Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe vaak vervangen jullie de ruitenwissers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe vaak vervangen jullie de ruitenwissers?

Hoe vaak vervangen jullie de ruitenwisserbladen?

Ikzelf moet het jaarlijks doen. Ik rijd nochtans amper 15.000 km en de auto staat altijd in de garage (geen woon-werkverkeer). Vroeger reed ik 25.000 en stond dezelfde auto altijd buiten maar dat blijkt dus niets uit te maken voor de ruitenwissers.
    Ik dacht nochtans steeds dat ruitenwissers voornamelijk onder invloed van zonlicht verouderden.

Het is telkens in de herfst dat ik vaststel dat de ruitenwissers strepen beginnen te trekken en daarnaast laten ze ook een lichte waas na waardoor de regensensor niet goed meer werkt en vervangen aldus noodzakelijk wordt.
    Mijn voorruit heeft er wel al 160.000 km opzitten en zal daardoor onder invloed van projectielinslagen wel al wat waasgevoeliger geworden zijn dan een nieuw exemplaar.

Misschien is het gebruik van de ruitenwissers op een vooruit die onder de dode insecten zit tijdens de zomer de oorzaak van versleten wissers in de herfst?

Ik vind alleszins dat ze te snel stuk zijn in functie van de gepresteerde wisuren. Vandaar dus mijn vraag: hoe vaak vervangen jullie?
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Ik heb de mijne in mei ongeveer vervangen en met dat regenweer de laatste dagen trekken ze ook strepen en is het zicht niet helder.. Zijn er nochtans van Bosch.
    BMW E61 525d LCI '09
    Suzuki Bandit 1250NA /07
    Fiesta Red Edition '16

Comment

Alle jaren in de herfst. In de zomer zien ze het meeste af van de hitte. En zo begin ik het meer regenachtige seizoen steeds met verse rubbertjes...

Comment

Ik ga de mijne ook eens mogen vervangen. Heb ze nog niet vervangen sinds ik m'n 318is heb denk ik (eind 2011), maar heeft ook ruim 10 maand stilgestaan. Kan dus niet echt zeggen om de hoeveel tijd ik ze vervang.

Vanaf dat ze niet meer goed wissen zeker.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

ik heb nog nooit ruitenwissers vervangen
          lets have some more member berries

Comment

ik doe dat 2x/jaar, maar doe dan ook rond de 70k op een jaar.

Comment

Het rubber van mijn wissers moeten al rafelen wil ik ze vervangen. Moet wel zeggen dat wekelijks de ruiten met Meguiars glascleaner gekuist worden waardoor regen als het ware afparelt van de voorruit en de wissers dus minder gebruikt worden. Je ruiten voelen ook veel gladder door het gebruik van de glascleaner.

Comment

ik steek elke keer de goedkoopste ruitenwissers die ik kan vinden (tussen 5 en 8€ voor een setje). en doe ongeveer een 2jaar met een set dan. auto staat winter en zomer buiten, rijd een 15-25 000km/jaar.

vele garages controleren (en vervangen indien nodig) de ruitenwissers bij een onderhoud. die egenaars vervangen ze natuurlijk nooit dan ;-)

Comment

Ik vervang die eigl ook nooit. Ik gebruik mijn ruitenwissers zogoed als nooit. Mijn ruiten staan allemaal in ruitsealant.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                    Ik vervang die eigl ook nooit. Ik gebruik mijn ruitenwissers zogoed als nooit. Mijn ruiten staan allemaal in ruitsealant.
                    Idem.
                    Ik herken het fenomeen van de vettige ruiten wel, wat zo typisch is na een lange droge periode. Maar dat vraagt niet om een nieuwe wisser, eerder om een deftige poetsbeurt van de voorruit. Na 6j merk ik nu wel dat mijn ruitenwissers niet meer als nieuw vegen, dus bijna tijd om te wisselen. 6 jaar!

Comment

1 à 2x per jaar, de voorruit heeft wel zijn beste tijd gehad, dus dat zal de slijtage ook wel bevorderen...
                      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Eenmaal om de twee jaar. Ik doe nochtans aardig wat kilometers. De ruiten zijn behandeld met RainX, hierdoor gebruik ik mijn ruitenwissers haast nooit.
                        Er zijn betere sealants (bv. Nanolex), die doen hun werk nog iets beter, en gaan langer mee, maar RainX kost nougatbollen, en je doet een eeuwigheid met één flesje.
                        Vliegenlijken verdwijnen met de (twee)wekelijkse wasbeurt.

De ruitenwissers op onze tweede wagen gaan eigenlijk maar evenlang mee, alhoewel die toch maar een een vierde van de kilometers doet. Grootste boosdoener lijkt me inderdaad de verduring van het rubber (door o.m. UV-straling).
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

UV en vriestemperaturen he.
                          Daarom dus dat ik aan 2x/jaar zit.

Nogtans zijn mijn ruiten ook altijd behandeld.

Comment

Wanneer ze versleten zijn en niet goed meer kuisen en strepen achter laten waardoor het zich minder is en rijden gevaarlijker wordt. Er staat geen tijd op.

Ook een manier om de ruitenwissers vroegtijdig te verslijten is door in de winter de ruiten willen proper maken als er nog wat bevroren sneeuw of wat ijs op ligt.

Comment

De mijne zijn ook aan vervanging toe. Denk dat ze er al van in het begin op zitten (2,5j en 30.000km).

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                              Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              Eenmaal om de twee jaar. Ik doe nochtans aardig wat kilometers. De ruiten zijn behandeld met RainX, hierdoor gebruik ik mijn ruitenwissers haast nooit.
                              Er zijn betere sealants (bv. Nanolex), die doen hun werk nog iets beter, en gaan langer mee, maar RainX kost nougatbollen, en je doet een eeuwigheid met één flesje.
                              Vliegenlijken verdwijnen met de (twee)wekelijkse wasbeurt.

De ruitenwissers op onze tweede wagen gaan eigenlijk maar evenlang mee, alhoewel die toch maar een een vierde van de kilometers doet. Grootste boosdoener lijkt me inderdaad de verduring van het rubber (door o.m. UV-straling).
                              Ik ben ook aan het twijfelen om zo'n sealant te gebruiken maar vanaf welke snelheid kan dat ruitenwissers vervangen? Ik doe geen autosnelweg, enkel 50-70-90 banen.

Comment

Zo weinig mogelijk maar als ik het doe dan koop ik wel degelijk materiaal.

Comment

Dat gebeurd hier ook niet vaak eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                    Ik ben ook aan het twijfelen om zo'n sealant te gebruiken maar vanaf welke snelheid kan dat ruitenwissers vervangen? Ik doe geen autosnelweg, enkel 50-70-90 banen.
                                    In het begin rollen de druppels weg aan 55, 60 per uur. Hoe meer de laag slijt, hoe hoger die snelheid wordt. De RainX slijt onder invloed van de weersomstandigheden, maar vooral door het gebruik van je ruitenwissers.

Een nieuw laagje leggen op alleen de voorruit kost je hoop en al 10 minuten. Ik doe dit een keer of twee, drie per jaar.
                                    De zijruiten doe ik ook, daardoor blijven deze veel properder (vooral als er zout wordt gestrooid).
                                    Deze doe ik max. 1 keer per jaar (voor de herfst).
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      In het begin rollen de druppels weg aan 55, 60 per uur. Hoe meer de laag slijt, hoe hoger die snelheid wordt. De RainX slijt onder invloed van de weersomstandigheden, maar vooral door het gebruik van je ruitenwissers.

Een nieuw laagje leggen op alleen de voorruit kost je hoop en al 10 minuten. Ik doe dit een keer of twee, drie per jaar.
                                      De zijruiten doe ik ook, daardoor blijven deze veel properder (vooral als er zout wordt gestrooid).
                                      Deze doe ik max. 1 keer per jaar (voor de herfst).
                                      Dan ga ik zo'n product is gaan halen.

Comment

Comment

Working...
                                        X