Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Duitsland gaat in 2016 een tol invoeren voor auto’s. De maatregel wekt het wantrouwen van de buurlanden en van Europa.


    En voila... Puur een wegenvignet omdat de omringende landen ook al zoiets hebben. En het resultaat is dat je als bestuurder je ruit dus moet volhangen met 3 stickers als je in Zuid-Beieren woont, waarvan je er 2 jaarlijks volle pot moet betalen.

    En aangezien Duitsland groot is, betekent regelmatig shoppen in DE een meerkost van pakweg 100€ per jaar. Dan moet je al heel wat pampers vol kunnen schijten of was te wassen hebben.

    En als BE en NL dan ook nog een vignet doen, dan is het net zoals vroeger, waar je maar sporadisch de grens over ging! 1 Europa, dames en heren! En laten we vooral de buren betalen want wij moeten bij de buren betalen!

    Comment


    • #62
      en dat zelfs op secundaire wegen...als Duitsland daar in slaagt zal Frankrijk ook wel rap volgen:

      Tolheffing: op diverse Europese snelwegnetten is het gemeengoed. Duitsland gaat echter een stap verder, en heft vanaf 2016 op alle wegen tol. Ook korte grensoverschrijdende ritjes gaan nu geld kosten. Fors geld. De Duitse minister van verkeer Dobrindt presnteerde eerder vanmiddag zijn plannen, die alleen betrekking hebben op buitenlanders, de Duitse automobilist krijgt geen lastenverzwaring […]
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • #63
        Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

        Misschien bij ons een Belgisch, Vlaams, Waals en Brussels vignet.

        Dat zal ze leren!! Ze zullen het goddomme geweten hebben!!

        Comment


        • #64
          Op die manier wordt de BP Ultimate diesel voor mijn Fordje wel echt duur...

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
            Op die manier wordt de BP Ultimate diesel voor mijn Fordje wel echt duur...
            Voor je Ford Cmax?

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Voor je Ford Cmax?
              Nee Fiesta... (staat in mijn onderschrift)

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                Nee Fiesta... (staat in mijn onderschrift)
                Sorry had het niet gezien in de iphone app!

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Sorry had het niet gezien in de iphone app!
                  Geen probleem, was toch off topic.
                  Goed om te weten dat er een iPhone app is...

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                    Geen probleem, was toch off topic.
                    Goed om te weten dat er een iPhone app is...
                    Tapatalk 2 voor al je forums. Heel handig.

                    Comment


                    • #70
                      en niet alleen voor iphone, ook voor android:

                      here you go https://play.google.com/store/apps/d...lkpro.activity
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • #71
                        Off-topic:
                        Merci, maar het tapatalk worden...

                        On-topic:
                        Ik ben voor een automatisch systeem met vignetten (in België). Buitenlanders kopen een vignet in een tankstation, éénmaal in België wordt dit dan automatisch gescand. Voertuigen zonder vignet worden tegengehouden en beboet. De infrastructuur op poten zetten zou de grootste investering zijn. Veel denkwerk is er niet, andere landen hebben gelijkaardige systemen. Voor de belgen wordt het bedrag van het vignet afgetrokken van de verkeersbelasting.
                        Nu nog politici vinden die het willen uitvoeren... (en in de wettekst laten vastleggen dat minimum 40% van de opbrengst terug naar wegeninfrastructuur moet gaan)

                        Comment


                        • #72
                          Keep on dreaming.

                          Comment


                          • #73
                            Inderdaad... Infrastructuur, mankracht en voertuigen voor controle, ...

                            En dan lapt het buitenland hetzelfde met ons, en dan rij je met 7 van die vignetten op je voorruit, die mekaar nog eens storen zodat je bij de volgende afrit controle krijgt.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Inderdaad... Infrastructuur, mankracht en voertuigen voor controle, ...

                              En dan lapt het buitenland hetzelfde met ons, en dan rij je met 7 van die vignetten op je voorruit, die mekaar nog eens storen zodat je bij de volgende afrit controle krijgt.
                              Het buitenland lapt al hetzelfde met ons...

                              Comment


                              • #75
                                Dit fotootje gemist???

                                Comment


                                • #76
                                  Enkel DE heeft een infrastructuur voor rekeningrijden voor vrachtvervoer, en FR infrastructuur voor de toltrajecten die in ruil voor die euro's netjes het wegdek onderhouden en komen helpen bij panne.

                                  Maar inderdaad, wegenvignetten zijn een super idee. Het zal ons zeker een voordeel geven tegenover pakweg de VS waar over 50 staten dit niet bestaat en elke staat het verkeer van een andere staat moet slikken zonder hiervoor vergoed te worden. Dat, tezamen met door taksen een vervierdubbeling van de brandstofprijzen tegenover de VS, en amper een verdubbeling tov Canada, zal Europa veel voordeel geven. Met al die belastinginkomsten extra zouden onze wegen nu al 4 keer zo goed als de wegen in de VS moeten zijn.
                                  Last edited by ; 08/07/2014, 16:15.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Enkel DE heeft een infrastructuur voor rekeningrijden voor vrachtvervoer, en FR infrastructuur voor de toltrajecten die in ruil voor die euro's netjes het wegdek onderhouden en komen helpen bij panne.

                                    Maar inderdaad, wegenvignetten zijn een super idee. Het zal ons zeker een voordeel geven tegenover pakweg de VS waar over 50 staten dit niet bestaat en elke staat het verkeer van een andere staat moet slikken zonder hiervoor vergoed te worden. Dat, tezamen met door taksen een vervierdubbeling van de brandstofprijzen tegenover de VS, en amper een verdubbeling tov Canada, zal Europa veel voordeel geven. Met al die belastinginkomsten extra zouden onze wegen nu al 4 keer zo goed als de wegen in de VS moeten zijn.
                                    Appelen en peren...

                                    Je moet niet kijken naar andere continenten, maar naar onze buurlanden/europese lidstaten.
                                    Het feit is gewoon dat er te weinig inkomsten afkomstig uit 'verkeer' (boetes, wegenbelasting, inschrijvingstaks, accijnzen) gebruikt worden om de wegeninfrastructuur te verbeteren. Een hoger percentage van de verkeersinkomsten gebruiken is geen optie omdat andere zaken zoals de kost van de vergrijzing, sociale zekerheid, enz... voorrang krijgen. MAAR als de inkomsten uit het verkeer stijgen (door buitenlanders die een vignet moeten kopen) kan met terugwerkende kracht dit geld gebruiken om de wegen te verbeteren.

                                    Bijkomend voordeel: de nodige wegenwerken kunnen een goede stimulans zijn voor de economie. Er worden jobs gecreëerd (iets wat de politici graag beloven tijdens campagnes).

                                    Ik begrijp niet dat je dit een slecht idee kunt vinden. Als je de wegen gebruikt, moet je betalen...

                                    Comment


                                    • #78
                                      En hoe goed zijn de snelwegen geworden in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland na het invoeren van een vignet of tol?

                                      Ik dacht nl. dat ik al betaalde voor het gebruik van de wegen door een jaarlijkse wegentaks, BTW op de aankoop van een auto en de accijnzen op brandstoffen. Meer nog, als je al die inkomsten bekijkt, moet je vaststellen dat nog geen 8% van die inkomsten naar mobiliteit gaan. En met mobiliteit bedoel ik meer dan putjes vullen; daar zit ook het OV in!

                                      Dus, welk deel moeten buitenlanders nu precies betalen van het onderhoud van onze wegen?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Wij betalen inderdaad allemaal voor het gebruik van de wegen, en we betalen ook voor het gebruik van de wegen door buitenlanders. Als er meer inkomsten zouden zijn, kunnen ze een hoger percentage spenderen aan onderhoud, herstellingen, OV als je wilt, ...

                                        Begrijp met niet verkeerd: ik zou ook willen dat het anders kan! Maar er is te weinig geld en de wegen in België moeten dringend aangepakt worden.

                                        Andere overheidsuitgaven zullen de komende jaren niet dalen dus hebben ze extra geld nodig als ze kwaliteit van de Belgische wegen willen verhogen. Dan heb ik persoonlijk liever dat ze buitenlanders laten meebetalen dan dat ze de zoveelste belachelijke belastingverhoging invoeren.


                                        En zoals ik in een vorige post al zei: wettelijk vastleggen dat X% van de inkomsten terug naar mobiliteit moet.
                                        Last edited by ; 08/07/2014, 17:42.

                                        Comment


                                        • #80
                                          88 euro om es goed te gaan vlammen, ik denk dat het bij ons duurder is
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X