Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe vaak vervangen jullie de ruitenwissers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

het merk auto waarop de universele ruitenwisser op wordt gemonteerd, doet ook veel

Comment

Als je wekelijks je auto wast en de ramen dus ook proper maakt dan gaan wissers volgens mij al 2 keer zo lang mee .....ik kan me nog maar enkel herinneren dat ik een achterste ruitenwisser(rubber) heb moeten vervangen van een auto die ik 2dehands had gekocht .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Als je wekelijks je auto wast en de ruiten dus ook proper maakt dan gaan wissers volgens mij al 2 keer zo lang mee .....ik kan me nog maar enkel herinneren dat ik een achterste ruitenwisser(rubber) heb moeten vervangen van een auto die ik 2dehands had gekocht .
        fixed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Ik moet gemiddeld 150.000 km rijden voor 1 ster in de voorruit. De vorige ster is al meer dan 250.000 km geleden. Maar ik snap dat dat bij een firmawagen onmogelijk is. Op firmawagens zijn immers de wetten van de fysica niet van toepassing, en dan heb je automatish de neiging om korter op je voorligger te gaan rijden.
          Ik heb toch ieder jaar een sterretje (of meer), maar ik rij dan ook op andermans kisten

Sent from my iPhone using Tapatalk
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Afgelopen week vervangen, stonden er een jaar of drie op en werkten nog redelijk goed. Tot de nieuwe eropstaan, dan zie je dat de vorige eigenlijk toch echt versleten waren.

Heb Bosch aerotwin genomen, besteld via internet, merkbaar goedkoper dan bij bv Auto5, zelfs met verzendkosten.

Comment

Elk jaar na de laatste vries

Comment

Als je wekelijks je auto wast en de ramen dus ook proper maakt dan gaan wissers volgens mij al 2 keer zo lang mee .....ik kan me nog maar enkel herinneren dat ik een achterste ruitenwisser(rubber) heb moeten vervangen van een auto die ik 2dehands had gekocht .
                Iedere week de wagen wassen kost ook geld.

Comment

Bij sommige ruitenwissers moet je een stikker aftrekken dan zie je een zwart bolletje wanneer dit bolletje op de ruitenwisser geel is geworden dan moet je ze vernieuwen.

Comment

agreed!

i use Nanolex coating on my windows so i don't have to use my wipers a lot. have the car now 2years and never changed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjokolattesaas Bekijk Berichten
                      agreed!

i use Nanolex coating on my windows so i don't have to use my wipers a lot. have the car now 2years and never changed
                      Ik was m'n auto met die Nanolex autoshampoo en ik moet nadien telkens de vooruit apart met glassex of iets dergelijks kuisen. Doe ik dat niet dan maken m'n ruitenwissers een klappend geluid op de uiterste posities. Alsof het teveel glijdt. Heel bizar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                        Hoe vaak vervangen jullie de ruitenwisserbladen?

Ikzelf moet het jaarlijks doen. Ik rijd nochtans amper 15.000 km en de auto staat altijd in de garage (geen woon-werkverkeer). Vroeger reed ik 25.000 en stond dezelfde auto altijd buiten maar dat blijkt dus niets uit te maken voor de ruitenwissers.
                        Ik dacht nochtans steeds dat ruitenwissers voornamelijk onder invloed van zonlicht verouderden.

Het is telkens in de herfst dat ik vaststel dat de ruitenwissers strepen beginnen te trekken en daarnaast laten ze ook een lichte waas na waardoor de regensensor niet goed meer werkt en vervangen aldus noodzakelijk wordt.
                        Mijn voorruit heeft er wel al 160.000 km opzitten en zal daardoor onder invloed van projectielinslagen wel al wat waasgevoeliger geworden zijn dan een nieuw exemplaar.

Misschien is het gebruik van de ruitenwissers op een vooruit die onder de dode insecten zit tijdens de zomer de oorzaak van versleten wissers in de herfst?

Ik vind alleszins dat ze te snel stuk zijn in functie van de gepresteerde wisuren. Vandaar dus mijn vraag: hoe vaak vervangen jullie?
                        Eén jaar later en het is weer zover. Ruitenwissers maken lawaai en creëren een waas.
                        15.000 km gereden.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door balliere Bekijk Berichten
                          Elk jaar na de laatste vries
                          Na de winter idd; soms doe ik er 1 jaar mee; meestal toch 2 jaar. Als ze beginnen strepen trekken en/of beginnen 'schrompen' dan moeten ze vervangen worden..
                          Greetz,
                          Canonball

Comment

Bij mij vliegen ze eraf bij de eerste waas / geluiden / streep ... op mijn vorige auto was dat ongeveer alle 70.000 km ... op mijn huidige zitten ze er nu > 30.000 op.

Comment

t hangt er vanaf bij mij, en ik vermoed van het merk wissers.
                              normaal verander ik elk jaar, meestal vlak voor de keuring dat ze daar al geen problemen over maken, of als ze dan nog heel goed zijn, vlak na de winter.

ik denk dat men vorige er een jaar of 2 hebben opgezeten en er begonnen wat strepen te komen, heb ze vervangen en het verschil was fenomenaal. nu 3maand later zijn de 'nieuwe' erbarmelijk slecht. altijd strepen en veel erger dan de vorige. ga eens ergens anders een nieuw setje kopen nu

Comment

Het zou ook zomaar kunnen dat fabrikanten van ruitenwissers die dingen speciaal produceren zodat ze maar een beperkte tijd meegaan.

Comment

ruitenwissers gaan niet ALLEEN kapot van te gebruiken in de regen !

wat is heel slecht voor deze :
                                  - gebruiken om ijs te verwijderen
                                  - om stof te verwijderen
                                  - gewoon wagen in de vlakke zon is ook heel nadelig, rubber gaat te zacht worden, omgekeerd ook de hele winter buiten (hard rubber)
                                  - ...

Comment

hier nu dikke 30 000 km ver en nog geen enkel spoor van slijtage te zien.
                                    Ze worden dan ook nauwelijks gebruikt, wagen is goed voorzien van nanocoating op het glas.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ik lees dat er velen net na de winter nieuwe steken. Ik doe dit juist voor de winter omdat je dan de ruitenwissers het meeste nodig hebt, door de kou het rubber harder wordt en met oude wissers dit fenomeen nog sterker is en omdat ze net in de zomer het hardste afzien door de zon...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Ik lees dat er velen net na de winter nieuwe steken. Ik doe dit juist voor de winter omdat je dan de ruitenwissers het meeste nodig hebt, door de kou het rubber harder wordt en met oude wissers dit fenomeen nog sterker is en omdat ze net in de zomer het hardste afzien door de zon...
                                        Ik heb er nooit bij stilgestaan maar ik snap het denk ik: de wissers worden warm en slap in de zomer, en dan slijten ze. En ze worden hard in de winter,en dan is het van belang dat ze goed zijn?
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ze verharden mettertijd door de zon omdat het rubber uitdroogt. En in de zomer worden ze dikwijls eens gebruikt op een warme droge ruit samen met de ruitensproeiers. Daar zien ze ook erg van af. Je mag ze in de winter uiteraard nooit opzetten als je ruit bevrozen is. En inderdaad, bij koude wordt rubber ook harder, dus nieuwe soepel ruitenwissers presteren dan veel beter. En je hebt ze dan ook het meeste nodig...
                                          Is bizar dat eigenlijk bijna iedereen het omgekeerd doet vind ik. Maar ja, zolang je een goed zicht hebt is het goed he.

Comment

Working...
                                          X