Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tol op 'Autobahn' in Duitsland vanaf 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Dat was volgens mij ook en inderdaad teruggefloten door Europa.
    Hoe of waarom dat mag Joost weten maar als het de Duitsers nu lukt zie ik niet in wat er ons nu nog tegenhoudt.

    Edit: blijkbaar is het destijds uitgesteld onder druk van de Hollanders!!
    Maar het komt er toch van, voorlopig planning is 2016.
    Lees meer op Wikipedia en ViaPass.
    Ja voor vrachtwagens kwam het er sowieso al een jaar eerder dan voor ons automobilisten (dacht ik, kan ook gewijzigd zijn natuurlijk). Anyways, ongeacht voor -of tegenstanders. Ik kijk er naar uit dat het ministerie mobiliteit hierdoor meer budget zal hebben en dat onze wegen dan ook hopelijk naar het niveau getild worden van Frankrijk, Nederland, Duitsland (bij die laatste liefst zonder wegenwerken elke 100 meter :p). Want hoe we nu bezig zijn (E40 Leuven-Brussel bvb die na een jaar terug hersteld moest worden) kun je met geld blijven gooien.

    Comment


    • Zijn die vignetten dit jaar nu al verplicht? Zo ja, waar kan men die kopen? Bij een reisoperator die ook de Oostenrijkse vignetten verkoopt?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
        Ja voor vrachtwagens kwam het er sowieso al een jaar eerder dan voor ons automobilisten (dacht ik, kan ook gewijzigd zijn natuurlijk). Anyways, ongeacht voor -of tegenstanders. Ik kijk er naar uit dat het ministerie mobiliteit hierdoor meer budget zal hebben en dat onze wegen dan ook hopelijk naar het niveau getild worden van Frankrijk, Nederland, Duitsland (bij die laatste liefst zonder wegenwerken elke 100 meter :p). Want hoe we nu bezig zijn (E40 Leuven-Brussel bvb die na een jaar terug hersteld moest worden) kun je met geld blijven gooien.
        Dat geloof je toch zelf niet ?

        En ik denk ook niet dat ze iets gaan ondernemen om de fileproblemen op te lossen...

        Als er een gat gevuld wordt, zal het eerder een gat in één of andere begroting zijn...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
          Zijn die vignetten dit jaar nu al verplicht? Zo ja, waar kan men die kopen? Bij een reisoperator die ook de Oostenrijkse vignetten verkoopt?


          Nu voor trucks, voor de auto's vanaf volgend jaar.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
            https://www.toll-collect.de/en/toll_...ederlands.html

            Nu voor trucks, voor de auto's vanaf volgend jaar.
            kan iemand dan die topic titel aanpassen, dat is dan wel verwarrend
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

            Comment


            • Het zit er nu echt wel aan te komen, misschien kan Europa er nog iets aan veranderen. Hopelijk gaan ze hier dan eindelijk hetzelfde doen.

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Gezien de Duitsers een compensatie krijgen op hun verkeersbelasting zie ik de Europese commissie dit plan torpederen. Indien niet kunnen alle lidstaten selectief hetzelfde systeem invoeren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Gezien de Duitsers een compensatie krijgen op hun verkeersbelasting zie ik de Europese commissie dit plan torpederen. Indien niet kunnen alle lidstaten selectief hetzelfde systeem invoeren.
                  Polen, Tsjechie en andere hebben ook reeds wegenvignetten of peage
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                  Comment


                  • Maar daar krijgen de autochtonen geen compensatie.

                    Comment


                    • ik stel de vraag maar hoor david, maar waarom zou een land geen hervorming verkeerstax mogen doorvoeren

                      Comment


                      • Andere Europeanen laten betalen en de eigen bevolking compenseren gaat in tegen de Europese regels. Als de Duitse regering extra geld wil moet ze dat imo eerst gaan zoeken bij de eigen bevolking die nog steeds het meest de eigen wegen gebruiken, ook al krijgt Duitsland zeer veel verkeer van andere landen te verwerken. Gezien de zeer lage verkeersbelasting aldaar lijkt mij dat logisch.

                        Comment


                        • Trouwens, de verwachte 800 miljoen gaan ze volgens eigen berekeningen nooit halen.

                          Comment


                          • Op wegen in Duitsland wordt in de toekomst tol geheven. De Bondsraad, de Duitse Eerste Kamer, heeft vrijdag ingestemd met de plannen van minister Alexander Dobrindt van Verkeer. Eerder had de Bondsdag, de Duitse Tweede Kamer, haar goedkeuring aan de invoering van de tol gehecht.

                            Volgens de plannen komen er drie tarieven voor een vignet van tien dagen. Voor de schoonste auto's moeten buitenlandse automobilisten 5 euro neertellen voor zo'n vignet. Er komt een middentarief van 10 euro en de zwaarste vervuilers gaan 15 euro voor tien dagen betalen. Duitse automobilisten moeten een jaarvignet aanschaffen, maar worden volledig gecompenseerd via een verlaging van de wegenbelasting.
                            De Beierse christendemocraten, waartoe Dobrindt behoort, waren de grote voorstander van invoering van tol voor buitenlandse automobilisten op Duitse wegen. Zij vinden dat die moeten meebetalen aan het onderhoud. De CSU wist haar christendemocratische zusterpartij CDU van bondskanselier Angela Merkel en de sociaaldemocraten van de SPD, die aanvankelijk veel gereserveerder waren, te overtuigen. Dobrindt denkt door de tol 513,6 miljoen euro per jaar binnen te halen, maar de tegenstanders van de tolplannen in Duitsland denken dat dat veel minder zal zijn.
                            Buurlanden als Nederland zijn fel gekant tegen de tol. De Europese Commissie moet nog oordelen of de plannen wel volgens de Europese regels kunnen. Vrijwel zeker zal het Europese Hof van Justitie in Luxemburg het definitieve oordeel moeten vellen.

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Ik zou toch de exacte reglementering willen kennen, als buitenlander telkens een vignet voor 10 dagen kopen zou wel erg duur worden in mijn geval.
                              Ik mag hopen dat wij ook een jaarvignet kunnen kopen, nog beter ware het dat Europa dit afvoert
                              Of anders dat wij het ook voor hun invoeren dan...
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Binnenkort mogen we voor hen betalen en zij mogen gratis van onze wegen gebruik maken
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                Comment


                                • Het probleem voor de EU is dat de duitsers hun vignet terugkrijgen van hun wegenbelastingen...komt er daar een verbod op hoeft duitsland enkel de wegenbelasting te verlagen en klaar is kees geen discriminatie meer.

                                  Zware vervuilers zal dus alle diesels tot euro3 en benzine tot euro2 zijn.
                                  Polo 6n 1.4

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Ik zou toch de exacte reglementering willen kennen, als buitenlander telkens een vignet voor 10 dagen kopen zou wel erg duur worden in mijn geval.
                                    Ik mag hopen dat wij ook een jaarvignet kunnen kopen, nog beter ware het dat Europa dit afvoert
                                    Of anders dat wij het ook voor hun invoeren dan...
                                    Volgens wat ik heb kunnen lezen zouden buitenlanders net als Duitsers ook een jaarvignet kunnen kopen:
                                    Für Ausländer gibt es neben der genauso berechneten Jahresmaut eine Zehn-Tages-Maut für 5, 10 oder 15 Euro sowie eine Zwei-Monats-Maut für 16, 22 oder 30 Euro.
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Volgens wat ik heb kunnen lezen zouden buitenlanders net als Duitsers ook een jaarvignet kunnen kopen:
                                      Ahzo thanks! De volgende maanden zullen wij er zeker meer over vernemen. Ben benieuwd, zit met heel wat vragen....
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Ik denk dat er velen met veel vragen zitten...
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                        Comment


                                        • Dit is wat ik tot op heden heb kunnen vinden:

                                          Motorfiets geen Belasting

                                          Motorhomes €16 per begonnen schijf van 200kg

                                          Wagens

                                          Benzine:
                                          tot euro 3: €6,5
                                          euro 4/5: €2
                                          euro 6: €1,8

                                          Diesel:
                                          tot euro 3: €9,5
                                          euro 4/5: €5
                                          euro 6: €4,8

                                          prijs per begonnen 0,1 liter motorinhoud

                                          Maximum prijs €130 per jaar

                                          Buitenlanders kunnen naast het jaarvignet ook een 10dagenvignet of 2maandvignet kopen:

                                          jaarvignet tot €40
                                          10 dagenvignet: €5
                                          2 maandenvignet: €16

                                          jaarvignet €40 tot €70
                                          10 dagenvignet: €10
                                          2 maandenvignet: €22

                                          jaarvignet €70 tot €130
                                          10 dagenvignet: €15
                                          2 maandenvignet: €30

                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X