Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GSM in de auto...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
    Dat ga ik zeker niet ontkennen. Moet wel zeggen dat mijne pa ook amper belt in de auto en als hij belt is het voor kleine dingen. Telefoons voor zijn werk zijn voor op zijn werk, zijn gsm van het werk is zelfs niet aangesloten op de bluetooth en zit gewoon in zijne koffer. Maar natuurlijk gaat dat dit niet bij iedere job. Als je meer op weg bent voor u werk dan op kantoor zit kan ik mij wel inbeelden dat je veel (moet) telefoneert voor het werk.
    Maar toch blijf ik het fout vinden om te bellen (en zeker andere dingen te doen) tijdens het rijden.
    Werktelefoons zal ik ook niet altijd opnemen, net zoals ik al eerder schreef vragen die vaak teveel concentratie en dat lukt niet als ik aan het rijden ben. Ik vind het niet fout om te bellen achter het stuur, maar je moet daar gewoon op een heel bewuste manier mee omgaan en voor jezelf uitmaken of de intensiteit van het gesprek te combineren valt met autorijden en of de situatie op de weg het toelaat van een gesprek te voeren. Als ik mensen opbel vanuit mijn wagen dan is dat op momenten dat ik op cruise control aan het rijden ben op de snelweg of in een file sta, niet als ik ergens mijn weg aan het zoeken ben in hartje Brussel of zo

Net zo met mails/internet gebruik in de wagen. Ik durf al is snel onderweg een update opvragen van de verkeersinfo als ik ergens vast sta. Ik doe dit steeds voor ik vertrek, maar het kan op die moment even nuttig zijn om te weten of ik voor een alternatieve moet gaan of niet. Ik ga niet aan 120 op de snelweg zitten Facebooken uiteraard.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Anno 2013 niet handsfree bellen.
      1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
      2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
      2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Ik bel handfree maar sms'en doe ik regelmatig.

Comment

Verschoot toch deftig van dat filmpje. Gelukkig gebruik ik zo goed als nooit een GSM. Ik heb die trouwens zelden bij.
          Last edited by ; 16/10/2013, 21:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Als ik 18 was had ik ook niet zoveel zaken aan mijn kop als nu
            Als ik 18 was.... had ik zelfs geen GSM
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Sms'en in de wagen doe ik niet. Met zo'n nokia vroeger lukte dat perfect, maar niet met die smartphones zonder knoppen.

Bellen wel oldskool, zou elke keer die bazaar moeten synchroniseren in mijn E91.

Koop binnenkort een andere wagen, dan kijk ik wel eens uit naar zo'n parrot ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                Toch wel (bijna) met het Ford Sync systeem worden SMS'en al voor gelezen via BT verbinding en Ford Radio (met gesproken commando "lees bericht"), en zelfs antwoorden zitten voorgeprogrammerd in het systeem. Dus SMS'en kan zeker zonder de telefoon aan te raken simpel via een paar drukken op de autoradio en stemcommando's....
                das een optie die ik nooit gebruik. ooit al eens geprobeerd? trekt op de ballen als zo'n systeem een sms voorleest met al die afkortingen
                lets have some more member berries

Comment

al een jaar of 4 altijd handsfree
                  tot in mei met de Parrot
                  nu met ingebouwde BT

is mij geen 50€ boeter waard, en ook niet veilig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    das een optie die ik nooit gebruik. ooit al eens geprobeerd? trekt op de ballen als zo'n systeem een sms voorleest met al die afkortingen
                    Ja al eens als test geprobeerd en dat systeem werkt behoorlijk goed zelfs smileys worden herkend en voorgelezen als wat ze voorstellen.

Zoiets wordt dan: "smiley steekt tong uit". Voor de rest wordt alles redelijk behoorlijk gelezen wel een Nederlands accent.

Comment

Ja al eens als test geprobeerd en dat systeem werkt behoorlijk goed zelfs smileys worden herkend en voorgelezen als wat ze voorstellen.

Zoiets wordt dan: "smiley steekt tong uit". Voor de rest wordt alles redelijk behoorlijk gelezen wel een Nederlands accent.
                      je moet dat systeem eens laten een west vlaamse sms voorlezen, je zal het wel rap uitzetten :p
                      "gjm oe ist? ej nog tied vo ki te passeern straks?" om maar een vb te geven
                      lets have some more member berries

Comment

Inderdaad zal het systeem met zo'n sms niet overweg kunnen denk ik (maar ook veel mensen niet ). Ieder systeem die gemaakt werd en zal worden zal inderdaad uitgaan van een standaard taal en voor Ford België zal die taal nederlands zijn, en met het nederlands kan het systeem wel redelijk overweg. En het is een keuze hé dat je hebt om de sms te beluisteren in de wagen of niet, het is niet zo dat iedere inkomende sms voorgelezen wordt. Het ging er in eerste instantie hier over dat SMS'en niet handvrij kon, wat bij dit systeem dus (inderdaad misschien beperkt) wel kan.

PS Doa je mag je vrienden ook eens leren dat "straks" geen west vlaams is dat ze beter "seffns" of "sebiet" of "etwa loater" zouden gebruiken, om van gjm maar te zwijgen

Comment

of 'tefète'
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

'Sebiet' is AN (algemeen Nederlands) want ik gebruik dat ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              of 'tefète'
                              Ja maar dat is meer in het zuidelijke helft van de provincie (tegen de schreve en vanaf Roeselare) dat ze dat gebruiken, aan de kust en in het noorden gebruiken ze dat niet. Maar inderdaad in het west vlaams zijn nog vele onderverdelingen te maken, bijna elke stad of gemeente heeft z'n eigen dialect en dat scheelt inderdaad soms heel wat op soms hele korte afstand.

Comment

Maar inderdaad in het west vlaams zijn nog vele onderverdelingen te maken, bijna elke stad of gemeente heeft z'n eigen dialect en dat scheelt inderdaad soms heel wat op soms hele korte afstand.
                                Dat is in Limburg niet anders
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Bellen doe ik regelmatig in de auto. Wel altijd handsfree met zo'n parrotgeval.
                                  Smsen zou ik met behulp van de micro van de gsm kunnen dicteren maar ik hou me daar niet mee bezig. Dat systeem werkt niet perfect en gsm zit toch altijd in mijn broekzak.
                                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                  1990 Volvo 344
                                  1991 Mercedes W124 230CE
                                  2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                  1980 Volkswagen Derby CLS
                                  1990 Mercedes W124 230CE
                                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Wat mij vooral opvalt is dat je soms karren ziet rijden van +100k, en dat ze met de gsm in hun hand zitten te bellen. Zijn die dan echt te lui om hun telefoon aan te sluiten op hun BT of was dat net een optie te veel?
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Kga daar eens iets over zeggen:

1) zelf enkel bellen via Bluetooth. Als het verkeer te druk is, vraag ik of ik ze later kan terugbellen. Zelfs handsfree leidt het je af vind ik.

2) sms/Facebook/email kunnen wel een paar minuten wachten. Enkel als het dringend is en wanneer ik volledig stil sta voor een rood licht. Van zodra alles in beweging komt, leg ik de gsm neer.

3) je ziet ze idd veel zwalpen over de weg. Als je er achter rijdt, zie je via hun binnenspiegel dat ze constant naar beneden kijken op hun speeltje.

4) de eerste die op mij knalt omdat hij/zij druk aan het Facebooken was, kan maar beter heel snel gaan lopen. En ver. Heel ver.

Comment

Ik sms bijna nooit id wagen. Meeste van de tijd zet ik mij gewoon van kant dan. Mijn telefoon zit ook altijd inet de aux kabel. Dus kan ik daarmee bellen. Bluetooth staat dus niet in de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          4) de eerste die op mij knalt omdat hij/zij druk aan het Facebooken was, kan maar beter heel snel gaan lopen. En ver. Heel ver.
                                          Oooh spannende woorden,
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X