Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
    Wij betalen inderdaad allemaal voor het gebruik van de wegen, en we betalen ook voor het gebruik van de wegen door buitenlanders. Als er meer inkomsten zouden zijn, kunnen ze een hoger percentage spenderen aan onderhoud, herstellingen, OV als je wilt, ...

    Begrijp met niet verkeerd: ik zou ook willen dat het anders kan! Maar er is te weinig geld en de wegen in België moeten dringend aangepakt worden.

    Andere overheidsuitgaven zullen de komende jaren niet dalen dus hebben ze extra geld nodig als ze kwaliteit van de Belgische wegen willen verhogen. Dan heb ik persoonlijk liever dat ze buitenlanders laten meebetalen dan dat ze de zoveelste belachelijke belastingverhoging invoeren.


    En zoals ik in een vorige post al zei: wettelijk vastleggen dat X% van de inkomsten terug naar mobiliteit moet.
    Het lijkt mij eerder dat als 92% van het geïnde belastingsgeld uit autogebruik gaten moet dichtrijden bij andere overheidsinstellingen, die overheidsinstellingen op overdreven grote voet leven.

    Verder is het continu verhogen van belastingen in een land dat zich al als meest belastte land kan noemen niet een manoever met nog rek in. En kan je je de vraag stellen hoe andere landen met lagere belastingen wel aan betere wegen geraken...

    Comment


    • #82
      in oostenrijk wordt er toch heel veel geïnvesteerd in wegenonderhoud

      kom er genoeg om het met mijn eigen ogen te zien
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Het lijkt mij eerder dat als 92% van het geïnde belastingsgeld uit autogebruik gaten moet dichtrijden bij andere overheidsinstellingen, die overheidsinstellingen op overdreven grote voet leven.

        Verder is het continu verhogen van belastingen in een land dat zich al als meest belastte land kan noemen niet een manoever met nog rek in. En kan je je de vraag stellen hoe andere landen met lagere belastingen wel aan betere wegen geraken...
        Ik ga ermee akkoord dat mits besparingen op andere niveau's (onze 6 regeringen en 10 provinciebesturen, sociale zekerheid, ...) een vignet niet nodig zou zijn. Maar ik zie zo'n besparingen niet direct gebeuren...

        Ochja we kunnen er de rest van het jaar over discussiëren. Als de politiek niet meewerkt zal er toch niets gebeuren. De Belgen zijn veel te braaf en te verdeeld om iets te forceren.
        Te veel socialisten die het systeem wel goed vinden en blind zijn voor de problemen...

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
          Ik ga ermee akkoord dat mits besparingen op andere niveau's (onze 6 regeringen en 10 provinciebesturen, sociale zekerheid, ...) een vignet niet nodig zou zijn. Maar ik zie zo'n besparingen niet direct gebeuren...

          Ochja we kunnen er de rest van het jaar over discussiëren. Als de politiek niet meewerkt zal er toch niets gebeuren. De Belgen zijn veel te braaf en te verdeeld om iets te forceren.
          Te veel socialisten die het systeem wel goed vinden en blind zijn voor de problemen...
          Ik ben wat geremd om te schreeuwen naar besparingen in de sociale zekerheid. Allemaal goed en wel tot wanneer je het zelf nodig hebt en hopelijk is dat nooit.

          België zou beter af zijn met 1 federale regering, geen Vlaamse, Waalse, Brusselse, Duitse, geen provinciaal niveau meer.

          De Vlaamse regering heeft ook een handje weg van regelneverij en papierwerk.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Ik ben wat geremd om te schreeuwen naar besparingen in de sociale zekerheid. Allemaal goed en wel tot wanneer je het zelf nodig hebt en hopelijk is dat nooit.

            België zou beter af zijn met 1 federale regering, geen Vlaamse, Waalse, Brusselse, Duitse, geen provinciaal niveau meer.

            De Vlaamse regering heeft ook een handje weg van regelneverij en papierwerk.
            Ik vind het ook belangrijk dat we een sterke sociale zekerheid hebben, maar nu is het te gemakkelijk om er van te profiteren.

            1 regering zou inderdaad een goede oplossing zijn.

            Vind het altijd grappig. 10 miljoen inwoners ==> In België: 6 regeringen, 10 provincies, .... In Parijs: een burgemeester en enkele schepenen

            Comment


            • #86
              dat vignet in duitsland is een ramp voor ons nu. nu rijden er veel om via duitsland als ze van NL naar luxemburg gaan, mede doordat de wegen bij ons slecht liggen. maar als ze moeten betalen in DE, zullen ze gewoon door belgie rijden. A'pen en Brussel zullen nog meer stilstaan.

              vorige week reed ik naar gent. per 10 autos die mij passeerden waren er 5nederlanders bij, 2tal fransen en de rest belgen. bij de vrachtwagens waren het vooral FR en PL, paar keer RO en de rest belgische nr platen (diegenen die dubbelden tijdens de regen zijn bijna allemaal belgen)

              Comment


              • #87
                wat hebben de socialisten hier toch altijd mee te maken?? In de vorige regering zat evengoed cd&v en open vld en die hebben toch ook mee beslist me dunkt...
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #88
                  de snelweg tussen brugge en kortrijk is vernieuwd ter hoogte van ruddervoorde sinds een maand en alweer is het oneffen... ze zouden beter eens uitbesteden aan de beste firma in plaats van de firma met de meeste politieke vriendjes
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    de snelweg tussen brugge en kortrijk is vernieuwd ter hoogte van ruddervoorde sinds een maand en alweer is het oneffen... ze zouden beter eens uitbesteden aan de beste firma in plaats van de firma met de meeste politieke vriendjes
                    Mijn vrouw krijgt beroepsmatig ook met openbare aanbestedingen te maken. Het is veelal gewoon de goedkoopste oplossing op korte termijn. Dat het op langere termijn (door herstellingen) duurder gaat worden, boeit hen niet.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                      Ik vind het ook belangrijk dat we een sterke sociale zekerheid hebben, maar nu is het te gemakkelijk om er van te profiteren.

                      1 regering zou inderdaad een goede oplossing zijn.

                      Vind het altijd grappig. 10 miljoen inwoners ==> In België: 6 regeringen, 10 provincies, .... In Parijs: een burgemeester en enkele schepenen
                      De sociale inspectiediensten doen wat ze kunnen, maar hun middelen zijn ook beperkt (personeel en budget). De nva laat anders blijken dat ze best niet teveel meer de ondernemers gaan controleren. Want ja, als die frauderen is dat minder erg dan een uitkeringstrekker.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        De nva laat anders blijken dat ze best niet teveel meer de ondernemers gaan controleren. Want ja, als die frauderen is dat minder erg dan een uitkeringstrekker.
                        De ondernemers en bedrijven moeten gecontroleerd worden op fraude, maar ze moeten geen heksenjacht houden.... Onze economie staat of valt met bedrijven. Je bijt niet in de hand die je voedt!

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          dat vignet in duitsland is een ramp voor ons nu. nu rijden er veel om via duitsland als ze van NL naar luxemburg gaan, mede doordat de wegen bij ons slecht liggen. maar als ze moeten betalen in DE, zullen ze gewoon door belgie rijden. A'pen en Brussel zullen nog meer stilstaan.

                          vorige week reed ik naar gent. per 10 autos die mij passeerden waren er 5nederlanders bij, 2tal fransen en de rest belgen. bij de vrachtwagens waren het vooral FR en PL, paar keer RO en de rest belgische nr platen (diegenen die dubbelden tijdens de regen zijn bijna allemaal belgen)
                          Misschien dat we dan ook eens slimme politicus krijgen die ook daadwerkelijk hier een wegenvignet invoert? Naar het zelfde systeem als wat ze in Duitsland gaan doen. En dat die politicus zich dan niet door de Nederlanders bang laat maken? Ik ben al zeker voorstander voor een wegenvignet zoals Duitsland wil doen.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            wat hebben de socialisten hier toch altijd mee te maken?? In de vorige regering zat evengoed cd&v en open vld en die hebben toch ook mee beslist me dunkt...
                            als je je hond wenst te slaan, vindt je toch altijd een stok, niet ?

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                              Misschien dat we dan ook eens slimme politicus krijgen die ook daadwerkelijk hier een wegenvignet invoert? Naar het zelfde systeem als wat ze in Duitsland gaan doen. En dat die politicus zich dan niet door de Nederlanders bang laat maken? Ik ben al zeker voorstander voor een wegenvignet zoals Duitsland wil doen.
                              Ik zie het al voor mij... 5 stickers op de voorruit van mijn motorfiets. Sjans dat ik een touring fiets gekocht heb, en geen naked...

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                De nva laat anders blijken dat ze best niet teveel meer de ondernemers gaan controleren. Want ja, als die frauderen is dat minder erg dan een uitkeringstrekker.
                                Ahhh de frauderende ondernemers .

                                Voor de lol moet je eens bekijken hoeveel controles men uitvoert op ondernemingen, en dit vergelijken met hoeveel controles men uitvoert op particulieren. Als je het dan procentueel gaat bekijken, wordt het nog dramatischer.

                                En laten we redelijk zijn... Een frauderende ondernemer heeft al een paar problemen: zijn klanten en leveranciers moeten ook al willen frauderen. Met particulieren lukt dit soms nog - je weet wel, die particulieren die al nauwelijks gecontroleerd worden. Met leveranciers wordt het al moeilijk, want ook die leveranciers moeten met dat zwarte geld iets kunnen doen, en met zwart geld kan je geen witte goederen kopen.

                                Ik ben al sinds 2008 zelfstandige, en heb al 3 controles gekregen. Dat zijn er meer dan alcoholcontroles in dezelfde periode...

                                Comment


                                • #96
                                  De tol die de regering van Duitsland voor het gebruik van wegen in het land wil invoeren, moet niet gelden voor de wegen in districten die direct aan een ander land grenzen. Dat heeft de minister van Binnenlandse Zaken van de Duitse deelstaat Beieren, Joachim Hermann, gezegd.

                                  Hermann noemt tegenover de krant Welt am Sonntag alleen landen die aan de deelstaat Beieren grenzen (Oostenrijk, Tsjechië en Zwitserland), maar ook in Belgische en Nederlandse gebieden die dicht bij de grens met Duitsland liggen, bestaat veel kritiek op de plannen.

                                  Hermann is lid van de CSU, de Beiere christendemocraten. Dankzij die partij is de tolheffing in het regeerakkoord gekomen, dat de CSU eind vorig jaar met de christendemocratische zusterpartij van bondskanselier Angela Merkel en de sociaaldemocratische SPD sloot. De CSU vindt dat ook buitenlanders voor het onderhoud van de wegen in de deelstaat moeten betalen.

                                  De Duitse minister van Verkeer, Alexander Dobrindt, wil de tolheffing in 2016 invoeren. Minister Wolfgang Schäuble van Financiën betwijfelt of dat haalbaar is, zo liet hij zaterdag in de krant Rheinische Post weten. De belastingdienst heeft door de invoering van een tol voor vrachtwagens per 1 juli en de invoering van een minimumloon volgend jaar een aantal extra taken gekregen. Of de dienst dan ook op tijd klaar is met de vignetten voor tolheffing, is volgens Schäuble de vraag.
                                  Bron

                                  Comment


                                  • #97
                                    Laat de Duitsers maar ruzie maken, hopelijk goed voor ons

                                    Plannen om buitenlanders te laten betalen om gebruik te mogen maken van het Duitse wegennet, leveren niks op en zijn waarschijnlijk juridisch onhoudbaar. Dit staat te lezen in documenten van de Duitse overheid die het weekblad Der Spiegel zondag heeft aangehaald. Dit draait uit op een 'Minusgeschäft', een zaak met verlies, zoals Der Spiegel het noemt.

                                    Minister van Financiën Wolfgang Schäuble bijvoorbeeld gelooft niet dat de tolheffing belangwekkende inkomsten genereert. Hij denkt dat zijn collega van Verkeer, Alexander Dobrindt, de kosten van de invoering van de heffing onderschat. Minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Mazière, waarschuwt ondertussen voor juridische obstakels.
                                    De plannen hebben in grensgebieden en buurlanden zoals Nederland tot veel verontwaardiging geleid. Binnen de Duitse regeringscoalitie hebben de twee christendemocratische regeringspartners, de CDU van bondskanselier Merkel en de Beierse CSU, hevige ruzie gekregen.
                                    De CSU is initiatiefnemer voor de tolheffing. De Beierse CSU-premier Horst Seehofer heeft dit weekend Schäuble ervan beschuldigd de tolheffing opzettelijk met 'lekken' te saboteren. Eerder haalde Schäuble zich Beierse woede op de hals door alternatieven voor de door Dobrindt voorgestelde heffingen te suggereren. De federale minister van Verkeer Dobrindt is van de CSU.

                                    Bron: Autoweek
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #98
                                      Het Duitse tolplan is vandaag definitief geworden. Nederlanders moeten met ingang van 1 januari 2016 tol gaan betalen. De tol varieert van een tientje tot ruim €130 euro. De hoogte van het bedrag is afhankelijk van het type auto en de tijd die in Duitsland gereden gaat worden. Een jaar tol kost tussen de €74 […]

                                      Comment


                                      • #99
                                        Arm Europa... Stel je voor dat je in de VS bij elke staat 100+ euro zou moeten dokken om verder te mogen rijden... Vrij verkeer van goederen en personen, daar hebben ze precies nog niet van gehoord... Duitsland, Italië, Frankrijk, Roemenië, Oostenrijk, Slovenië wie nog allemaal??
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • lap, nog s zo'n 100 euro per jaar meer te dokken

                                          kost 200 miljoen alleen al om te innen?

                                          hoeveel moet Frans péage systeem dan niet kosten aan de Fr. staat?!
                                          Last edited by ; 31/10/2014, 03:08.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X