Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe vaak vervangen jullie de ruitenwissers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een keer met keukenpapier over de ruitenwissers gaan, kun je ook al veel vuil uithalen en daarna keer overgaan met natte spons. Nadien scheelt het ook al weer een pak ( zeker de achterruitwisser van hatchbacks ).
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Deze week alle wissers vervangen. moet een 1a4jaar geleden zijn naar gelang de wagen.
      Polo 6n 1.4

Comment

• Ruitenwissers worden hier normaal gezien vervangen vlak voor de winter, ik rijd veel in de ardennen en bij winterweer wil je daar echt wel goed werkende ruitenwissers hebben.

Comment

• Idealiter elk jaar vervangen wegens hard worden, net vervangen na 1,5 jaar nu en wereld van verschil.
          Af en toe vuil verwijderen (bv bij het wassen van de wagen) helpt eveneens, vooral in de herfst of parkeren onder bomen.

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

• Een paar manden terug naar het onderhoud 90.000km geweest, de ruitewissers waren op mijn verlanglijstje.
            Ze werden gecontroleerd en nog goed bevonden. Werken nu na 6 jaar perfekt, enkel regelmatig gekuist met afwasmiddel en nadien met talcum behandeld. Voorruit ook regelmatig ontvet, geen strepen, geen lawaai. Mijn achterruit krijgt af en toe RainX, idem zijruiten.

Comment

• Gewoon als ze teveel strepen beginnen te trekken of als ze beginnen stuiteren wegens te hard 😊. En daar kunt ge gene vaste termijn op plakken hé 😜
              Greetz,
              Canonball

Comment

• Hier net vervangen na 3.5 jaar en 75 000km.

Comment

• Elk onderhoud. Dus alle 30.000 KMS en 3 keer per jaar. Zit teveel diep in Duitsland. Veel guurder weer in voor en na seizoen als bij ons.

Comment

• Hallo.

Zijn hier mensen met een Honda Civic? Ik heb een model uit het jaar 2009 en het is vrij moeilijk om ruitenwissers te vinden voor mijn auto door de speciale pasvorm. Bosch ruitenwissers zijn voor mijn model wat te duur (ik vervang ze twee keer per jaar). Weet iemand of Valeo ruitenwissers produceert voor Civic ’09? Een ander merk?

Bedankt en vriendelijke groet,
                    Willem

Comment

• Twee keer per jaar?
                      Doe je veel kilometers misschien?
                      Ik laat die 1 keer per jaar wisselen, en dat is dan echt quasi preventief.
                      Voetnootje: er staat altijd een sealant op mijn voorruit, waardoor de wissers enkel nog in stadsverkeer en bij gezouten wegen gebruikt worden.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• 30.000-40.000 / jaar ....

Heeft iemand ervaring met ruitenwissers.com ? Alhoewel ze geen ruitenwissers op voorraad hebben voor mijn auto, verzekerden ze mij ervan dat ze de juiste ruitenwissers kunnen bestellen voor mij en de prijs voor een paar voor op de voorruit zou rond de € 25 zijn, wat veel schappelijker is dan die van Bosch.

Comment

• Na elke winter

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Als ik een nieuwe auto koop
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Wanneer ze versleten zijn. Die van m'n moeder haar auto hebben er +4 jaar en 55.000km op gezeten en de linker wiste nog altijd perfect alleen de rechter maakte een streep dus maar alle twee vervangen. Bij de mijne 3 weken geleden vervangen omdat de vorige een ramp waren, geen idee hoelang die er hebben op gezeten maar aan de wissers te zien, lang, heel lang. Zou me eerlijk gezegd niet verbazen als dat nog de eerste waren (8 jaar).
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Als ze strepen trekken, piepen, springen....
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Op de C4 staat nu de tweede set vooraan, achteraan is volgens mij nog steeds de eerste.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw_killer Bekijk Berichten
                                    30.000-40.000 / jaar ....

Heeft iemand ervaring met ruitenwissers.com ? Alhoewel ze geen ruitenwissers op voorraad hebben voor mijn auto, verzekerden ze mij ervan dat ze de juiste ruitenwissers kunnen bestellen voor mij en de prijs voor een paar voor op de voorruit zou rond de € 25 zijn, wat veel schappelijker is dan die van Bosch.
                                    Ik vervang de ruitenwissers op mijn Golf elke 20.000 km. Ik koop de originele Bosch ruitenwissers via Ebay in Duitsland voor 20 euro/set. Ongeveer de helft van de Auto5 prijs :-) . Ik laat die nooit vervangen bij de stealer. Zag onlangs een factuur waar ze 100 euro factureerden om 2 ruitenwissers voor een Golfje te vervangen. Pure diefstal dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw_killer Bekijk Berichten
                                      Hallo.

Zijn hier mensen met een Honda Civic? Ik heb een model uit het jaar 2009 en het is vrij moeilijk om ruitenwissers te vinden voor mijn auto door de speciale pasvorm. Bosch ruitenwissers zijn voor mijn model wat te duur (ik vervang ze twee keer per jaar). Weet iemand of Valeo ruitenwissers produceert voor Civic ’09? Een ander merk?

Bedankt en vriendelijke groet,
                                      Willem
                                      scheibenwischer.com
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Auto's met veel kleine putjes in de voorruit (goed zichtbaar als de zon erop zit) vreten ruitenwissers. De facto zijn dat auto's waar snel mee gereden werd.

Auto's met nieuwe of onbeschadigde ruiten doen er heel lang mee.
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Dat gejank ben ik beu . Bij sproeien zet ik de wissers even op continu .Bij droge ruit piepen ze niet meer. Zonder regensensor of instelbare interval is dat weer van 'mens erger je niet'.
                                          En toch vegen die goed.
                                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                                          X