vrachtwagens.
    Anderzijds zie ik soms ook bellers die perfect normaal rijden, zal veel te maken heben met ervaring en talent zeker? Ik zie veel mensen heel onregelmatig rijden zonder dat ze bezig zijn met andere dingen. Soms denk ik van sommige dat ze een totaal gebrek aan enig rijtalent hebben .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Dus bobo, met een autobak mag je wel al GSM'd van je lijn afwijken en zonder kijken een zijstraat uitrijden, of begrijp ik het verkeerd?
      ja nee, maar of dat aan het handsfree zijnde ligt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ja nee, maar of dat aan het handsfree zijnde ligt
        Daar kan men over discussiëren natuurlijk, elke afleiding is verkeerd als je achter het stuur zit. Ik ben niet heiliger dan de paus maar de laatste tijd neemt dit verschijnsel, als je sommigen bezig ziet, toch wel afschrikwekkende vormen aan, veilig is anders...
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

sms gaat sowieso ni handsfree

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
            Ik kan er stenen kloten van krijgen, dat het dikwijls diegenen zijn met de dikke bakken (in BMW termen: X5/X6, 5-serie, ..) die ge met de gsm in hun handen of aan hun oor ziet rijden. Je zou toch denken dat als je een wagen van +60.000€ koopt, dat dan die 300€ voor de Bluetooth handsfree er ook nog wel vanaf kan...

Dat gezegd zijnde, betrap ik me er ook soms op dat ik snel een mailtje stuur met mn gsm al rijdende... Stressie leven en elke seconde telt. Niet goed van mij, ik weet het...
            Volgens mij heeft dit gedeeltelijk te maken met het feit dat deze wagens vaak een automatische transmissie hebben.
            Geeft je plots meer tijd en vrijheid om met iets anders bezig te zijn.

Comment

het probleem is niet op niveau van de bediening van een toestel, wel de geestelijke afleiding die ermee gepaard gaat
              als men zelf belt of smst is men niet meer even waakzaam op het verkeer
              als men met zijn volle kop (enkel) aan het sturen is, anticipeert men intuitief op de nakende manoeuvers van de andere wagens

Comment

sms gaat sowieso ni handsfree
                Toch wel (bijna) met het Ford Sync systeem worden SMS'en al voor gelezen via BT verbinding en Ford Radio (met gesproken commando "lees bericht"), en zelfs antwoorden zitten voorgeprogrammerd in het systeem. Dus SMS'en kan zeker zonder de telefoon aan te raken simpel via een paar drukken op de autoradio en stemcommando's....
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

o ja natuurlijk, en een ford zijn lay-out is al net zo moeilijk als het toetsenbord van de gsm

Comment

o ja natuurlijk, en een ford zijn lay-out is al net zo moeilijk als het toetsenbord van de gsm
                    Ervaringsdeskundige?
                    Stemcommando om uw sms voor te lezen is 1 druk op het midden van de knop op het stuur rechtsen dan zeggen "lees bericht" toch niet zo moeilijk en onlogisch.

En zoals voordien al geschreven ik SMS niet in de wagen als ik rijd, en de lay-out ja daar kun je een boompje over opzetten maar ik denk dat zoiets ook een stukje met ervaring (of het willen leren van het nieuwe systeem) te maken heeft.
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

waar blijft Ford_Power als het over Ford's gaat ?

Sommige systemen lezen inderdaad de SMS'en voor, mijn oude Blaupunkt-navi-met-zuignap deed dit ook al. Verstaanbaar, was een ander paar mouwen .
                      Voice-control is inderdaad een gemakkelijk ding. Ideaal zou een integratie van Siri zijn, en dat Siri ook nog een Vlaams zou leren klappen, gelijk de grote mensen.

Bellen in de auto, al dan niet handsfree, leidt sowieso af, en nog geen klein beetje. Ik geef toe dat ik al een paar keer een afrit gemist heb of een verkeerde straat ingedraaid, omdat ik er niet ten volle bij was (alhoewel met dit, zonder te bellen, maar mét een slaapkop, al meer voorgevallen is - auto-pilot)
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                        Bellen in de auto, al dan niet handsfree, leidt sowieso af, en nog geen klein beetje. Ik geef toe dat ik al een paar keer een afrit gemist heb of een verkeerde straat ingedraaid, omdat ik er niet ten volle bij was (alhoewel met dit, zonder te bellen, maar mét een slaapkop, al meer voorgevallen is - auto-pilot)
                        Heb dit ook al vaak voor gehad omdat ik met een passagier aan het praten was en van die zaken

Ik bel dagelijks handenvrij achter het stuur, maar in druk verkeer of op plekken waar ik niet vertrouwd ben zal ik het gesprek wel sneller afbreken. SMS'en doe ik eigenlijk niet meer, ook niet buiten de wagen. E-mails checken durf ik enkel al eens doen als het verkeer echt stilstaat. Een automaat is natuurlijk een voordeel voor dergelijke zaken.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Toch vreemd dat jullie afgeleid worden bij het bellen. Wij bellen denk ik al 12 jaar altijd handsfree en het gebeurt wel vaker dat we een gesprek bezig zijn dat ze aan de andere kant van de lijn vragen of we er nog wel zijn. Blijkt dat ik soms gewoon niet antwoord omdat we zodanig met het verkeer bezig zijn dat we niet reageren op de gesprekspartner zijn vragen.
                          Dus feitelijk, ja bij het bellen wordt je afgeleid door het autorijden...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Toch vreemd dat jullie afgeleid worden bij het bellen. Wij bellen denk ik al 12 jaar altijd handsfree en het gebeurt wel vaker dat we een gesprek bezig zijn dat ze aan de andere kant van de lijn vragen of we er nog wel zijn. Blijkt dat ik soms gewoon niet antwoord omdat we zodanig met het verkeer bezig zijn dat we niet reageren op de gesprekspartner zijn vragen.
                            Komt bekend voor. Ik maak dan ook geen belangrijke telefoontjes in de wagen wat veel van mijn concentratie vraagt. Het is eerder van gaat gij de kleine halen, stopt gij ff voor brood en die zaken
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Heb dit ook al vaak voor gehad omdat ik met een passagier aan het praten was en van die zaken
                              Met een gesprekspartner in de wagen ben je meer afgeleid dan dat je aan het bellen bent. Nu begrijp ik waarom iedereen alléén in de wagen zit...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

iedereen is hier precies wel erg heilig.

Ik bel ook wel eens in de wagen, vooral op de autostrade of lange banen van 70.

SMS en mailen gebeurd ook wel eens, vooral omdat ik zo makkelijk blindelings kan typen dat ik mijn ogen niet van de weg moet halen.

Het mag niet en velen zullen nu zeggen, weeral zo'n jonge gast maar ik zie soms stoten van mensen die met 2 handen aan het sturen zijn en volledig geconcentreerd of op een leeftijd zitten waar zij bij claimen dat ze de beste rijders zijn door hun aantal jaren ervaring, en die ik nooit zou doen zelfs als ik aan het bellen ben.

Maar ja te snel rijden mag ook niet, pissen in de bossen ook niet en er zijn ook nog veel mensen dat dat doen.
                                BMW X5 45e

Comment

Dat ken ik, bij mij net hetzelfde.

Vroeger voor ik mijn Bluetooth oortje had belde ik nooit in de auto (gsm stond dan altijd op stil), sms'en heb ik nooit gedaan terwijl ik met de auto reed.
                                  Met een gesprekspartner in de wagen ben je meer afgeleid dan dat je aan het bellen bent. Nu begrijp ik waarom iedereen alléén in de wagen zit...
                                  Dat heb ik eigenlijk ook al ondervonden, dus als ze bellen in de auto willen verbieden, dan zouden ze pratende passagiers ook moeten verbieden.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik geef toe dat ik veel te veel sms en zelfs mails lees id auto.... :/
                                    Sinds ik met een automaat rijd nog meer.
                                    Slechte evolutie sinds de smartphone....

Comment

Zo verslaafd dat iedereen is aan zijn gsm. Als ik in de auto zit komt die niet uit mijn broekzak. Sms'en, mails en het forum kunnen gerust wachten tot als ik thuis ben. Bellen doe ik zo al amper dus in de auto ook zo goed als nooit. Ik negeer zelfs oproepen in de auto want dan hoor ik de muziek niet meer. Op die 3 maand dat ik mijn auto heb, heb ik nog maar 1x gebeld in de auto (via de bluetooth voorbereiding). Dat is nu toevallig dat dat erop zit want ik ging eerst een nieuwe MINI bestellen en daar zou ik die optie niet op nemen omdat die voor mij compleet nutteloos is.

Trouwens, veel studies hebben al bewezen dat bellen en zeker sms'en en mailen even gevaarlijk is als dronken rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                        Zo verslaafd dat iedereen is aan zijn gsm. Als ik in de auto zit komt die niet uit mijn broekzak. Sms'en, mails en het forum kunnen gerust wachten tot als ik thuis ben. Bellen doe ik zo al amper dus in de auto ook zo goed als nooit. Ik negeer zelfs oproepen in de auto want dan hoor ik de muziek niet meer. Op die 3 maand dat ik mijn auto heb, heb ik nog maar 1x gebeld in de auto (via de bluetooth voorbereiding). Dat is nu toevallig dat dat erop zit want ik ging eerst een nieuwe MINI bestellen en daar zou ik die optie niet op nemen omdat die voor mij compleet nutteloos is.

Trouwens, veel studies hebben al bewezen dat bellen en zeker sms'en en mailen even gevaarlijk is als dronken rijden.
                                        Als ik 18 was had ik ook niet zoveel zaken aan mijn kop als nu
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Als ik 18 was had ik ook niet zoveel zaken aan mijn kop als nu
                                          Dat ga ik zeker niet ontkennen. Moet wel zeggen dat mijne pa ook amper belt in de auto en als hij belt is het voor kleine dingen. Telefoons voor zijn werk zijn voor op zijn werk, zijn gsm van het werk is zelfs niet aangesloten op de bluetooth en zit gewoon in zijne koffer. Maar natuurlijk gaat dat dit niet bij iedere job. Als je meer op weg bent voor u werk dan op kantoor zit kan ik mij wel inbeelden dat je veel (moet) telefoneert voor het werk.
                                          Maar toch blijf ik het fout vinden om te bellen (en zeker andere dingen te doen) tijdens het rijden.

Comment

Working...
                                          X