Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GSM in de auto...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• GSM in de auto...

Pakkend filmpje over sms'en in de auto: http://www.intoverkeersrecht.be/news...het-stuur.html

Maar ik doe het toch ook nog (te veel). Maar ik doe het enkel als ik voor een rood licht sta. Wat jullie?

Niet.
    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
    Current:
    1987 Mercedes-Benz W124 200D
    1979 Mercedes-Benz W123 280E
    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
    Ex:
    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
    1976 Mercedes-Benz W123 250
    1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
    1980 Mercedes-Benz W123 280
    1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Ik doe het ook te veel, bellen zet ik hem wel op luidspreker en leg de gsm in de middenconsole...

Comment

Ik gebruik hem nooit, staat altijd op stil. Zelfs niet met bluetooth/handenvrij.

Comment

Hier enkel via da Parrot of als ik compleet stilsta in een file die de eerste minuten nog niet zal bewegen.

Comment

Ik heb dit eens voorgehad toen ik met de mk2 reed (±100-110km/h). Er overstak mij ene met een volvo en een minuut of 2 later oversteek ik die terug bij zelfde snelheid aanhoudend. Na pakweg luttele minuten was ze er terug, bleef hangen in mijn gat en overstak. Er zat toen een camion tusen haar en mij, die camion moest uitwijken omdat madam ineens terug maar 90 niet meer reed.. Ze was heel de tijd met haar gsm bezig (traject van 5km schat ik), je zag ze met momenten van de ene kant naar de andere zwieren. Toen was ik echt kwaad... levensgevaarlijk!!! zeker met camions in 't spel.

Ook ene die op autosnelweg bijna tegen mij reed (over de lijn) door gsm-gebruik.

Je moet er maar eens op letten bij al de wagens die maar een 90km/h (buiten mé en pé, mobilhomes, etc...) rechts rijden dat toch het merendeel met de gsm bezig is... voor zulke moeten camions dan uitwijken grrr...

Ik gebruik hem eens voor een uitzonderlijk (dringend) sms maar bellen nooit.
            Last edited by ; 15/10/2013, 21:48.

Comment

Zat laatst nog bij ene in de wagen die tot twee keer bijna een ongeluk had omdat meneer het nodig vond z'n lief te sms'en. Eerst bijna de vangrail ingereden en vervolgens ging meneer in een flauwe bocht links rechtdoor waardoor hij bijna een Ford Ka van de weg duwde. Had ik m'n mond gehouden was dat niet goed afgelopen. Zegt die vervolgens al lachend dat hij eens achteraan in de file is ingereden toen hij met z'n radio bezig was.

Comment

Ik kan er stenen kloten van krijgen, dat het dikwijls diegenen zijn met de dikke bakken (in BMW termen: X5/X6, 5-serie, ..) die ge met de gsm in hun handen of aan hun oor ziet rijden. Je zou toch denken dat als je een wagen van +60.000€ koopt, dat dan die 300€ voor de Bluetooth handsfree er ook nog wel vanaf kan...

Dat gezegd zijnde, betrap ik me er ook soms op dat ik snel een mailtje stuur met mn gsm al rijdende... Stressie leven en elke seconde telt. Niet goed van mij, ik weet het...

Comment

De gazet is nog erger.
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Sms'en enkel als de wagen stil staat, bellen enkel via blauwe tand en dan nog zo weinig mogelijk want ondanks dat alles handenvrij gaat zie je toch dat concentratie op de weg net dat wat minder is
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Paar weken geleden ook eens op tv een reportage gezien over gsm'en (en dan vooral smartphone-gebruik) achter het stuur. Niet te doen hoe verslaafd die geïnterviewden waren aan hun dierbare smartphone.. Ook slalommen van de ene kant van het baanvak naar het andere etc.. Dan met de uitvlucht 'ja ik kan niet zonder want ik moet m'n zaak leiden'...

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

gsm connecteerd automatisch op het BT systeem van de wagen en ik bel wel dagelijks terwijl ik op de snelwegen op CC aan het rijden ben. sms negeer ik volledig tot ik thuis ben
                        lets have some more member berries

Comment

Ik zal mijn sms wel lezen maar ik stuur zelden terug. Bellen probeer ik handvrij te doen maar dan is het toch redelijk kort om da het toch slechte verbinding is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                            Ik kan er stenen kloten van krijgen, dat het dikwijls diegenen zijn met de dikke bakken (in BMW termen: X5/X6, 5-serie, ..) die ge met de gsm in hun handen of aan hun oor ziet rijden. Je zou toch denken dat als je een wagen van +60.000€ koopt, dat dan die 300€ voor de Bluetooth handsfree er ook nog wel vanaf kan...
                            +1

En heel vaak met vrouwen aan het stuur. Ik ga 's morgens vaak joggen en heb er al bijna een paar keer het loodje bij gelegd als er van die bellende of sms'de trutten met hoge snelheid van hun lijn afwijken of zonder kijken een zijstraat uitkomen Tegenwoordig zit er in elke nieuwe auto wel Bluetooth en anders is zo'n setje toch goedkoop genoeg om het aan te schaffen.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Foutje
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Niet, staat op stil in de auto! Heb nochtans bluetooth in de wagen maar ik gebruik het niet. Zit al de godganse dag telefoontjes op te nemen en dan geniet ik enorm van telefoonvrije momenten. Idem thuis....al goed dat de halve trouwboek nog de telefoon opneemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten

Dat gezegd zijnde, betrap ik me er ook soms op dat ik snel een mailtje stuur met mn gsm al rijdende... Stressie leven en elke seconde telt. Niet goed van mij, ik weet het...
                                  dat snap ik dus ook niet. ik zie ook heel veel BMW 5's waar de driver met zijn gsm tegen zijn oor aan het bellen is
                                  lets have some more member berries

Comment

ik bel héél veel in de wagen. Vroeger met de telefoon in de hand (dat mocht toen nog), later met een oortje, dan met een bluetooth oortje, en nu heb ik voor het eerst een bluetooth-carkit. Ongelooflijk handig.

SMS'en en e-mailen... mwoa, 'k zou wel eens durven... nie goe bezig...
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ik wil nix goepraten hoor

maar die truttekes in dikke bakken hebben allemaal wel een autobak, en bellen in de auto is per defenitie niet goed, maar met een automaat wordt bellen pas een prob als je net aan't roken bent

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik wil nix goepraten hoor

maar die truttekes in dikke bakken hebben allemaal wel een autobak, en bellen in de auto is per defenitie niet goed, maar met een automaat wordt bellen pas een prob als je net aan't roken bent
                                        Dus bobo, met een autobak mag je wel al GSM'd van je lijn afwijken en zonder kijken een zijstraat uitrijden, of begrijp ik het verkeerd?

Comment

Working...
                                        X