Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Tolheffing op Europese snelwegen, helaas is het iets waar we steeds meer rekening mee moeten houden. De plannen voor een Ausländermaut in Duitsland deden ons eens kijken hoe het er in de rest van Europa voor staat. Landen en bijbehorende prijzen na de breek.

    Wat wij ‘tol’ noemen kan op twee verschillende manieren geheven worden: middels een vignet, wat inhoudt dat je voor een bepaalde tijdsperiode een bepaald bedrag betaalt om van alle snelwegen gebruik te maken, of middels het ouderwetse tolsysteem, waarbij je per stuk snelweg dat je daadwerkelijk gebruikt, direct wordt aangeslagen.
    Vaak wordt voor een vignet gekozen, omdat dit geen hoge kosten danwel oponthoud van tolpoortjes en de minste rompslomp met zich meebrengt. Fysieke tolheffing per weggedeelte gebeurt vaak wanneer private partijen betrokken zijn in de aanleg en het onderhoud van de wegen.
    In onderstaande tabel en kaart hebben we op een rij gezet waar je dient te betalen, op wat voor manier dit moet gebeuren, en welke bedragen gelden per 2014. In het geval van tol zou het wat complex worden dit allemaal op te schrijven, dus daar volstaan gewoon met een melding ‘tol’. Mochten we per, zeg, 2015, daadwerkelijk een vignet moeten aanschaffen voor Duitsland, dan zijn de volgende richtprijzen genoemd: 10 dagen voor 10 euro en een jaar voor 100 euro.
    Polen kent tolheffing op (gedeeltes van) de A1 t/m A4, maar ook Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië hebben tolwegen. Kennelijk wordt niet elke snelweg er met Europees geld gefinancierd. Aan u de schone taak uit te rekenen wat goedkoper is om per snelweg te doen: Utrecht – Málaga of Utrecht – Sofia.
    Voor wat Noord-Europa betreft: de meeste landen zijn als buitenlander relatief goedkoop te berijden, afgezien van een enkele brug, tunnel of pas waarvoor wat geld neergeteld moet worden. Plannen voor een Belgisch(e) tol/vignet steken zo nu en dan de kop op, maar dit zien we niet zo snel gebeuren. Hoewel, nu de deken van tol zich uit begint te breiden over Europa weet je maar nooit wat de beleidsmakers gaan doen.





    Bron: autoblog
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Dat wordt weer leuk...

      in Belgie superveel betalen voor wegentaks en in het buitenland dan HUN wegentaks betalen via vignetten of tol...
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • #23
        [QUOTE=verbatim2;5225481]Jij woont bijna op de grens verhuis een paar km en je hebt er geen last meer van

        Wordt overwogen. Tüddern is amper 10 min. rijden van de Belgische grens.

        Comment


        • #24
          Het is nu officieel, vanaf 01/01/2016.

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25
            Misschien dat onze nieuwe regeringen dat dan ook eens gaan overwegen.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Het is nu officieel, vanaf 01/01/2016.

              http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1936619
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Misschien dat onze nieuwe regeringen dat dan ook eens gaan overwegen.
              Toch weer prachtig (of moet ik triestig schrijven) dat we met de Europese eensgezindheid nergens staan.

              Ik opteer nu voor overal een vignet, lijkt mij wel het meest logische.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Pfff, umweltplakette en nu nog eens tol. Wat gaan ze nog uitvinden. Dat ze gewoon de verkeersbelasting verhogen in DE. Een Duitser betaald bijv. voor een 5L benzine hetzelfde als wij voor ocharme een 2 literke.
                sinds wanneer?
                de prijs is redelijk gelijk hoor.

                Comment


                • #28
                  De reactie van de Oostenrijkers is wel echt belachelijk: ze zijn tegen de heffing van een snelwegvignet in Duitsland...

                  Hoe legde zoiets uit dat ge zelf zoiets wel doet?

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                    sinds wanneer?
                    de prijs is redelijk gelijk hoor.
                    hij bedoelt verkeersbelastingen (soms gebaseerd op motorinhoud) hoor..

                    Comment


                    • #30
                      Ik heb er geen enkel probleem om een bijdrage te betalen voor het gebruiken van deze prachtige wegen. Ik rijd daar steeds ietwat trager dan normaal om langer van deze doorgaans comfortabele en lichtlopende wegen te kunnen genieten.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                        sinds wanneer?
                        de prijs is redelijk gelijk hoor.
                        Ik noem het gratis. Maar goed hun keuring kost daar wel 200\500euro elke 2jaar naar gelang de auto...
                        Polo 6n 1.4

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                          Ik noem het gratis. Maar goed hun keuring kost daar wel 200\500euro elke 2jaar naar gelang de auto...
                          Wtf? Waar is dat goed voor?
                          Of keuren ze die écht grondig op mankementen, ipv wat ze hier doen.

                          Comment


                          • #33
                            Wanneer nu eindelijk eens een vignet/tol voor buitenlanders in België..

                            E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                            Comment


                            • #34
                              HU, AU, Vollgutachten und Schadengutachten Kosten ➤ Übersicht der TÜV Kosten für Auto, Motorrad und Caravan für Ihr Bundesland von TÜV NORD

                              200 - 500 euro ? Waar haalt u dat ? Ik vind in bovenstaande veel lagere prijzen terug.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                Wanneer nu eindelijk eens een vignet/tol voor buitenlanders in België..
                                Iedereen stoppen met z'n verkeersbelasting te betalen. Of 3% ervan betalen.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                  Iedereen stoppen met z'n verkeersbelasting te betalen. Of 3% ervan betalen.
                                  Probeer de makke en braaf betalende Vlaming daar maar eens van te overtuigen..

                                  En dan voegen ze het wss toch gewoon toe aan uw belastingen.

                                  E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                    Probeer de makke en braaf betalende Vlaming daar maar eens van te overtuigen..

                                    En dan voegen ze het wss toch gewoon toe aan uw belastingen.
                                    'T is dat hé. Typisch belgen, een grote mond, maar als het er op aan komt... Waarom zouden ze het niet doen dan...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                      Ik rijd daar steeds ietwat trager dan normaal
                                      Nog trager

                                      On topic: zoiets hou je niet tegen, politiekers hebben geld nodig om cadeautjes te kunnen blijven uitdelen en zo herverkozen te raken. In Duitsland zal deze maatregel dan ook bijzonder populair zijn.
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

                                      Comment


                                      • #39
                                        topic titel moet eigenlijk 2016 zijn

                                        begrijp het wel dat de Nederlanders er tegen zijn, hun land is geen transit land. Aan de andere kant begrijp ik het wel dat Duitsland dit doet, in Frankrijk is het al sinds mensenheugenis en daar doet niemand moeilijk over. Wegen in Frankrijk zijn perfect en dat wordt ook verwacht omdat je er voor betaalt, in Duitsland zijn de wegen perfect en mag je soms nog onbeperkt en dat lijkt dan logisch dat ze hiervoor geld van "de buitenlanders" willen.

                                        Enkel begrijp ik niet dat Belgie, als transitland, dit zelf al niet jaren doet. Het gaat nog zo ver komen dat wij voor heel europa moeten betalen en zelf een van de duurste wegentaksen hebben van europa...
                                        Last edited by Liquid Li0n; 13/04/2014, 23:36.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                          'T is dat hé. Typisch belgen, een grote mond, maar als het er op aan komt... Waarom zouden ze het niet doen dan...
                                          Ok grote man, ik volg uw voorbeeld. Gelieve uw taks niet te betalen want de wegen liggen er slecht bij. Want gij durft dat wel natuurlijk

                                          Geen probleem met dit, bijbetalen voor de heerlijke wegen in Duitsland. (alleen jammer dat het weer zo'n gedoe zal zijn, op voorhand kopen van het vignet/stoppen bij de grens, en natuurlijk een extra stickertje erbij, pff.)

                                          Probleem in België is een machtige logistieke sector die een extra belasting op vrachtverkeer niet wil aanvaarden, een politieke wereld die de gewone auto als dé melkkoe van uitstek ziet, een wegennet dat zo kleinschalig en zo fijnmazig is dat de Poolse en Tsjechische vrachtwagens snel de "binnenbaantjes" zullen vinden om alles te ontwijken, én als klap op de vuurpijl zullen al de potentiële inkomsten toch alleen maar dienen om het socialistisch werkers-paradijs te onderhouden waar iedereen die werkt moet bijdragen en iedereen die niet werkt, evenveel moet krijgen.
                                          Mijn Skoda

                                          Comment

                                          Working...
                                          X