Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

    Onderhandelaars van CDU/CSU en SPD hebben een akkoord bereikt over tolheffing die is gericht op buitenlandse automobilisten op Duitse snelwegen. Dit heeft de publieke omroep ZDF dinsdag gemeld.

    Vanwege EU-recht moet de tol ook van Duitse automobilisten worden gevraagd. Buitenlanders mogen niet worden gediscrimineerd met de heffingen. Maar de Duitse belastingbetaler en automobilist wordt in de plannen gecompenseerd voor het verlies door tolgeld. De regeling moet ook geld opleveren voor miljardeninvesteringen in wegen en spoorwegen in de Bondsrepubliek. Nadere details moeten nog worden uitgewerkt, maar het is de bedoeling dat de wet in de loop van 2014 wordt aangenomen. De tolheffing zou dan al op 1 januari 2015 kunnen beginnen.
    België heeft eerder dit jaar afgezien van een plan om bij personenauto's tol te heffen op de belangrijkste verbindingswegen. Ook in dit plan zou de 'binnenlandse' automobilist gecompenseerd worden. Het Belgische plan voor een vignet is niet nieuw, maar werd al in 2007 geopperd.
    De ANWB liet dinsdag weten het vreemd te vinden dat de tol - iets waar de automobielclub überhaupt tegen is - feitelijk slechts voor buitenlanders zou gaan gelden. Dat zou een belemmering vormen om te gaan reizen. De ANWB zegt benieuwd te zijn wat de Europese Unie ervan vindt.
    Voor een autotocht door Europa moet de automobilist tegenwoordig een grote voorruit hebben. Vignetten zijn vereist op belangrijke wegen in Bulgarije, Hongarije, Oostenrijk, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië en Zwitserland. In Frankrijk en Italië zijn bijna alle grote snelwegen tolwegen en ook in Kroatië, Noorwegen, Portugal en Spanje wordt tol geheven op de belangrijkste snelwegen.

    Bron: Autoweek

    Last edited by Namaz; 20/06/2015, 11:37.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    plus dat die vignetten niet altijd even makkelijk zijn om te verwijderen
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Wanneer komt er eindelijk ook tolheffing in Belgie? In ons land is er verhoudingsgewijs enorm veel buitenlands verkeerd. Laat die toch eens meebetalen voor het kapotrijden van onze wegen. Met de opbrengst kan men de wegen eindelijk eens verbeteren.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        Wanneer komt er eindelijk ook tolheffing in Belgie? In ons land is er verhoudingsgewijs enorm veel buitenlands verkeerd. Laat die toch eens meebetalen voor het kapotrijden van onze wegen. Met de opbrengst kan men de wegen eindelijk eens verbeteren.
        Hier worden die voorstellen altijd systematisch onder druk van het buitenland door onze competente politiekers afgevoerd want wij Belgen betalen dat toch liever zelf, en in de andere landen doen wij dan ook graag onze duit in het zakje sociaal voelend als wij zijn
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Na het nog niet 100% vaststaande besluit om in Duitsland een Autobahn-vignet in te voeren komen nu enkele richtbedragen vrij. Afhankelijk van de duur gaat een vignet 10 tot 100 euro kosten. Vanzelfsprekend krijg je de keuze voor hoeveel tijd je een vignet neemt, afhankelijk van of je eenmalig door het land komt of er regelmatig reist. Bild noemt de volgende bedragen:

          - 10 dagen: € 10,-
          - 2 maanden: € 30,-
          - 1 jaar: € 100,-

          Dit is de laatste stand van zaken, eerder vernamen wij het volgende uit andere Duitse media: Bis 10 Tage 15 Euro, bis 1 Monat 30,–, für das Jahr 50,–, maar deze bron is inmiddels verdwenen.
          Iedereen die van de snelweg gebruik maakt zal een vignet moeten hebben, ook de Duitsers, maar zij worden middels belastingmaatregelen gecompenseerd.

          Bron: autoblog
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Buiten Frankrijk en Spanje waar ik al wel eens met de wagen kom mag ook Duitsland van mij tol vragen aan buitenlandse gebruikers van de snelwegen.

            Ik rij vaak op de Duitse Autobahn en het is er zalig rijden dus wel terecht dat men daar voor dient vergoed te worden.

            Ik draag graag mijn steentje bij.
            Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
              Wanneer komt er eindelijk ook tolheffing in Belgie? In ons land is er verhoudingsgewijs enorm veel buitenlands verkeerd. Laat die toch eens meebetalen voor het kapotrijden van onze wegen. Met de opbrengst kan men de wegen eindelijk eens verbeteren.
              LOL, ik denk niet dat tolheffing voor betere wegen gaat zorgen in Belgie, er zijn nu ook massaal veel inkomsten aan taksen en belastingen allerhande wat met
              verkeer te maken heeft, dat geld wordt echter grotendeels misbruikt in de sociale zekerheid en maar heel miniem gebruikt voor wegenonderhoud.

              Comment


              • #8
                Goed zo. Misschien minder van die autobahnterroristen/sleurhutten (aka Hollanders) op de baan. Zal me wat remblokken besparen!

                Comment


                • #9
                  Alle begrip er voor dat Duitsland tol vraagt. Om over de schabouwelijke Belgische autowegen te rijden zouden ze eerder geld moet bij geven ......

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                    Goed zo. Misschien minder van die autobahnterroristen/sleurhutten (aka Hollanders) op de baan. Zal me wat remblokken besparen!

                    Die zullen dan nog wel meer door Belgie richting het zuiden bollen

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                      LOL, ik denk niet dat tolheffing voor betere wegen gaat zorgen in Belgie, er zijn nu ook massaal veel inkomsten aan taksen en belastingen allerhande wat met
                      verkeer te maken heeft, dat geld wordt echter grotendeels misbruikt in de sociale zekerheid en maar heel miniem gebruikt voor wegenonderhoud.
                      Daar heb je helaas gelijk natuurlijk. Maar dat is een andere kwestie. Een belachelijk klein percentage van het opbrengsten van het verkeer gaan terug naar het verkeer. In Nederland is het percentage 3 keer groter.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
                        Alle begrip er voor dat Duitsland tol vraagt. Om over de schabouwelijke Belgische autowegen te rijden zouden ze eerder geld moet bij geven ......
                        Daar kan natuurlijk geen zinnig mens het oneens mee zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Dat een land "huur" vraagt voor zijn snelwegen, da's te begrijpen, zouden we bij ons ook best asap doen, dan hebben we in ons land ook een beetje easy-money binnen. maar dan moet dat geld wel in de eerste plaats naar de verbetering van de snelwegen gaan!
                          Waar de Belgen waarschijnlijk zullen missen is dat wij ook gaan betalen, en dat de wegenbelasting zal blijven zoals ze is. In Duitsland wordt het vignet in mindering gebracht, in Frankrijk betalen ze er geen...

                          Zo betaald iedereen voor het vignet, dus geen gezaag dat we buitenlanders anders aanpakken dan de Belgen, want daar zijn ze hier gevoelig voor he!

                          De bedragen die hierboven worden geschreven zijn best schappelijk. Onze jaarlijkse Frankrijk reis kost ons ook heel wat, voor twee dagen gebruik van de snelweg.
                          Het vignet voor de skireis hoort er ook gewoon bij, alhoewel we dat wel uit de auto halen en doorgeven aan de volgende skiër ...
                          Ook in Italië krijgen we de rekening telkens gepresenteerd.

                          In Duitsland kom ik bovendien vaker, doorreis naar skiverlof, doorreis naar Italië, weekendje Duitsland, Kerstmarkt...
                          Dus ik zal wel een vignet kopen.

                          Comment


                          • #14
                            Pfff, umweltplakette en nu nog eens tol. Wat gaan ze nog uitvinden. Dat ze gewoon de verkeersbelasting verhogen in DE. Een Duitser betaald bijv. voor een 5L benzine hetzelfde als wij voor ocharme een 2 literke.

                            Comment


                            • #15
                              dus wie enkele keren in het jaar naar de nurburgring gaat, kost het 100 euro.
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                dus wie enkele keren in het jaar naar de nurburgring gaat, kost het 100 euro.
                                Als je tien keer of meer gaat wel, ja. Anders lijkt het toch 10 euro per keer te zijn.

                                Comment


                                • #17
                                  Ik dacht dat België het ook op deze manier wou doen toen ze daar enkele jaren (?) geleden over bezig waren.
                                  Buitenlanders een vignet en voor de Belgen een korting via de verkeersbelasting en ik meen me te herinneren dat het toen niet mocht van Europa omdat je dan de buitenlanders discrimineert.

                                  Zoals ik het lees zou Duitsland het ook zo doen en dit zou dan wel kunnen?
                                  2018 BMW X1 18d

                                  Comment


                                  • #18
                                    Omdat Duitsland macht heeft binnen de Europese unie en België uitgelachen wordt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Omdat Duitsland macht heeft binnen de Europese unie en België uitgelachen wordt.
                                      Omdat onze politiekers zich steeds laten manipuleren door andere landen (angst?), wij zijn binnenkort het laatste Europese land waar de autosnelwegen gratis door buitenlanders mogen bereden worden, nog te zwijgen over de veel te zwaar geladen vrachtwagens, in bijna alle andere landen is er een vorm van péage of vignet te betalen.

                                      Als dat toch overal kan en er is een vorm van rijtaksverlaging of andere compensatie voor ons Belgen waar blijft men dan nog op wachten?

                                      Dat eindeloos politiek gepalaver altijd hier....
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Pfff, umweltplakette en nu nog eens tol. Wat gaan ze nog uitvinden. Dat ze gewoon de verkeersbelasting verhogen in DE. Een Duitser betaald bijv. voor een 5L benzine hetzelfde als wij voor ocharme een 2 literke.
                                        Jij woont bijna op de grens verhuis een paar km en je hebt er geen last meer van

                                        Wel begrijpelijk dat ze het doen die hebben massas wegen en innen bijzonder weining verkeersbelasting t.o.v Be en NL (het zou mij zelfs niet verwonderen dat NL meer inkomsten heeft uit auto's dan DE als je hun bijtelling meetelt natuurlijk)
                                        Polo 6n 1.4

                                        Comment

                                        Working...
                                        X