Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorstoring ford focus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motorstoring ford focus

Heb al een tijdje problemen met mijn ford focus 1.6 tdci 109pk econetic van 2011. Terwijl ik ben aan het rijden krijg ik een melding van motorstoring en verlies ik vermogen. Ik kan niet hoger dan 3000 toeren en de auto trekt niet op. Ik ben bij een garagist geweest en volgens de computer waren er 2 foutcodes. Eentje was als ik me niet vergis p02290 en dat zou de regeldruksensor van de injector zijn. De andere was iets met de verwarmde zuurstofsensor. Zijn er nog mensen die dat aan de hand hebben gehad? En mss een idee hebben wat dat zou kosten?
    alvast bedankt.

Mijn zus heeft dezelfde auto en daar was t de oorzaak van een marter die graag kabeltjes opat.
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Daar hebben we ook naar gekeken maar was niet het probleem

Comment

Bij de fiesta van mijn vrouw iets gelijkaardig voorgehad. Hebben toen de Abs module gewisseld, bleek dat de wagen dan in een veiligheid ging. Kon wel ook moeilijk sturen toen... Wagen was in garantie dus kunnen ze eigenlijk vertellen wat ze willen.

Comment

Auto gaat dus in noodloop. ''regeldruksensor injector" bestaat niet maar ik denk dat je de sensor zijn die op de common rail gemonteerd zit bedoeld, foutcode die jij opgeeft heb ik opgezocht maar kan ik nergens iets over vinden, ben je zeker dat deze klopt?
          "verwarmde zuurstofsensor" hiermee zal je wellicht de luchtmassameter bedoelen? Deze kan ook kapot zijn maar ik weet niet of je wagen dan in noodloop zal gaan, hangt van merk tot merk af.
          Anyway als uw garagist hem kan uitlezen kan kon hij toch ook een verdere diagnose gemaakt hebben?

Comment

Ergens anders laten uitlezen dan.
            Garagist kan veel zeggen.

Comment

Denk dat ik dan maar eens bij ford zelf moet gaan zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk Berichten
                Denk dat ik dan maar eens bij ford zelf moet gaan zien.
                Strak plan, kans is groot dat je dan na een halfuur al tevreden naar huis rijd

Comment

En waarschijnlijk 10x zoveel heb betaald! ;-)

Comment

beter dan 15x terug gaan naar uw onafhankelijke garagist met z'n 'all-in-one maar eigenlijk trekt het op niks' diagnose apparatuur ;-)

Comment

En t is ni dat ford zo duur is he qua werkuren.
                      Uitlezen kan zelfs gratis zijn als je enkel daarvoor gaat.

Comment

is het eentje met metalen UFI filter? deze moet tijdig worden vervangen
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

mss, moet je de vraag eens stellen aan ford power, die kent alles van ford....

Comment

En waarschijnlijk 10x zoveel heb betaald! ;-)
                            Ja, zoals de helft van de onafhankelijke garagisten die uiteindelijk naar een dealer gaan met de auto.. Alleen aanvaardt de klant de factuur eerder van z'n garagist dan van een dealer..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              mss, moet je de vraag eens stellen aan ford power, die kent alles van ford....
                              dacht ook aan die.

verkeerde brandstof zal dan de oplossing zijn, in duitsland tanken !!!.

weer ontopic: deftig laten uitlezen en direct laten herstellen. een garage die uitleest, de fout geeft en je gewoon weer laat vertrekken klopt toch niet. wat ben je daar nu mee?
                              naar wat ik er uit versta, gaat je motor in noodloop. dwz er loopt iets deftig fout waardoor de ECU zelf beslist om naar standaard waarden over te gaan om schade te voorkomen. dit is dus iets waar je niet mee blijft rijden
                              Last edited by ; 26/10/2013, 18:29.

Comment

Je moet waarschijnlijk een PCM-update uitvoeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
                                  Auto gaat dus in noodloop. ''regeldruksensor injector" bestaat niet maar ik denk dat je de sensor zijn die op de common rail gemonteerd zit bedoeld, foutcode die jij opgeeft heb ik opgezocht maar kan ik nergens iets over vinden, ben je zeker dat deze klopt?
                                  "verwarmde zuurstofsensor" hiermee zal je wellicht de luchtmassameter bedoelen? Deze kan ook kapot zijn maar ik weet niet of je wagen dan in noodloop zal gaan, hangt van merk tot merk af.
                                  Anyway als uw garagist hem kan uitlezen kan kon hij toch ook een verdere diagnose gemaakt hebben?
                                  Inderdaad. Ga naar een deftige garage. Of ben je zelf handig? Zoek de branstof leiding en de sensor die op de rail zitten, en kijk de bekabeling na.

. De andere was iets met de verwarmde zuurstofsensor.
                                  Niet de luchtmassameter zoals hierboven, maar de lambdasonde (zuurstofsensor, zit na uw katalysator/dpf als u auto er maar een heeft) heeft een aparte verwarmingslus zodat de meting correct verloopt aangezien de sensor eerst goed werkt als ie (erg) warm is.
                                  Ook hier kijk de bekabeling na.

Maar wel vreemd moesten er opeens twee sensoren tegelijk stuk gaan.

Als je geen garantie hebt, kun je die voor ongeveer 100€ de lambdasonde tweedehands kopen op de schroot (partnr?), meestal niet moeilijk te vervangen als je de originele los krijgt (er goed aan kunnen met goed gereedschap). De druksensor is niks voor amateurs.

Succes ermee
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Kijk maar inderdaad eens na als je bekabeling goed is. (geen losse draden, onderbrekingen.

Hoeveel km heeft je Focus? Want die zullen wel een breedbandsonde hebben en die gaan toch 250 000km mee.

Comment

De auto heeft nu zo'n 77000km. En de garagist is wel een goede, hij heeft hem alleen nog maar uitgelezen op mijn vraag omdat we erover zijn aan het nadenken om een nieuwe wagen te kopen. We twijfelen nog. (tss citroen berlingo en fiat 500L of de ford te laten maken) Op het internet staat overal dat het probleem een of andere klep zou zijn en dat dat door het roet komt, dus stel ik me de vraag als dat nu gebeurt komt dat dan terug want roet heb je altijd of niet? Willen natuurlijk niet blijven sukkelen. Morgen ga ik eens horen bij ford.

Comment

De auto heeft nu zo'n 77000km. En de garagist is wel een goede, hij heeft hem alleen nog maar uitgelezen op mijn vraag omdat we erover zijn aan het nadenken om een nieuwe wagen te kopen. We twijfelen nog. (tss citroen berlingo en fiat 500L of de ford te laten maken) Op het internet staat overal dat het probleem een of andere klep zou zijn en dat dat door het roet komt, dus stel ik me de vraag als dat nu gebeurt komt dat dan terug want roet heb je altijd of niet? Willen natuurlijk niet blijven sukkelen. Morgen ga ik eens horen bij ford.

Dus bij het optrekken stotterd hij. Heb je ooit al eens je brandstoffilter vervangen? Dit heb ik ook al eens aan de hand gehad. Bij vollgas begint effkes te trekken, dan weer niet enz. En dan in dashboard grote waarschuwing van motorstoring. Brandstoffilter vervangen en probleem opgelost. Dit heb ik bij 57 000 km gehad. Heb je ooit al eens je vloeistof vervangen van de roetfilter? Deze motoren werken met een soort vloeistof (eolys) voor de verbranding van de roetfilter. Als dit op is kan dat ook zorgen voor een motorstoring.

Comment

Working...
                                        X