Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Ok grote man, ik volg uw voorbeeld. Gelieve uw taks niet te betalen want de wegen liggen er slecht bij. Want gij durft dat wel natuurlijk


    Gij zijt ook de grappigste thuis precies?
    Da's dus de reden dat belgen nooit een groep zullen vormen. Véél respect voor de turken op dat vlak in ons land, want die krijgen wél iets gedaan hier. Maar soit, da's offtopic.

    Comment


    • #42
      Dat ze ons in België laten betalen doormiddel van BIV en jaarlijkse rijtaks ben ik mee akkoord. Maar waarom kost een zware motor meer aan inschrijving en rijtaks dan een lichte ? Ik vind dat als je een zware auto koopt en je kan aantonen dat je hem gebruikt om km te doen dat het gerechtvaardigd is want een kleine cc klasse kopen en dan om de 5jaar een andere kopen terwijl je met een zwaardere cc klasse mss 10 jaar kan doen omdat je veel km doet minder vervuilend is dan de productie van 2 wagens...
      Wat die tolheffing betreft heb er niks op tegen dat we moeten bijdrage, want we gebruiken die wegen maar we gaan er op vakantie dus we dragen er bij aan de economie daar (= horeca, toerisme, brandstof ...) Mij houd het persoonlijk tegen om naar Spanje te gaan met de wagen omwille van de kostprijs aan péage. Zouden ze het doen met een vignet zoals het zou gaan in Duitsland NP maar zoals in Frankrijk daar 3euro wat verder nog eens 3euro... vind ik nogal prijzig.

      Comment


      • #43
        100€ om op goed onderhouden wegen heel Frankrijk door te rijden is teveel?

        Begrijp ik niet.

        Hoe draag je exact bij aan de economie als je op doorreis bent? Brandstof? Met diesels die zonder problemen 1000km rijden op 1 tank ga je ook al niet veel bijdragen.

        Ik vind het altijd een genot om die grote T te zien. Kaske in de wagen, ff vertragen, biep en rijden maar op wegen waarvan je bijna 100% zeker weet dat ze goed zijn.
        2012 Volkswagen Golf R

        Comment


        • #44
          Als je ziet dat je in Zwitserland een vignet hebt voor het ganse jaar voor nog geen 20euro. Dan is die 100euro op een reis naar Frankrijk toch duur ? Dus ga je dan zoals ik 4keer per jaar met de auto op reis en ik zou dan naar Frankrijk gaan kost me dat : 2x50euro =100euro aan péage/reis x 4 = 400euro voor het ganse jaar. Ik trek daar het duurste vignet vanaf 400euro - 160euro = 240euro over, dat is al een mooi budget om eens iets te gaan doen met zijn 2tjes.
          Je kan een simulatie maken op www.autoroutes.fr voor Normandië is de kostprijs aan péage een kleine 50euro.


          Bijdragen aan de economie ? Jij hebt het over doorreizen ik heb het over reizen naar. Als je rekent dat naar Normandië ongeveer 700km is en je daar wat rond rijdt doe je in Frankrijk minstens 2 tankbeurten met je terugreis inclusief. Je hebt je hotel met halfpension dus smiddags ga je op restaurant, als je in een stad bent ga je geregeld iets drinken en je koopt er mss iets dat is toch bijdragen aan de economie ? Of blijf je gans je verblijf op je hotelkamer ( is niet aanvallend bedoeld ).
          Last edited by ; 15/04/2014, 11:16.

          Comment


          • #45
            'Duits tolvignet gaat 10 tot 30 euro kosten'

            Duitse automobilisten gaan 100 euro per jaar betalen voor het gebruik van de autosnelwegen. Voor bijvoorbeeld toeristen komen er tolvignetten met een geldigheidsduur van 10 dagen (10 euro) en 2 maanden (30 euro).


            Dat berichtte weekblad Focus zondag op zijn website, zonder bronnen te noemen.
            Voor Duitse automobilisten mag de tolplicht, die naar verwachting in 2016 ingaat, niet tot lastenverzwaring leiden. Dat heeft verkeersminister Alexander Dobrindt beloofd. Daarom worden zij gecompenseerd via de motorrijtuigenbelasting. Hoe zuiniger hun auto, hoe hoger de korting die zij daarop krijgen, aldus Focus.
            Het plan om tol te gaan heffen op de Autobahn is zowel binnen als buiten Duitsland omstreden. Buurlanden waaronder Nederland en Oostenrijk, verzetten zich er hevig tegen, net als sommige partijen in de Duitse politiek. Dobrindt wil desondanks nog voor de zomer knopen doorhakken over de tolplannen.
            Voor vrachtwagens boven de 12 ton geldt al een tolplicht op de Duitse snelwegen. Eerder werd bekend dat die vanaf volgend jaar wordt uitgebreid. Ook chauffeurs van lichtere vrachtwagens moeten gaan betalen.

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46
              Einfach Wahnsinn!!

              Comment


              • #47
                De Duitsers betalen al een schijntje aan verkeersbelasting en dan moeten ze nog gecompenseerd worden? Te gek voor woorden. Verhoog gewoon de verkeersbelasting een beetje en de rekening zal kloppen.

                En 't is ook nog eens totaal onlogisch. Hoe zuiniger de wagen hoe groter de korting. Wat heeft zuinigheid te maken met de slijtage van de wegen? Doe het dan zoals in NL en belast op gewicht van de wagen.

                Comment


                • #48
                  hoe onlogisch is jou redenering nu? de duitsers zouden meer verkeersbelastingen moeten gaan betalen zodat de buitenlanders gratis op hun wegen kunnen blijven rijden? toevallig lid van de SPA ofzo? :p
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #49
                    Ik heb er op zich niets op tegen (maar ik wil bij ons ook zo'n systeem zien waarbij de buitenlanders meebetalen aan onze wegen). Enige wat ik bedenk is, het duurste vignet van 30 EUR is 2 maanden geldig, maar als je redelijk veel in Duitsland moet zijn zou een 3-6-9-12, maandelijks vignet mss een betere oplossing zijn. In zwitserland betaal je bvb sowieso de volle pot voor heel het jaar en daar heb je geen keuze in, maar dat vignet gebruik je mss 1 of 2 keer op een jaar. Duitsland ligt toch wel net iets dichter dan Zwitserland :p

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      hoe onlogisch is jou redenering nu? de duitsers zouden meer verkeersbelastingen moeten gaan betalen zodat de buitenlanders gratis op hun wegen kunnen blijven rijden? toevallig lid van de SPA ofzo? :p
                      Wie rijdt er het meeste op de Duitse wegen, de Duitsers zelf of toeristen? Mij lijkt het logisch dat ge eerst diegene laat betalen die het meeste gebruik maken van een dienst. De tarieven voor de jaarlijkse verkeersbelasting zijn erg laag in DE. Mij lijkt het dan beter die iets op te trekken. Iemand die met een dikke Beemer, Benz of wat dan ook rijdt zal die 100€ verhoging wel betalen.

                      Vergelijk maar eens.
                      Kfz-Steuer Rechner NEU! 2020 KOSTENLOS für alle Auto, Pkw, Lkw, Nutzfahrzeuge, Benzin, Diesel, Kraftrad inkl. Kfz-Steuer-Befreiung für Pkw und Saisonkennzeichen.


                      SP-A, wat is dat? Nog nooit van gehoord.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
                        Dat ze ons in België laten betalen doormiddel van BIV en jaarlijkse rijtaks ben ik mee akkoord. Maar waarom kost een zware motor meer aan inschrijving en rijtaks dan een lichte ? Ik vind dat als je een zware auto koopt en je kan aantonen dat je hem gebruikt om km te doen dat het gerechtvaardigd is want een kleine cc klasse kopen en dan om de 5jaar een andere kopen terwijl je met een zwaardere cc klasse mss 10 jaar kan doen omdat je veel km doet minder vervuilend is dan de productie van 2 wagens...
                        .
                        die auto beland na 5 jaar niet op de schroothoop eh... dus dat specifiek argument slaat nergens op. ook een lichte auto is na 5 jaar niet versleten zelfs met hoge kilometrages..

                        Comment


                        • #52
                          duitsland heeft ook heel wat transitverkeer hoor. hier zouden ze ook beter zoiets invoeren in plaats van de belastingen voor de belgen gewoon weeral omhoog te trekken.
                          free paradise for all but the belgian workers...
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #53
                            Waar ik het schijt van krijg is dat ieder land afzonderlijk vignetten of dergelijke invoert met verschillende tarieven en looptijden. Dat men dat eindelijk eens Europees tracht te regelen.

                            Comment


                            • #54
                              Verkeersbelasting verhogen omdat ze toch nog maar weinig betalen? Huh? Dat houdt toch geen steek? Net zoals verkeersbelasting betalen volgens cilinderinhoud. Met een 2000cc kan je de weg evenveel laten verslijten als met een 5000cc. En die wagens nemen ook evenveel plaats in op de weg, onafhankelijk van de cilinderinhoud.
                              De gebruiker van de weg laten betalen is dan alvast een eerlijker systeem vind ik. Ook al zal het voor mij dan duurder worden.


                              Verzonden met behulp van Tapatalk

                              Comment


                              • #55
                                Wat denkt ge dat ze in Belgieë gaan doen als op het einde van het jaar de rekening niet klopt. Belastingen verlagen misschien.

                                Comment


                                • #56
                                  Uw argumenten houden wel totaal geen steek met de kwestie in Duitsland maar goed..

                                  Comment


                                  • #57
                                    10 euro is niet veel. Door ietwat zuiniger,3 ipv 4 l/100 km, te rijden kan je al snel meer dan 10 euro besparen op je vakantietrip door Duitsland.
                                    .

                                    Comment


                                    • #58
                                      Je moet de Duitsers niet extra laten betalen! Dat is een compleet foute redenering.
                                      Het zijn hun wegen.
                                      Moeten wij meer wegentaks betalen in Belgie, of tol heffen voor vreemdelingen? Keuze is rap gemaakt denk ik he.

                                      Maar dan moet Belgie snel volgen, wegenbelasting met bv 25€ omlaag, wegenvignet voor iedereen van 25€, ook voor buitenlanders. Dan wordt de kas extra gevuld, zonder uw eigen bevolking te laten betalen.

                                      Als de zuiderburen tol heffen, en de oosterburen ook, waarom zouden wij dan niet volgen?

                                      Comment


                                      • #59
                                        Omdat op het einde het een verhoging van belasting voor alle bestuurders is , alleen in een land al wat meer dan in het andere , als je de inkomsten van het verkeer bij mekaar opteld kom je heus wel toe met het bedrag , om goeie wegen aan te leggen , tel daar de overtredingen en flitsers bij en je hebt overschot , maar ja tzal wel een beetje zijn zoals met de rest hé , plots zijn de pensioenkassen leeg of gaan de banken fajiet of is er een oliekrises , Ik verbruik met die van mij 5€/100km , maar voor hoelang nog ???? Het eerlijkste zou zijn : km-heffing via GPS en voor de rest al de belastingen afschaffen , zo betaal je voor wat je rijd .

                                        Comment


                                        • #60
                                          Tuurlijk krijgen de duitsers hun vignet terug betaal....anders worden ze dubbel belast en dat is een no go in de EU!
                                          Polo 6n 1.4

                                          Comment

                                          Working...
                                          X