Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staat van de banden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik vervang altijd mijn banden aan 45000. Heel af en toe gebeurd het dat ik de 2 voorste banden vernieuw en 2 voorste naar achter laat leggen. Maar meestal is het per 4.

    Comment


    • #62
      das mogelijks met een fwd beetje tricky, de beste voorraan leggen...een uitbrekende achteras kan ervan komen en das lastiger als een onderstuurde fwd

      Comment


      • #63
        bij al mijn firmawagens haalde ik 70 000km met de voorste, en werd de auto afgevoerd voor de achterste nog maar op 50% stonden.

        oude banden schuiven. rijd je natuurlijk altijd op gemak en nooit hoge snelheden of abrupte remacties, dan merk je er gewoon niks van. mijn golf rijd normaal met 12jaar oude zomerbanden, ik rijd soms regelmatig door en hoor de auto ook schuiven (piepen op op/afritten en ronde punten). vorig jaar legde ik mijn wintersloffen erop en binnen de week plakte ik op de vangrail, NORMALE rijstijl dan nog. achterste beginnen schuiven of wat natte bladerenresten en t was gebeurd. totaal niet verwacht dat ik ging schuiven toen en reactie was te laat/verkeerd.

        winterbanden waren 10jaar, jammer genoeg gemerkt NA het ongeluk. om maar een idee te geven. die 175/70R13 oude zomerbandjes van 12jaar reden voorspelbaarder dan 10jaar oude winterbanden maatje 195/50R15.

        met oude banden heb je GEEN zekerheid meer, je neemt een risico en hopelijk kan je inspelen als ze zich niet gedragen zoals ze horen...

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Sarah1973 Bekijk Berichten
          Neenee, ik heb mijn factuur gisteren fout geciteerd. Voor het monteren zelf is niets aangerekend, enkel uitlijnen € 50. Het factuur klopt. € 45 X 4 (€ 180) + € 260 uitlaat + 1 werkuur montage uitlaat € 69 + 15min rem losmaken € 15 + uitlijnen € 50 + nog een paar ventielekes. Factuur klopt. Het was € 580.
          Dat zijn correcte prijzen, valt niks van te zeggen. En het is zeker geen afzetterij; uurloon is wel stevig maar daar zijn de hoge belastingen in Belgie schuld aan. Ik ben vroeger ook regelmatig bij Auto5 geweest. Altijd correct bediend geweest tot nu toe..


          Greetz,
          Canonball
          F10 530dA 2010
          Z4 E89 23i 2011
          Greetz,
          Canonball
          _____________________
          530dA F10 2010
          Z4 s23i E89 2011

          Comment


          • #65
            Ik zaterdag nog voor de vervanging van olie en filter (niet van mijn eigen auto goddank).
            Olie hadden ze ververst en filter die voorgeschreven werd paste niet dus hadden ze niet vervangen. Wat een ongelooflijk gepruts.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

            Comment


            • #66
              Banden van 11 jaar oud met barstjes zullen inderdaad wel al hun beste tijd gepasseerd hebben, ongeacht hun aantal km. Rubber versterft en zeker rubber dat heel wat verschillende temperaturen en vochtigheden te verduren heeft. Dat het onverantwoord is om daarmee te rijden zou ik niet durven zeggen. Als je niet echt problemen hebt met het rijgedrag (glijden over de voorwielen, doorslippen bij gewoon remmen) zou ik nog niet panikeren maar andere banden steken zou ik zeker WEL doen als er twijfel is. Uiteindelijk kosten 4 deftige banden ook niet zo'n enorm bedrag en de veiligheid, rijgedrag en zelfs het rijplezier zal er drastisch op verbeteren.
              Op gebied van auto5 heb ik iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik had mijn handremkabel gebroken en dacht "ik steek hem snel binnen bij auto 5". Terwijl ze aan het werken waren bellen ze me op om te zeggen dat mijn achterste remmen kapot zijn door een lek aan de remleiding. Zowel de blokjes, de pompen, de leidingen, .. alles moest vernieuwd worden! Van een nieuwe remkabel van enkele euro's werd dit een werkje van 100den euro's aan materiaal en weet ik veel hoeveel uren werk! Ik zeg dat ze enkel de handremkabel moeten vervangen en voor de rest niks mogen doen. Zij protesteren dat het onverantwoord is, dat ik mijn eigen veiligheid en die van mijn mede weggebruikers in gedrang breng, blablabla,..... Ik ga met mijn auto naar mijn garagist en wat bleek, een pompje aan mijn achterste trommelremmen was verstopt door vuiligheid en lekte een heel klein beetje olie. Een nieuw pompje met wat werk en dat heeft me 50€ gekost. Nooit laat ik nog iets doen bij auto 5.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk Berichten
                Nooit laat ik nog iets doen bij auto 5.
                Ze zeggen toch dat dat mislukte garagisten zijn Auto5, autokeuring, Midas, ... De waarheid zal wel ergens in het midden liggen zeker.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                  Ze zeggen toch dat dat mislukte garagisten zijn Auto5, autokeuring, Midas, ... De waarheid zal wel ergens in het midden liggen zeker.
                  Het staat of valt uiteraard met de kwaliteit van de mensen aldaar; varieert uiteraard sterk!!!


                  Greetz,
                  Canonball
                  F10 530dA 2010
                  Z4 E89 23i 2011
                  Greetz,
                  Canonball
                  _____________________
                  530dA F10 2010
                  Z4 s23i E89 2011

                  Comment


                  • #69
                    ik had altijd gehoord dat mislukte in de autokeuring stonden

                    kwa veralgemening, kan dat natuurlijk tellen

                    Comment


                    • #70
                      vraagje.

                      gister eerst keer lekke band gehad, alle niet ik maar onderweg met grand scenic van maat die bestuurde.
                      hij was was afgeleid door broken heart haha, maar daardoor bij afdraaien te kort afgedraaid en met voorwiel stoeprand meegepakt aan lemmonier bij zuidstation in brussel. band plat en velgje ook kleine beschadiging. gelukkig bedrijfswagen maar toch dom

                      echter, ik vraag me niet af als zo korte frontale schok ook niet heel waarschijnlijk ophanging/vering etc beschadigt?

                      Comment


                      • #71
                        Bij mij betekende dat 2 nieuwe banden (ze maakten dat model niet meer en best 2 nieuwe banden zetten voor ongelijke slijtage), nieuwe kogellager en nieuwe velg.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
                          Bij mij betekende dat 2 nieuwe banden (ze maakten dat model niet meer en best 2 nieuwe banden zetten voor ongelijke slijtage), nieuwe kogellager en nieuwe velg.
                          hm. velg is niet vervangen raar want zag toen toch beschadiging.
                          banden hadden pas 6000 km, auto was ook maar maand oud dus ja.
                          blijbkaar is er niks meer vervangen gek..

                          Comment


                          • #73
                            Velgen kunnen wel wat verdragen..........heb ooit eens 2 kapotte banden gehad door zo'n betonblok dat dwars op de baan lag ( Borgerhout-brug-over-autosnelweg-indertijd) door iemand die daar 's nachts had tegen gereden en ik was de 1e die daar toevallig passeerde....
                            Voorste velg had een lichte vervorming maar de bandenspecialisten verzekerden me dat dit geen kwaad kon . De nieuwe banden werden terug uitgebalanceerd en heb er nog jaren mee gereden zonder broks.
                            Mogelijk loopt de band sneller leeg en moet je bvb maandelijks je bandenspanning nakijken .........iets wat 98% van de mensen al niet doen .
                            Ben je niet zeker : nakijken kan altijd , zolang je maar betaald .
                            Kijk eerst of de wagen nog goed rechtdoor rijd zonder dat je je stuur vast hebt , indien hij "trekt" ..........melden en laten nakijken .

                            Comment


                            • #74
                              Als de band niet meer uit te lijnen valt, dan is dat meestal een nieuwe velg. Maar dat hangt beetje af hoe hard de tik was.

                              Comment


                              • #75
                                Een band kan je niet uitlijnen.
                                Een band + velg kan je wel balanceren.

                                Comment

                                Working...
                                X