Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @Bobo @David67 ja akkoord (allez van dat Uranium weet ik niet!), die landen zou het trouwens nog beter doen als ze geen deel waren van de Schengen-zone

en omgekeerd, ik denk niet dat één Euro-land geprofiteerd heeft van de Euro, toch niet op termijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
      dat Uranium weet ik niet!
      alle goei uranium gebruikt overal ter wereld komt uit be... euh congo, belgie heeft congo héél véél te danken...of onze schuldenberg was mss nog veel groter

Comment

• Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Dat is helemaal geen principe, waar haal je dat vandaan?
        Dat heeft ook niets te maken met vrij verkeer van goederen en personen of wat dan ook.
        Het vrij verkeer van goederen en personen slaat op het feit dat je je vrij (ongecontroleerd, zonder invoerrechten) mag verplaatsen binnen de EU, niet meer niet minder.
        Dat betekent helemaal niet dat je dat gratis moet kunnen doen.
        Anders zouden ze de Oostenrijkers al lang aan hun oren getrokken hebben.

Wat niet mag is buitenlanders iets aanrekenen wat je eigen inwoners niet moeten betalen.
        Vandaar dat ook ingezetenen (Oostenrijkers en binnenkort dus de Duitsers) zelf ook een vignet moeten kopen.
        Over de rechtsgeldigheid van een eventuele compensatie van die kost in de verkeersbelasting, daar kan nog over gediscussieerd worden.

En over dat eengemaakt Europa, zolang inkomsten (belastingen en dergelijke) en uitgaven (infrastructuurwerken maar ook uitkeringen, defensie en kosten van de overheid) voornamelijk nationaal geregeld worden kan je toch niet gaan verwachten dat alles zomaar in één pot gegooid wordt?
        De weginfrastructuur vertegenwoordigt toch een aanzienlijk budget en zolang Europa die uitgaven niet centraliseert zullen ook de benodigde inkomsten apart gezocht worden.
        How how.. Hold your horses of misschien beter nog.. Come of your high horse..

Ik heb nergens beweerd dat wat ik een principe noemde ( elke lidstaat staat in voor kosten eigen wegennet ) überhaupt iets te maken zou hebben met vrij verkeer van goederen, MAAR in elk geval is het wel zo dat wanneer elk land een vignet invoert dit het vrij verkeer alleszins bemoeilijkt en wel degelijk indruist tegen de geest van een 'eengemaakt Europa'. De grensposten kunnen als het ware weer bemand worden en je mag enkel door als je het vignetje netjes betaald hebt.. Precies of je rijdt een Nationaal Park binnen.. Komaan seg.

Alleszins vind ik het een verwerpelijke praktijk en het zal ertoe leiden dat elk land dit moet invoeren. Het niet doen zou dom zijn.
        Last edited by germinal; 28/11/2014, 11:20.
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

• Euh, ok, ik zal afstappen...
          Ik heb gewoon de impressie dat je "vrij verkeer" iets te letterlijk neemt.
          Dat is een abstract begrip en staat volledig los van het gekozen transportmiddel.
          Eerlijk gezegd zie ik het vignet eerder als een macroversie van péage. Je mag het land (vrij) binnen maar als je van bepaalde wegen (autosnelwegen) gebruik wil maken betaal je mee.
          Ik vind bijvoorbeeld ook niet dat elk land de facto volledig voor zijn eigen infrastructuur moet opdraaien, vooral niet als (inwoners van) andere landen daar veelvuldig van profiteren.
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Ik heb het hier nog al eens gezegd (en werd verketterd voor deze reactie) maar als ge geld tekort komt moet ge u verkeersbelasting (die al zéér laag is in DE) verhogen.

Comment

• Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Ik heb het hier nog al eens gezegd (en werd verketterd voor deze reactie) maar als ge geld tekort komt moet ge u verkeersbelasting (die al zéér laag is in DE) verhogen.
              Inderdaad... Dat zou normaal zijn.

Anders Kunnen we evengoed terug visum-kosten gaan aanreken voor elke buitenlander die België binnenkomt..

Wil je als Belg Nederland binnen (maakt niet uit met wel vervoermiddel) 40 euro betalen.

Dag erna na Luxemburg? Eerst een half uur wachten aan de grens en 40 euro dokken.. Rij je verder baar Frankrijk en kom je enkele dagen later terug 40 euro dokken...

Wil Europa echt Afrikaanse toestanden invoeren? Want wil je Botswana binnen 40 euro dokken, terug naar Zambia meneer? 40 euro dokken...

Soit ik ga stoppen met zagen standpunt is duidelijk.

Comment

• in Frankrijk en in Italië telkens moeten stoppen voor de péage, dat vind ik pas een klxx systeem

1 keer per jaar een vignet moeten kopen valt wel mee

zoals ik al zei, een iedereen-gratis-op-andermans-wegen-systeem komt in de 1e plaats ten nadele van kleine transit-landen zoals België

Comment

• Waarom geen Europese verkeersbelasting? Met dat geld kunnen alle wegen worden onderhouden. Voor een land als Nederland zou dat weinig interessant zijn, maar voor ons...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Waarom geen Europese verkeersbelasting? Met dat geld kunnen alle wegen worden onderhouden. Voor een land als Nederland zou dat weinig interessant zijn, maar voor ons...
                    ja dat zou een "oplossing" zijn, ofwel ga je naar een Derde Rijk achtige EU ofwel terug naar de EG, nu zitten we ergens tussenin

in het Derde Rijk moet je dan niet verschieten als er van hogerhand beslist wordt om alle kerncentrales in Vl. neer te poten, ah ja want het is hier met al dat transit-verkeer toch al om zeep, dat ze maar verhuizen...

ik woon liever in een EG-achtig Europa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                      in Frankrijk en in Italië telkens moeten stoppen voor de péage, dat vind ik pas een klxx systeem
                      Hoor eens ff rond bij de plaatselijke Carrefour en neem een kredietkaart van hun , je krijgt er gratis een badge bij die speciaal dient om de wachtrijen te vermijden aan de Péage ( Frankrijk)

Je hangt zo'n "kastje" ( = Tele-peage ) aan je binnenspiegel en je moet nooit meer aanschuiven......tenzij iedereen dit systeem heeft tegenwoordig , maar je zal er zeker tijd mee winnen.
                      Betaling volgt dan later als je thuis bent al dan niet automatisch van je rekening .

Toen wij dit de 1e keer gebruikten was het wel spannend om te zien of het systeem idd goed werkte ......onze "badge" hing namelijk te veel naar de buitenkant van de wagen .
                      Geen probleem mee gehad echter , je kon dat ding aan je binnenspiegel hangen met een elastiekje en zo moest je niks aan de ruit kleven......want onze houder is achtergebleven bij de verkoop van onze auto omdat ik deze er niet meer af kreeg.....

Zelfs jaren later werkte dat ding nog , ondanks er geen batterijen in zaten.

Comment

• Niet vergeten dat het vignet enkel voor autosnelwegen is he. Je moet niet betalen Duitsland (of Oostenrijk of Zwitserland) binnen te mogen, je betaalt om gebruik te maken hun autosnelwegen.
                        En dat doe je ook in Spanje, Italië en Frankrijk, alleen is het daar wat anders georganiseerd.
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Niet vergeten dat het vignet enkel voor autosnelwegen is he. Je moet niet betalen Duitsland (of Oostenrijk of Zwitserland) binnen te mogen, je betaalt om gebruik te maken hun autosnelwegen.
                          En dat doe je ook in Spanje, Italië en Frankrijk, alleen is het daar wat anders georganiseerd.
                          Veel verschil maakt dat niet he..

Komt de facto immers op hetzelfde neer.

Als je lange afstanden doet kan je se snelweg moeilijk mijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                            Veel verschil maakt dat niet he..

Komt de facto immers op hetzelfde neer.

Als je lange afstanden doet kan je se snelweg moeilijk mijden
                            Dat klopt.
                            Maar ik zie nog altijd niet waarom dat vignet zo'n probleem is en de péage niet.
                            Je zou kunnen argumenteren dat je met péage betaalt wat je gebruikt en met een vignet iedereen evenveel betaalt maar dan ga je voorbij aan het feit dat péage aan de gebruiker een veelvoud van een vignet kost.
                            En vooral aan het feit dat de infrastructuur kosten verbonden aan péage (tolstations aan elke op- en afrit) oneindig veel groter zijn dan bij een vignet.

Comment

• Wat mij vooral stoort aan het Duitse wegenvignet is dat de buitenlanders moeten betalen en de Duitsers dit gecompenseerd krijgen via hun verkeersbelasting.

Comment

• Dat is de enige manier om het verkocht te krijgen, bovendien betalen ze belastingen waarmee zij hun deel reeds betalen. Niet meer dan normaal dus.

Comment

• Dat was het plan hier in België ook he.
                                  Het doel is om buitenlanders mee te laten betalen, niet om inwoners meer te laten betalen.
                                  Niet meer dan normaal inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    Dat was het plan hier in België ook he.
                                    Het doel is om buitenlanders mee te laten betalen, niet om inwoners meer te laten betalen.
                                    Niet meer dan normaal inderdaad.
                                    Met het verschil dat wij (België) dan ineens op het matje geroepen werden door Europa omdat het discriminerend zou zijn o_O. Beetje willekeur daar in Brussel en Straatsburg.. :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                      Met het verschil dat wij (België) dan ineens op het matje geroepen werden door Europa omdat het discriminerend zou zijn o_O. Beetje willekeur daar in Brussel en Straatsburg.. :p
                                      Al was bij ons ook het plan de gewone burger mee te trekken voor die belasting (en was die belasting belachelijk hoog)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
                                        Al was bij ons ook het plan de gewone burger mee te trekken voor die belasting (en was die belasting belachelijk hoog)
                                        Ik dacht nochtans ook dat het bij ons van jaarlijkse verkeertaks afging, maar ik kan mis zijn :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                          Ik dacht nochtans ook dat het bij ons van jaarlijkse verkeertaks afging, maar ik kan mis zijn :p
                                          Dat was volgens mij ook en inderdaad teruggefloten door Europa.
                                          Hoe of waarom dat mag Joost weten maar als het de Duitsers nu lukt zie ik niet in wat er ons nu nog tegenhoudt.

Edit: blijkbaar is het destijds uitgesteld onder druk van de Hollanders!!
                                          Maar het komt er toch van, voorlopig planning is 2016.
                                          Lees meer op Wikipedia en ViaPass.
                                          Last edited by Schussboelie; 01/12/2014, 16:19. Reden: Effe gegoogled

Comment

Working...
                                          X