Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenJa voor vrachtwagens kwam het er sowieso al een jaar eerder dan voor ons automobilisten (dacht ik, kan ook gewijzigd zijn natuurlijk). Anyways, ongeacht voor -of tegenstanders. Ik kijk er naar uit dat het ministerie mobiliteit hierdoor meer budget zal hebben en dat onze wegen dan ook hopelijk naar het niveau getild worden van Frankrijk, Nederland, Duitsland (bij die laatste liefst zonder wegenwerken elke 100 meter :p). Want hoe we nu bezig zijn (E40 Leuven-Brussel bvb die na een jaar terug hersteld moest worden) kun je met geld blijven gooien.
En ik denk ook niet dat ze iets gaan ondernemen om de fileproblemen op te lossen...
Als er een gat gevuld wordt, zal het eerder een gat in één of andere begroting zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenZijn die vignetten dit jaar nu al verplicht? Zo ja, waar kan men die kopen? Bij een reisoperator die ook de Oostenrijkse vignetten verkoopt?
Nu voor trucks, voor de auto's vanaf volgend jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichtenhttps://www.toll-collect.de/en/toll_...ederlands.html
Nu voor trucks, voor de auto's vanaf volgend jaar.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Het zit er nu echt wel aan te komen, misschien kan Europa er nog iets aan veranderen. Hopelijk gaan ze hier dan eindelijk hetzelfde doen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGezien de Duitsers een compensatie krijgen op hun verkeersbelasting zie ik de Europese commissie dit plan torpederen. Indien niet kunnen alle lidstaten selectief hetzelfde systeem invoeren.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Andere Europeanen laten betalen en de eigen bevolking compenseren gaat in tegen de Europese regels. Als de Duitse regering extra geld wil moet ze dat imo eerst gaan zoeken bij de eigen bevolking die nog steeds het meest de eigen wegen gebruiken, ook al krijgt Duitsland zeer veel verkeer van andere landen te verwerken. Gezien de zeer lage verkeersbelasting aldaar lijkt mij dat logisch.
Comment
-
Op wegen in Duitsland wordt in de toekomst tol geheven. De Bondsraad, de Duitse Eerste Kamer, heeft vrijdag ingestemd met de plannen van minister Alexander Dobrindt van Verkeer. Eerder had de Bondsdag, de Duitse Tweede Kamer, haar goedkeuring aan de invoering van de tol gehecht.
Volgens de plannen komen er drie tarieven voor een vignet van tien dagen. Voor de schoonste auto's moeten buitenlandse automobilisten 5 euro neertellen voor zo'n vignet. Er komt een middentarief van 10 euro en de zwaarste vervuilers gaan 15 euro voor tien dagen betalen. Duitse automobilisten moeten een jaarvignet aanschaffen, maar worden volledig gecompenseerd via een verlaging van de wegenbelasting.
De Beierse christendemocraten, waartoe Dobrindt behoort, waren de grote voorstander van invoering van tol voor buitenlandse automobilisten op Duitse wegen. Zij vinden dat die moeten meebetalen aan het onderhoud. De CSU wist haar christendemocratische zusterpartij CDU van bondskanselier Angela Merkel en de sociaaldemocraten van de SPD, die aanvankelijk veel gereserveerder waren, te overtuigen. Dobrindt denkt door de tol 513,6 miljoen euro per jaar binnen te halen, maar de tegenstanders van de tolplannen in Duitsland denken dat dat veel minder zal zijn.
Buurlanden als Nederland zijn fel gekant tegen de tol. De Europese Commissie moet nog oordelen of de plannen wel volgens de Europese regels kunnen. Vrijwel zeker zal het Europese Hof van Justitie in Luxemburg het definitieve oordeel moeten vellen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Ik zou toch de exacte reglementering willen kennen, als buitenlander telkens een vignet voor 10 dagen kopen zou wel erg duur worden in mijn geval.
Ik mag hopen dat wij ook een jaarvignet kunnen kopen, nog beter ware het dat Europa dit afvoert
Of anders dat wij het ook voor hun invoeren dan...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Binnenkort mogen we voor hen betalen en zij mogen gratis van onze wegen gebruik makenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Het probleem voor de EU is dat de duitsers hun vignet terugkrijgen van hun wegenbelastingen...komt er daar een verbod op hoeft duitsland enkel de wegenbelasting te verlagen en klaar is kees geen discriminatie meer.
Zware vervuilers zal dus alle diesels tot euro3 en benzine tot euro2 zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenIk zou toch de exacte reglementering willen kennen, als buitenlander telkens een vignet voor 10 dagen kopen zou wel erg duur worden in mijn geval.
Ik mag hopen dat wij ook een jaarvignet kunnen kopen, nog beter ware het dat Europa dit afvoert
Of anders dat wij het ook voor hun invoeren dan...
Für Ausländer gibt es neben der genauso berechneten Jahresmaut eine Zehn-Tages-Maut für 5, 10 oder 15 Euro sowie eine Zwei-Monats-Maut für 16, 22 oder 30 Euro.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenVolgens wat ik heb kunnen lezen zouden buitenlanders net als Duitsers ook een jaarvignet kunnen kopen:Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Dit is wat ik tot op heden heb kunnen vinden:
Motorfiets geen Belasting
Motorhomes €16 per begonnen schijf van 200kg
Wagens
Benzine:
tot euro 3: €6,5
euro 4/5: €2
euro 6: €1,8
Diesel:
tot euro 3: €9,5
euro 4/5: €5
euro 6: €4,8
prijs per begonnen 0,1 liter motorinhoud
Maximum prijs €130 per jaar
Buitenlanders kunnen naast het jaarvignet ook een 10dagenvignet of 2maandvignet kopen:
jaarvignet tot €40
10 dagenvignet: €5
2 maandenvignet: €16
jaarvignet €40 tot €70
10 dagenvignet: €10
2 maandenvignet: €22
jaarvignet €70 tot €130
10 dagenvignet: €15
2 maandenvignet: €30
Bijgevoegde BestandenHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
Comment