Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe vaak vervangen jullie de ruitenwissers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

5 jaar en 75000km... nog altijd dezelfde bladen
    wel worden ze regelmatig gekuist en gesmeerd met talc of grafiet
    geen strepen, heldere ruiten...
    De ruitewissers worden wel enkel op interval gebruikt, en de wagen wordt steeds binnen geparkeerd

Comment

ik vervang ze net na de winter, omdat de ruitenwissers dan al een paar keer goed vastgevrozen hebben op de voorruit en dan net het meeste hebben afgezien. ruitewissers kunnen wel een paar zomers tegen de zon hoor (net als je banden), maar het vastvriezen op de ruit of het stuk karton in de winter in leuk. ook krijg je de hele tijd zoutspray van de weg op je voorruit. de keuring is bij mij eind oktober, vlak voor de winter dus en dan steek ik meestal nieuwe

Comment

5 jaar ondertussen 45000 km op de smart, staat 24/7 buiten

Comment

Maar 5 jaar man, dan zijn die toch behoorlijk hard en lawaaiierig geworden? ik zou je wel aanraden regelmatig de hoekjes van de wisser na te zien of de wisser niet loskomt. Lichtjes aan trekken. Scheurt hij, direct vervangen. Want als je die dan gebruikt in de regen heb je schade aan je voorruit die niet meer weg gaat. Ik had het tegen m'n zusje ook gezegd, ze geloofde me niet. Enkele weken later zei ze me dat ze een matte streep op haar ruit had. Sinds dan controleert ze ook

Comment

Ik bekijk de ruitenwissers iedere keer als ik de auto was, en die zijn nog altijd goed, ondertussen weer bijna 2 jaar sinds ze vervangen werden.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik laat ze bij elk onderhoud vervangen. Bij de A8 is dat dus om de 4 maanden.
              Kan er persoonlijk niet tegen als de wisser niet perfect hun ding doen.
              Met al die rotzooi die tegenwoordig op de baan ligt zien de wisserbladen wel af.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                Ik heb er nooit bij stilgestaan maar ik snap het denk ik: de wissers worden warm en slap in de zomer, en dan slijten ze. En ze worden hard in de winter,en dan is het van belang dat ze goed zijn?
                ik vervang ook na de zomer, in najaar en winter heb je ze meer nodig ;-)

Comment

3 maal op 4 jaar, wel 281.000km ondertussen. Het enige wat ik doe is regelmatig eens mijn ruit kuisen als ik ga tanken. Ik let in de winter wel op dat ze goed los zijn voor ik ga 'wissen'. Staat altijd buiten en rij in alle omstandigheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Maar 5 jaar man, dan zijn die toch behoorlijk hard en lawaaiierig geworden? ik zou je wel aanraden regelmatig de hoekjes van de wisser na te zien of de wisser niet loskomt. Lichtjes aan trekken. Scheurt hij, direct vervangen. Want als je die dan gebruikt in de regen heb je schade aan je voorruit die niet meer weg gaat. Ik had het tegen m'n zusje ook gezegd, ze geloofde me niet. Enkele weken later zei ze me dat ze een matte streep op haar ruit had. Sinds dan controleert ze ook
                    ze werken nog zoals dag 1 , geen strepen, geen gekraak, geen waas...en door de regensensor worden ze elke winter wel eens losgetrokken (vind trouwens dat de regensensor aan de thermometer moet worden gekoppeld voor die reden), het verbaast mij zelf ook

behalve pakweg 1 à 2 keer per jaar door de wasstraat nix speciaal van onderhoud of ontvetting van de voorruit

zijn aerowissers
                    Last edited by bobo; 12/10/2014, 21:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                      Ik laat ze bij elk onderhoud vervangen. Bij de A8 is dat dus om de 4 maanden.
                      Kan er persoonlijk niet tegen als de wisser niet perfect hun ding doen.
                      Met al die rotzooi die tegenwoordig op de baan ligt zien de wisserbladen wel af.
                      Geld teveel zeker om de 4 maanden.

Comment

op de slk heb ik bij aankoop 3 jaar geleden de originele bosh wissers met spoiler vervangen omdat bestuurderwisser krakend over de ruit ging, ik heb die dan vervangen door Aero van valeo...maar die beginnen na ongeveer 12000 km en altijd buiten ook aan de bestuurderskant te kraken, geen waas en geen strepen evezogoe

Comment

Hoe kunnen die nu nog goed zijn na 5 jaar?

Bij mij is het telkens in oktober dat ik het vaststel. Dan is er inderdaad een temperatuurdaling waardoor ze misschien wat harder worden. In de natte augustusmaand deden ze het nog prima. Auto heeft zeker 200 dagen stilgestaan in een donkere garage. Ben net van Leopoldsburg naar hier gereden door de regen en kon nog amper wat zien, regensensor valt ook niet meer te gebruiken, wist veel te weinig.

En zo'n wisserblad inspecteren met het blote oog heeft weinig zin hoor. Dat ziet er identiek uit nieuw als ratsversleten.
                          Merk trouwens net hetzelfde met verwisselbare rubbers voor zo'n koperen raamtrekkers. Na een jaar is het beste eraf en laat hij kleine druppeltjes na. Of je hem nu vaak gebruikt hebt of helemaal niet.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

het zou kunnen dat ze maar 4 jaar zijn ik heb nog liggen zeuren bij eerste onderhoud op 1 jaar dat ze de toen nog perfecte wissers hadden vervangen, sindsdien geen wissers meer op factuur gehad alleszins

het verbaast mij net zo

Comment

Sommigen vervangen toch wel heel snel als ik dat hier lees.
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

je kunt natuurlijk moeilijk met slecht zicht blijven doorrijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  je kunt natuurlijk moeilijk met slecht zicht blijven doorrijden
                                  Natuurlijk niet, dat doe ik ook niet.
                                  Maar ik heb nooit zo snel moeten vervangen.

Comment

ik heb jaaaren trouwens, bij strepen...alleen de wisser vervangen aan bestuurderskant die van de passagier bleef mooi zitten

Comment

Ik vervang als er strepen opkomen. Momenteel nog maar 1 keer moeten vervangen. Onlangs wel met de poolwagen van de firma moeten rijden en dan ziede toch wat slechte ruitenwissers kunnen doen, den helft van u zicht is weg ...

Comment

Nu 1,5 jaar mee gereden en is +- 90.000km. Heb wel gekeken om opnieuw bosch aerotwin ofzo te nemen. Was daar content van!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Comment

• Strepen zijn vaker het gevolg van een vuile ruit dan van versleten ruitewissers

Comment

Working...
                                          X