Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe vaak vervangen jullie de ruitenwissers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Comment

Comment

tkan wel zijn dat de dealer af en toe nieuwe oplegde bij mij want mijn vorige W204 heeft 400k km gedaan zonder dat ze ooit strepen trokken
        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          tkan wel zijn dat de dealer af en toe nieuwe oplegde ..
          Diene mens moet ook zijn brood verdienen hé . Af en toe eens een rubbervoedend product gebruiken kan de levensduur ook wat verlengen.....en je voorruit in een sealant zetten helpt ook veel om ze zo min mogelijk te gebruiken .

Comment

Die van bosch zijn duur en gaan ieder jaar naar de kl?ten.

Comment

op de smart zitten ze er 3 jaar op streeploos met auto-wisser dus wel eens over zanderige droge ruit

in het onderhoud zitten de wissers wel elk jaar
              wel maar 38k, maar auto staat winter zomer altijd buiten

Comment

Op de C4 zijn ze begin dit jaar vervangen door carglass toen ze een nieuwe ruit gestoken hebben (was toen gratis).
                Alhoewel ze eigenlijk nog perfect werkten, nooit strepen gehad, en had ze nog niet vervangen sinds ik de auto in 2010 gekocht heb. Wat daarvoor gebeurd is weet ik niet.

Op de Saxo (mijn vorige auto) heb ik ze één keertje laten vervangen en heb de auto toch 7 jaar gehad. De ruiten van die auto werden altijd gewassen met product dat eigenlijk diende voor de ruiten van het huis, supergoedkoop en werkte perfect. Maar op een bepaald moment zijn ze gestopt met de productie.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ongeveer jaarlijks.
                  na 12-15 maand merk ik dat het nodig wordt om ze te vervangen
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Als er strepen zijn...dus nog niet na 4jaar en 60.000km ;-))
                    sealant (bij mij RainX) is perfect op de zij- en achterruiten, maar ik doe dat niet vooraan want het brengt s'nachts een onaangename film die onder de snelweglichten het zicht verstoort
                    Last edited by guyugy; 18/10/2013, 00:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Als er strepen zijn...dus nog niet na 4jaar en 60.000km ;-))
                      sealant (bij mij RainX) is perfect op de zij- en achterruiten, maar ik doe dat niet vooraan want het brengt s'nachts een onaangename film die onder de snelwellichten het zicht verstoort

Met rainX hebt ge dat idd, ook als ge u ruitenwissers gebruikt hebt ge effe een waas.
                      Ik heb nu 3maand nanolex ultra en daar hebt ge die problemen van rainX niet mee.
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

als ze strepen maken, 1 tot 2 keer per jaar

Comment

De ramen op tijd kuisen EN ONTVETTEN !!! En minimaal gebruiken bij vorst en bij extreme hitte. De rubbers meekuisen bij het wassen van de auto. Ze gaan gemakkelijk 3 jaar mee.

Comment

wax-it zei dat RainX enorm verouderd is.
                            waar koop je Nanolex en dergelijke?
                            Wax-it ging het verkopen aan een redelijke prijs, maar daar hoorde ik niets meer van

edit: is nu in stock 80 euro voor 100ml
                            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                              wax-it zei dat RainX enorm verouderd is.
                              waar koop je Nanolex en dergelijke?
                              Wax-it ging het verkopen aan een redelijke prijs, maar daar hoorde ik niets meer van

edit: is nu in stock 80 euro voor 100ml
                              Zoveel heb je toch niet nodig? Het 30ml potje kost 30 euro.

Comment

Idd bij Wax-It. Ge hebt 4 druppelkes nodig voor een vooruit, met zo'n 30ml potje komt ge wel een tijdje toe.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

bij mijn dagelijkse wagen meestal één keer per jaar. bij de Volvo van onze pa soms drie of vier keer per jaar.
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Wat heeft het aantal km's per jaar nu te doen met je ruitenwissers?

Staat de auto ganse nachten buiten bij vriesweer? Hoe ontdooi je de ramen? Staat hij in de zomer dagenlang in de volle zon?

Dat zijn zaken die het rubber aantasten.

Op m'n vorige auto heb ik ze amper 2 keer op 6 jaar vervangen. Die auto stond ook altijd netjes in de garage geparkeerd. M'n vrouw de hare op de oprit en ja die moeten sneller worden vervangen.

Je vervangt ze als ze piepen of strepen trekken. Makkelijker kan niet.

Comment

Ik vervang die altijd na de winter. Ook al zijn ze meestal niet écht versleten omdat ik Nanolex gebruik. Dan staan m'n ruitenwissers zelfs niets eens aan op de autostrade.

Comment

Momenteel nog geen wissers moeten vervangen,
                                        mijn astra is bijna 2.5jaar en de wissers gaan nog perfect. nogtans staat ie het hele jaar buiten en onder een acaciaboom.

de wissers van mijn werkcamionet (renault master) begonnen al strepen te trekken na 6 maanden, maar ze liggen er na 2 jaar nog op.

Kwestie van type voorruit en de kwaliteit wissers zeker?

Comment

Ik heb de van mij in mei laten vervangen. Merk nu alweer dat ze achteruit gaan. Heeft iemand tips voor een merk? Die van mij zijn 3 keer niks.

Comment

Working...
                                          X